Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-28@20:59:32 GMT

آمادگی گمرک قم برای صدور پروانه خروج موقت اربعین

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۶۱۳۴

تین‌نیوز | 

 مدیر کل گمرک استان قم، گفت: مردم و مسئولان موکب‌ها از هم اکنون می‌توانند برای دریافت پروانه خروج موقت در ایام اربعین اقدام کنند.

به گزارش  تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد خلیلیدر جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به لزوم صدور پروانه خروج موقت برای مسئولان موکب‌ها در ایام اربعین گفت: افرادی که تمایل به برپایی موکب در ایام اربعین در کشور عراق دارند از هم اکنون می‌توانند برای دریافت پروانه خروج خود و وسایل مورد نیاز اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم هم از ممنوعیت صدور صورت وضعیت دربستی برای اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در ایام اربعین سخن گفت و افزود: علت این ممنوعیت کمبود اتوبوس و مینی بوس برای حمل و نقل زائران به مرز عراق است.

دبیر شورای تامین استان نیز خاطرنشان کرد: امسال روادید برای زائران ایرانی لغو شده، اما همراه داشتن گذرنامه الزامی است.

وی گفت: بنابراین همه زائران و نیرو‌های موکب‌ها از هم اکنون برای صدور گذرنامه اقدام کنند تا با ازدحام در روز‌های منتهی به اربعین مواجه نشوند.

دکتر داداشی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان هم بر ضرورت صدور گواهی بهداشتی حمل فرآورده‌های خام دامی و طیور پیش از ارسال به عراق تاکید کرد.

عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استاندار هم با بیان اینکه سیاست راهبردی قم در پیاده روی بزرگ اربعین در عراق، تجمیع نیرو‌های داخلی و تلفیق با نیرو‌های عراقی به منظور برگزاری هرچه گسترده‌تر آن است، پیاده روی بزرگ اربعین را مانور سیاسی شیعه توصیف کرد و گفت: دستاورد این مهم باید وحدت و جلوگیری از هرگونه تشتت و تلفیق ایرانی‌ها و عراقی‌ها برای برگزاری هرچه گسترده‌تر این پیاده روی باشد.

وی بر ضرورت آموزش همه نیرو‌ها در زمینه‌های بهداشتی خدماتی امنیتی و سایر زمینه‌ها تاکید کرد.

عالی پور ضرورت آسیب شناسی دستگاه‌ها از فعالیت‌های سال گذشته شان را نیز مورد توجه قرار داد تا خدمات بهتری به زائران ارائه شود.

وی همچنین به ضرورت خدمت رسانی به زائران اربعین در قم اشاره کرد و گفت: در این ایام که زائران زیادی از کشور‌های دیگر به قم می‌آیند باید توجه ویژه‌ای به کنترل بازار شود.

عالی پور تصریح کرد: به جز نذورات و تبرکات که رایگان به زائران داده می‌شود، هیچ الزامی به رایگان بودن سایر خدمات وجود ندارد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اربعین گمرک قم محمد خلیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تدابیر لازم در حوزه بهداشت برای مأموریت ویژه شب‌های قدر صورت پذیرفته است و  همه خادمان حوزه بهداشت برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران رضوی در این ایام آماده هستند.

دکتر حمیدرضا قربان‌زاده افزود: در جلسه‌ای که با حضور مدیران مراکز ۵ گانه سطح شهر مشهد و همچنین روئسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد بر استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های حوزه بهداشت در حرم مطهر رضوی، بقاع متبرکه، امامزادگان، مساجد، تکایا، هیأت مذهبی و دیگر محل‌های برگزارکننده مراسم احیاء تأکید شد.

وی همچنین  با اشاره به اینکه در دور نخست سفر‌های نوروزی امسال شهر‌های کاشمر، خواف و رشتخوار جزو شبکه‌های مؤفق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  در حوزه بهداشت بود، بیان کرد: این شهر‌ها همچنین با مدیریت خود در بقاع متبرک،  امامزادگان سید مرتضی (ع)، سید حمزه (ع) و آرامگاه شهید مدرس، از حوادث ترافیکی پیشگیری و از مسمومیت‌های غذایی و  منواکسیدکربن، و بروز مشکل در زائران و مسافران نوروزی جلوگیری کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به استقرار تیم‌های بهداشتی در کمپ غدیر، زائر شهر رضوی، داخل و محدوده حرم مطهر رضوی و دیگر محل‌های پر جمعیت در اسکان و تردد نیز اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در کرمانشاه شدت می‌گیرد
  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • صدور ۶۱۹ پروانه تولید صنایع دستی در گیلان
  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • صدور ۵۶۹ پروانه ساخت و پایان‌کار در منطقه ۴ شهرداری قزوین
  • فعالیت ۱۱۷ واحد تولیدی دارای پروانه استاندارد در ایلام
  • صدور و تمدید ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال گذشته
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد