Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@23:52:47 GMT

فلج کردن عمدی کودکان برای تکدی گری!

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۷۴۸۲

فلج کردن عمدی کودکان برای تکدی گری!

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عباس برزگرزاده در این باره گفت: پدیده‌ای که امروز به عنوان کودکان کار در شمال تا جنوب استان دیده می‌شود، عارضه امروز جامعه ما است که در این خصوص نیاز به کمک و حمایت رسانه‌ها احساس می‌شود. 

وی افزود: به طور کل از نظر تعداد کودکان کار،  وضعیت استان در کشور شرایط وخیمی نیست اما این نمی‌تواند دلیلی برای بی‌توجهی نسبت به این پدیده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مسئول اظهار کرد: بر اساس آخرین رصد انجام شده در اداره کل بهزیستی بالغ بر ۸۵ درصد کسانی که بر سر چهارراه‌ها و میادین به فروش گل و پاک کردن شیشه ماشین مشغولند کودکان افغان هستند. فرهنگ افغان‌ها ایجاب می‌کند که بچه باید کار کند، چه خانواده او فقیر باشند و چه پولدار!  موضوع دوم تکدی‌گری برخی از اتباع خارجی است است که این افراد  عموما پاکستانی هستند. 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر بیان کرد: درباره  این مسئله در نشست و هم اندیشی با دستگاه‌ها، از ۲۵ تیر ماه طرح ساماندهی متکدیان و کودکان کار اتباع بیگانه و آمرین و مباشرین کار غیر قانونی را از شمال استان آغاز کردیم و این طرح هر سه روز بر اساس جدول زمانبندی انجام می شود. 

برزگرزاده تصریح کرد: کودکان کار بر دو نوع هستند یا اینکه پدر و مادر این کودکان دارای مجوز هستند که پس از تحویل به اداره اتباع اخطار دریافت می کنند و در دفعه سوم اگر این اتفاق بیفتد طی تشریفات اداره اتباع و امور خارجه مجوز ایشان لغو شده و در صورت نداشتن مجوز  باید خالک ایران را ترک کنند  که در برخی موارد احتیاج به دستور قضایی وجود دارد.

وی ادامه داد: به هر ترتیب در کل کشور می‌بینیم که باز هم ورود می کنند و به کارشان ادامه می دهند، البته طرح ساماندهی نیز هر دو ماه یک بار اجرا خواهد شد. 

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر یادآور شد: نکته مهم اینکه مردم ما به تصور انجام کار خیر به این بچه‌ها پول می‌دهند، در حالی که اولین متضرر این پول دادن‌ها خود آن بچه است چون باعث می‌شود پدر، مادر و یا سرپرست غیرقانونی بگوید برو سر چهارراه، تو می‌توانی برای من پول بیاوری! و اگر جامعه به او پول ندهد نمی‌رود سر چهارراه و یا اصلا بوشهر را انتخاب نمی‌کند. 

برزگرزاده با اشاره به تکدی گری و میزان شیوع آن در جامعه گفت: متاسفانه این کودکان در پاکستان به طور حرفه‌ای فلج شده و به مشتریان ایرانی و غیر ایرانی فروخته می‌شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: آنها بچه را در پاکستان تعمدا علیل می کنند و ما نیز بازار آنان را با پول دادن تامین می کنیم و این باعث می شود افرادی به عنوان سرمایه گذاری به این موضوع نگاه کنند. 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر تاکید کرد: جامعه باید نسبت به این موضوع آگاه شود تا به این کودکان کمک نشود چون اینها غالبا نیازمند نیستند و اگر هم نیازمند باشند راههای  قانونی کمک به آنها  و سازمان‌های حمایتی برای این کار وجود دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اجتماعی و فرهنگی پاکستان جامعه خانواده کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی جمعی از کودکان و مادران قمی در هفته سلامت و زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در همایش پیاده روی  که به مناسبت هفته سلامت و هفته زمین پاک برگزار شد تعدادی از نونهالان استان به همراه مادران‌شان پس از طی مسافتی، در بوستان شهید زین الدین مستقر شدند.

در این همایش حاضران با حضور کارشناسان بهداشت استان و در قالب نمایش با موضوعات بهداشتی، جوانی جمعیت و نیز اهمیت توجه به زمین پاک آشنا شدند.

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • حساسیت فصلی کودکان
  • قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • راهپیمایی جمعی از کودکان و مادران قمی در هفته سلامت و زمین پاک
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • طالبان حاضر است آب را هدر بدهد اما آب به ایران نرسد | ماجرای تلخ انحراف عمدی بخش عمده‌ای از آب‌های مشترک ایران و افغانستان به سمت شوره‌زارها!
  • خواص میوه خشک برای کودکان