Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-18@03:52:40 GMT

هشدار خشکسالی؛ در این ۴ استان آب نذر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۸۴۶۳

صراط:

محمد نصیری افزود: دومین مرحله «طرح نذر آب» در ۱۱ شهرستان هیرمند، نیکشهر، سیب و سوران، هامون، مهرستان، ایرانشهر، خاش، فنوج، میرجاوه، سرباز و نیمروز استان سیستان و بلوچستان، چهار شهرستان زیرکوه، سربیشه، نهبندان و طبس استان خراسان جنوبی، ۲ شهرستان رودبار جنوب استان کرمان و یک شهرستان بندرعباس استان هرمزگان که تنش های آبی دارند، اجرا و برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا وی ادامه داد: همچنین در اجرای این طرح از توان استان های برخوردار از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، البرز، زنجان، مرکزی، قزوین، گیلان، اردبیل، یزد، همدان، اصفهان، تهران، فارس، مازندران، قم، گلستان و خراسان رضوی به عنوان استان های معین شهرستان های یادشده و استان های ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، بوشهر و کیش نیز به عنوان استان های پشتیبان استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به ویژگی های اجرا و برگزاری دومین مرحله طرح نذر آب اضافه کرد: از ویژگی های این طرح حضور یک «سازماَن مردم نهاد» و یک «موسسه خیریه» از هر استان به همراه پنج تیم و گروه استانی و حضور یک «سازمان مردم نهاد» و یک «موسسه خیریه» از تهران در چهار استان یادشده به همراه نیروهای داوطلب هلال احمر و موسسات خیریه کشوری است که در این استان ها فعالیت دارند.

نصیری توضیح داد: مرحله دوم از اجرای طرح نذر آب ۲ محور اصلی دارد که محور نخست آن بحث تامین آب شرب (شامل سالم سازی، آب قابل شرب، احیای قنات ها، بهبود چاه ها، بهبود وضعیت آب، فیلتر و سالم سازی مخازن آب های سطحی) است و محور دوم آن بحث سلامت (شامل خدمات درمانی، ویزیت رایگان و جراحی محدود) و بحث بهداشت (شامل بهداشت آب، بهداشت روان و بهداشت محیط) است.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح یک پروژه داوطلبانه محرومیت زدای مسئله محور هم اجرا خواهد شد، تصریح کرد: یکی از ماموریت های این سازمان بر اساس برنامه پنجساله هلال‌احمر، بهره‌گیری از ایده‌های نو و ظرفیت موسسه‌های مردم نهاد و خیریه و پشتیبانی مالی و فنی از آنها برای اجرای برنامه‌های حمایتی و پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سراسر کشور است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر یادآور شد: با وجود بارش‌های اخیر، همچنان خشکسالی برخی از مناطق استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر مشکلات معیشتی و بهداشتی - درمانی قرار داده است که سال گذشته، هلال احمر همسو با راهبرد ۲۰۲۰ فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر از محل اعتبارات کمک‌های مردمی و از همه مهمتر همراهی خوب اعضا و داوطلبان، مرحله نخست طرح «نذر آب» را در ۱۹ منطقه این استان با تمرکز بر سه محور سلامت، معیشت و آبرسانی اجرا کرد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به ضرورت انجام اقدامات اساسی و بنیادین برای محرومیت زدایی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این سازمان آمادگی دارد تا امکانات فنی و پشتیبانی لازم را به منظور کمک های مستشاری و اجرای پروژه های محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار کشور در اختیار موسسه های خیریه و مردم نهاد قرار دهد. مهم ترین عامل در موفقیت پروژه های محرومیت‌زدا، هماهنگی و تعامل و پرهیز از موازی کاری سازمان ها و موسسه های کمک رسان دولتی و مردم نهاد است.

