Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@17:24:30 GMT

اتصال 99.5 درصدی جمعیت روستایی زنجان به شبکه برق

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۶۱۰۸

اتصال 99.5 درصدی جمعیت روستایی زنجان به شبکه برق


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: 99/5 درصد جمعیت روستایی بالای 10 خانوار، به شبکه برق متصل هستند.


علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیش از 446 هزار مشترک و فروش 3 میلیون و 400 هزار مگاوات سالانه با طول شبکه 14 هزار کیلومتر و 10 هزار دستگاه ترانس، انرژی را در سطح استان توزیع می‌کند که صد درصد جمعیت شهری و99.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد جمعیت روستایی بالای 10 خانوار، به شبکه برق متصل هستند.

 

این مسئول با اشاره به مصرف بالای انرژی توسط بخش مولد، ادامه داد: عمده مصرف برق در استان زنجان برق صنعتی و کشاورزی است به طوری که ۵۲ درصد برق مصرفی در بخش صنعتی و 21 درصد در بخش کشاورزی است که این مهم ارزش‌افزوده و تولید ثروت و درآمد برای استان است.

 

وی با اشاره به رشد 7 درصدی سالانه مصرف برق، افزود: استان زنجان جزو ۱۰ استان برتر در مدیریت برق و پیک‌زدایی بوده که مشارکت مردم در رسیدن به این مهم موثر بوده است و باید توجه داشت که امسال برنامه‌های پاسخگویی بار در دو محور انجام می‌شود که این برنامه‌ها تشویق‌محور و قیمت‌محور است.

 

علیزاده تصریح کرد: از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال تعرفه برق همه مشترکان 7 درصد افزایش می‌یابد، ولی مشترکان به سه بخش مصرف‌کنندگان برابر با الگوی مصرف، کمتر از الگوی مصرف و بیش از الگوی مصرف (پرمصرفان) تقسیم می‌شوند.

 

وی یادآور شد: با هدف افزایش انگیزه برای اصلاح مدل مصرف مشترکان پرمصرف به ویژه در زمان اوج مصرف برق مقرر شده است تا از ابتدای خردادماه تنها برای مشترکان پرمصرف خانگی ۱۶ درصد به این رقم افزوده شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، خاطرنشان کرد: مشترکان که برابر با الگوی مصرف و یا کمتر از آن مصرف می‌کنند، در صورتی که مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند، به میزان مصرف کاهش یافته بر اساس نرخ اولین پله در آن منطقه از تشویق برخوردار خواهند شد؛ به طوری که در قبال کاهش 10 درصدی مصرف، 20 درصد کاهش هزینه را شاهد خواهند بود که این مهم برای مشترکان پرمصرف نیز صادق است.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان زنجان انرژی برق درآمد کاهش هزینه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ، علی جان صادق پور افزود::همزمان با اجرای طرح‌های تأمین آب، تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب در زمینه مدیریت مصرف آب هم الزامی و مکمل فعالیت‌هاست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس ادامه داد: کاهش بارندگی‌های سالانه و پراکنش نامناسب بارش‌ها در بیشتر شهر‌ها و روستا‌های استان موجب شد تا دوران پرکاری در حوزه تأمین آب سپری شود.
صادق پور اظهار داشت: تنش آبی در ۴۸شهر و۶۱۹ روستای استان در آستانه تابستان گذشته از مهمترین چالش‌های شرکت آبفا استان در سال ۱۴۰۲ بود.
صادق‌پور افزود: با توجه به رویکرد وزارت نیرو در دولت سیزدهم مبنی بر تسریع در محرومیت‌زدایی ورفع تنش آبی در مناطق محروم، اقدامات بی‌سابقه‌ای در سال گذشته در استان صورت گرفت که حفر، تجهیز، کف‌شکنی و مهندسی مجدد ۲۴۰ حلقه چاه آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان از این اقدامات به شمار می‌رود.
مدیر عامل شرکت آبفا فارس اعلام کرد: در سال گذشته حفر، تجهیز، کف‌شکنی و مهندسی مجدد ۲۴۰حلقه چاه آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان انجام شد.

دیگر خبرها

  • مشترکان برق مناطق سیل زده از موتور برق استفاده نکنند
  • کاهش۶ درصدی تورم سالانه در زنجان
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر می‌کند؟
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی کند/ پرمصرف ها نقره داغ می شوند
  • ضرورت مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان