Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت استینا بالک، مالک نفتکش توقیف شده بریتانیایی در ایران گفته است که برای اولین بار از زمان توقیف این کشتی در روز جمعه گذشته توانسته با خدمه آن تماس مستقیم برقرار کند.

این شرکت روز چهارشنبه ۲۴ ژوییه (دوم مرداد) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این تماس که سه‌شنبه شب برقرار شده، ناخدای کشتی گفته است که خدمه همه سالم هستند و "همکاری خوبی با نفرات ایرانی حاضر در کشتی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

هم‌زمان وزارت خارجه لتونی تایید کرده است که یک خدمه لتونیایی نفتکش استینا ایمپرو روز چهارشنبه اجازه پیدا کرده با خانواده خود تماس بگیرد. وزارت خارجه لتونی همچنین گفته است که بر اساس اطلاعاتی که دریافت کرده "در حال حاضر تهدیدی علیه جان، سلامتی یا ایمنی" این فرد وجود ندارد.

ایران می‌گوید نفتکش استینا ایمپرو به دلیل "رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی" توقیف شده، اما بریتانیا این اتهام را رد کرده و اقدام ایران را تلافی‌جویانه خوانده است.

بیست روز پیش نیرو‌های بریتانیایی یک نفتکش حامل نفت ایران را در تنگه جبل‌الطارق توقیف کردند. بریتانیا مدعی شده مقصد این نفتکش سوریه بوده در حالی که سوریه مشمول تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا است. ایران این موضوع را رد کرد و توقیف کشتی خود را غیر قانونی خواند.

اریک هانل، مدیر عامل شرکت استینا بالک، از اجازه تماس با خدمه نفتکش استینا ایمپرو قدردانی کرده و آن را "اولین نشانه پیشرفت مثبت از سوی مقام‌های ایرانی" خوانده است.

این شرکت روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که در انتظار تصمیم ایران در پاسخ به درخواست رسمی دیدار با خدمه کشتی استینا ایمپرو برای اطمینان از سلامت خدمه است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نفتکش انگلیس مناقشه آمریکا و ایران برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۶۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌

رئیس اداره بنادر و دریانوردی جاسک از نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان که بر اثر طوفان در حال غرق شدن بود،‌ توسط ‌شناور امداد و نجات جاسک خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جاسک به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد امین امانی ‌اظهار داشت: ‌پس از اعلام مرکز جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به مرکز برج کنترل دریایی جاسک که یک نفتکش با پرچم جزایر کوک سریلانکا در 30 مایلی جاسک در حال غرق شدن است، شناور امداد و نجات جاسک به محل اعزام شد.

وی با بیان‌ اینکه  21 خدمه کشتی خارجی توسط شناور امداد و نجات جاسک نجات یافتند، ‌افزود: پنج نفر نیز که نیاز به مراقبت درمانی داشتند توسط اورژانس جاسک خدمات دریافت کردند که وضعیت جسمی این دریانوردان خوب است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌ های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • اجازه بازگشت خدمه روس کشتی جنجالی توقیفی اسرائیل
  • گفت‌وگوی خدمه روسی کشتی توقیف شده اسرائیلی با خانواده‌اش
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره یک تبعه روس