نصیری افزود: سال گذشته با هزینه ای نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان و مشارکت پذیری جمع زیادی از اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر در قالب اجرای مرحله نخست طرح «نذر آب»، اتفاق های خوبی در آبرسانی، تامین معیشت، خدمات بهداشتی- درمانی و توانمندسازی سیستان و بلوچستان رقم خورد. همچنین خیرین و نیکوکاران این سازمان، بخشی از کمک های خود را برای تامین سیستم گرمایشی استاندارد مدارس این استان به طرح «ققنوس» اختصاص دادند که امیدواریم امسال نیز با همراهی خیرین و همچنین هم افزایی بیشتر با موسسه های خیریه و مردم نهاد بتوانیم مرحله دوم طرح «نذر آب» را نیز با توجه به فاصله گرفتن از تنش آبی و بارندگی های خوب اخیر، در ۱۱ منطقه از این استان و نیز جنوب استان کرمان، خراسان جنوبی و شرق هرمزگان اجرا کنیم.

وی افزود: امسال نیز در تفاهم‌نامه با هلال احمر، تانکرهای آب شرب سالم میان مناطق کم آب توزیع می‌شود و جزئیات شمار روستاها و خانوارها به زودی اعلام خواهد شد. اغلب نقاط کم آب کشور توسط سازمان آب و فاضلاب به هلال احمر معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: در طرح «نذر آب» سال گذشته خدمات درمانی، توزیع سبد کالا، و توزیع تانکرهای آب برای دسترسی مردم به آب شرب سالم انجام شد. امسال نیز بارندگی‌ها در این مناطق مشکل را تا حدودی برطرف کرده اما همچنان دسترسی به آب شرب سالم در جنوب کرمان، قسمت‌هایی از خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بسیار مشکل است.

«سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به عنوان حامی و پشتیبان سازمان امداد و نجات، از خدمات ۷۱۷ هزار عضو داوطلب در چهار هزار و ۲۰۰ «خانه داوطلب عمومی» و «خانه هلال» به عنوان فعال‌ترین شبکه مردمی در چهار گروه هدایت، حمایت، مهارت و مشارکت بهره می‌برد.»

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۸۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره سراسری انتخابات اعضای سازمان جوانان هلال احمر کشور در محمد شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، آیت الله معزی نماینده ولی فقیه در سازمان جوانان هلال احمر کشور در این خصوص گفت: مهمترین هدف این سازمان این است که جوانان بتوانند در رابطه با خدمات اجتماعی حاضر شده و مسئولیت اجتماعی را پذیرفته و جامعه پذیر شوند و به مردم کمک کنند تا در طول زندگی و خدمت به عنوان یک عنصر خدمتگزار به جامعه معرفی شوند.   آیت الله معزی در ادامه گفت: وضعیت سازمان جوانان بسیار خوب بوده  و حضور جوانان فعال با استقبال خوبی روبرو شده است.   حجت الاسلام حسینی المدنی رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور با اشاره به داوطلب محور بودن این مجموعه گفت: در همین راستا تلاش می‌شود در تصمیمگیری‌ها و اجرای برنامه‌ها حداکثر استفاده از اعضای جوانان انجام شود و وظیفه ما در سازمان جذب سازماندهی توانمندسازی نگهداری تخابات کانون‌ها می‌باشد.   وی در ادامه گفت عضای حاضر در مرحله کشوری ابتدا از مرحله کانون دانشگاه‌ها کانون روستایی و کانون جوانان به عنوان دبیر کانون انتخاب شده و سپس در سطح شهرستان و بعد در انتخابات استانی حضور داشته و در مرحله پایانی نیز در انتخابات کشوری حاضر شده‌اند.  

دیگر خبرها

  • نجات كليه افراد مفقود شده در اثر سیلاب‌های جنوب کرمان
  • ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی مردم نوعدوست زنجان به همنوعان در غزه
  • برگزاری کنگره سراسری انتخابات اعضای سازمان جوانان هلال احمر کشور در محمد شهر
  • امدادرسانی آماده باش ۴۰ تیم هلال احمر در خراسان جنوبی
  • ۴۳ مسافر اتوبوس‌های گرفتار شده در سیلاب کنارک نجات یافتند
  • لغزندگی محورهای خراسان جنوبی؛ آماده‌باش نیروهای امداد
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان
  • آماده‌باش نیروهای هلال‌احمر استان یزد / هشدار به کوهنوردان برای صعود به ارتفاعات
  • هلال احمر استان بوشهر در آماده‌باش است