Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره گام دوم ایران در کاهش تعهدات برجامی، اظهار داشت: به هر حال در بحث برجام راه دیگری برای ما باقی نمانده جز این که از منافع ملی خود دفاع کنیم لذا در این راستا دست به این اقدامات زدیم.

اخبار سیاسی- وی افزود: شورای عالی امنیت ملی برای حفظ منافع ملی ما که تضییع شده بود این اقدامات را انجام داده است بنابراین مراحل دیگری نداریم جز اینکه این راه را ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: گام دوم که برداشته شد قاعدتاً اروپا و مجموعه غرب بیشتر باور کردند که جمهوری اسلامی ایران جدی است و باید این را بیشتر احساس کنند که حتماً گام بعدی هم به همین صورت ادامه پیدا خواهد کرد.

بروجردی در پاسخ به این سوال که در توقیف نفتکش‌های ایرانی ما دیدیم که انگلیس با بدعهدی خود را در برجام ثابت کرد گفت: در هر صورت وظیفه آنها این است که به تعهدات خود عمل کنند، ما هم با آنها اتمام حجت می‌کنیم که به تعهدات و مسئولیت خود عمل کنند که در غیر اینصورت طبیعتاً و متقابلاً ما هم اقدام خود را انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به این سوال که اقدام بعدی ما در این راستا چه خواهد بود گفت: قطعات گام بعدی مانند گام دوم خواهد بود که نهایتاً منجر به تعهدات کاهش تعهدات خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که ادامه این گام‌ها نهایتاً منجر به خروج از برجام می‌شود یا خیر، گفت: خیر؛ خروج از برجام جدا از کاهش و تعهدات است و این تصمیمی است که اگر اتخاذ شود قطعا از شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اروپا بروجردی نقض عهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه عصر امروز (چهارشنبه) با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار کردند.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز (چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳) با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیات همراه دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار دو طرف در باره آخرین وضعیت غزه و فلسطین گفتگو کردند.

اسماعیل هنیه و زیاد النخاله از کمک‌های دولت و ملت ایران به مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرده و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران را برای مقاومت راهبردی دانستند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس روز گذشته (سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳) به تهران سفر کرده است، که دیروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو داشت.

رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه امروز نیز با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

دیگر خبرها

  • اسماعیل هنیه و زیاد نخاله با قالیباف دیدار کردند
  • دیدار اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار کرد
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • اتحادیه اروپا: قطعنامه‌های شورای امنیت لازم‌الاجرا هستند
  • پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد
  • محمد الهندی: قعطنامه شورای امنیت الزام آور نیست
  • معاون دبیرکل جهاد اسلامی: قعطنامه شورای امنیت الزام آور نیست
  • رعایت قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس فوری در غزه ضروری است
  • اتحادیه اروپا از اجرای قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه حمایت کرد