Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رهبر انقلاب اسلامی در امور دفاعی به انگلیس درباره حضور در تنگه هرمز و به آمریکا درباره آغاز جنگ نظامی بشدت هشدار داد و گفت، سخن عربستان و امارات از پایان جنگ در یمن، عقلانیتی است که علتش شکست آنان است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار سرتیپ «حسین دهقان» مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح، در گفتگو با شبکه خبری الجزیره، به انگلیس هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دهقان در واکنش به پیشنهاد لندن به کشور‌های اروپایی برای تشکیل نیرویی دریایی که وظیفه‌اش حمایت از کشتی‌های اروپایی در خلیج فارس باشد، به الجزیره گفت، هر گونه تغییر در وضعیت تنگه هرمز، ممکن است باب رویارویی‌های خطرناک را باز می‌کند.

امروز همچنین حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در جلسه هیأت دولت ضمن تأکید کرد بر اینکه «تنگه هرمز از موقعیت بسیار مهمی برخوردار است» گفت: (تنگه هرمز) نه جای شوخی است نه جای اینکه کشوری بخواهد مقررات بین‌المللی را در آن نادیده گرفته و برخلاف جهت و بی‌توجه به هشدار‌های سپاه پاسداران که مسئولیت امنیت تنگه هرمز را برعهده دارد، وارد تنگه شود».

دهقان همچنین گفت: پیشنهاد انگلیس برای تشکیل نیرویی اروپایی در تنگه هرمز ممکن است عواقب پیش‌بینی نشده [برای لندن]به دنبال داشته باشد. معادله ما در تنگه هرمز این است که یا همه از امنیت برخوردار باشند و نفت صادر کنند یا هیچ کس.

تنش میان انگلیس و ایران پس از آن آغاز شد که لندن یک کشتی حامل نفت ایران را بعد از عبور از تنگه جبل طارق توقیف کرد و ایران نیز بیست‌وهشتم تیرماه یک نفتکش انگلیسی را به دلیل تخلف در قوانین عبورومرور در تنگه هرمز توقیف کرد.

وزیر سابق دفاع ایران همچنین با اشاره به سیاست تنش‌زای آمریکا در منطقه نیز گفت: تحت هیچ شرایطی با [دونالد]ترامپ مذاکره نخواهیم کرد و تهدید به جنگ، فریب است. اگر آمریکا تصمیم به جنگ بگیرد، همه پایگاه‌ها و منافع نظامی آمریکا در منطقه هدف گرفته خواهد شد.

دهقان تأکید کرد: هر جنگ آمریکا علیه ما، به معنای رویارویی [آمریکا]با ایران و متحدانش در کل منطقه است [نه فقط در ایران].

او همچنین به عربستان و امارات نیز هشدار داد و گفت که «ابوظبی به مرکزی آمریکای برای حمله به امنیت ملی ما تبدیل شده و خودش می‌داند [که اکنون]چه باید انجام دهد... امارات اشخاصی را نزد ما [در ایران]فرستاد که از صلح سخن می‌گفتند. دلیل این [چرخش موضع امارات]شکست مذبوحانه منطقه‌ای آنان است.

دهقان درباره عربستان سعودی نیز گفت: آنچه از عربستان و امارات درباره پایان دادن به جنگ یمن می‌شنویم، عقلانیتی است که علتش شکست [آن‌ها در یمن]است... ما برای ائتلاف سیاسی و امنیتی با همسایگان خود با هدف ایجاد ثبات آماده‌ایم.

مشاور فرمانده کل قوا در ایران همچنین اعلام کرد که ایران «با کسی در خصوص سامانه‌های موشک خود مذاکره نمی‌کند و چنین چیزی هرگز رخ نخواهد داد».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سردار حسین دهقان مشاور رهبر انقلاب انگلیس آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۵۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف لیبرمن: بدون رادارهای آمریکایی مقابله با حمله ایران ممکن نبود

نخست وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) طی سخنانی در واکنش به تهدیدهای مقامات این رژیم مبنی بر ضرورت پاسخ به عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران هشدار داد.

به گزارش مشرق، «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب موسوم به «اسرائیل بیتنو» در این باره گفت: در ارزیابی بخش اطلاعات نظامی درباره واکنش ایران اشتباه رخ داده است.

وی اذعان کرد: بدون رادارهای آمریکایی در زمین، دریا، هوا و اطلاعاتی که آنها در اختیار ما قرار دادند، مقابله با حمله ایران ممکن نبود.

لیبرمن همچنین به مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داد: حالا وقتی به سراغ انجام عملیات دیگری می‌رویم باید در نظر داشته باشیم که چندین بار به آن پاسخ داده خواهد شد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که مقامات رژیم صهیونیستی با مطرح کردن تهدیدهای توخالی از ضرورت پاسخ به ایران صحبت می‌کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • یک زن از خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هندوستان تحویل شد
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • پایان نبرد سایه‌ها، تغییر منطق بازدارندگی و آغاز فصل جدید در رویارویی ایران و اسرائیل
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • اعتراف لیبرمن: بدون رادارهای آمریکایی و اطلاعات آنها، مقابله با حمله ایران ممکن نبود
  • اعتراف لیبرمن: بدون رادارهای آمریکایی مقابله با حمله ایران ممکن نبود