Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا؛ از چهارشنبه گذشته تا امروز (چهارشنبه دوم مرداد ماه )تهران شاهد آتش سوزی های پیاپی در مراکز تجاری و انبارهای شهر و مکان های تاریخی بوده است .

مراکزی که گرفتار آتش می شوند  و دود های عظیمی که آسمان پایتخت را فرا می گیرند.

نکته قابل توجه در این آتش سوزی ها که از شرق تا غرب از شمال تا جنوب تهران  را در برگرفته اند این است که خوشبختانه هیچ خسارت جانی و مجروحیتی در برنداشتند و تنها اموال سوختند و دود سیاه آسمان را فراگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتش سوزی میدان حسن آباد

اولین آتش سوزی ؛شامگاه چهارشنبه ۲۶ تیر رخ داد .تعدادی انبار، فروشگاه و صرافی در میدان حسن‌آباد تهران طعمه حریق شد که با تلاش آتش‌نشانان پنج ایستگاه؛ این آتش‌سوزی مهار شد؛  اما دو گنبد تاریخی و بخشی از نمای تاریخی میدان حسن آباد دچار حریق شد.

آتش سوزی انبار پلاستیک بهشت زهرا

دومین آتش سوزی ؛ظهر پنجشنبه  ۲۷ تیرماه رخ داد .یک انبار پلاستیک واقع در منطقه ۲۰ بهشت زهرا (س) تهران دچار آتش‌سوزی شد. چند ایستگاه آتش‌نشانی به همراه چندین دستگاه تانکر آب و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محله حادثه اعزام شدند و با تلاش آتش‌نشانان، این آتش‌سوزی مهار شد.

آتش سوزی نمای مجتمعی در چیتگر

سومین آتش سوزی بزرگ ؛بامداد چهارشنبه 2 مرداد نمای غربی مجتمع طوبی واقع در خیابان کوهک، غرب تهران (نزدیک پارک چیتگر) دچار حریق نسبتا گسترده شد. آتش نشانان از 4 ایستگاه به محل اعزام شدند و آتش را مهار کردند

آتش در مجتمع تجاری در جنت آباد

چهارمین آتش سوزی ساعت 11 و 40 دقیقه صبح امروز دوم مردادماه وقوع یک فقره آتش سوزی در غرب تهران به ماموران آتش نشانی اعلام شد .

سه ایستگاه آتش نشانی  برای اطفا حریق به محل حادثه اعزام شدند .در طبقه همکف این ساختمان یک مخزن گازوئیل 5 هزار لیتری قرار داشته که آتش با سوختن آن شعله کشیده است.با حضور به موقع نیروهای امدادی ،شعله زنی انجام گرفت و آتش مهار شد.

آتش سوزی در انبار کالا در لاله زار

پنجمین آتش سوزی ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه امروز دوم مرداد یک مورد حادثه آتش‌سوزی بزرگ دیگر  در یک کارگاه و انبار کالا در خیابان لاله‌زار شمالی رخ داد.

محل حادثه یک انبار حدود ۶۰۰متری بود، نیمی از این انبار با سقفهای شیروانی قدیمی پوشانده شده بود و اطراف آن نیز کارگاه‌های قدیمی وجود داشت همچنین در محوطه این انبار نیز تعدادی زیاد کارتن چیده شده بود.آتش‌سوزی در یکی از کارگاه‌های دو طبقه همراه با یک طبقه زیر زمین که بخش تولید و آماده‌سازی لوستر بود اتفاق افتاده بود.این حریق نیز با حضور به موقع آتش نشانان  اطفاء شد.

آتش سوزی در کارگاه نیمه کاره در شریعتی

ششم آتش سوزی -بعدظهر امروز در خیابان شریعتی و دریک ساختمان نیمه کاره رخ داد . شعله های آتش قبل از اینکه به یونولیت های ساختمان برسند و دوباره دود سیاه آسمان شهر را فرا بگیرد موفق شدند عملیات اطفا را انجام و آتش را مهار کنند.

 تصور خرابکاری یا آتش زدن به قصد سودجویی مالی مالکان  نداریم

با افزایش آمار آتش سوزی های بزرگ در مراکز تجاری و انبارها شهر تهران در یک هفته گذشته با این فرضیه که آیا احتمال وجود خرابکاری یا سودجویی مالی مالکان در این آتش سوزی ها وجود دارد یا خیر با جلال ملکی -سخنگوی آتش نشانی شهرداری تهران گفتگویی داشتیم که وی با تاکید بر اینکه در کارشناسی های اولیه این فرضیه ها مردود است بیان داشت : گرمای هوا می تواند موجب اتصالی های برق شود ؛ می تواند در مکان هایی که مایعات قابل اشتعال و احتراق نگهداری می کنند موجب آتش سوزی شود که در موارد آتش سوزی که دراین چند روز با آن مواجه شدیم این عوامل از فرضیه های اول وقوع حادثه هستند.

ملکی با تاکید بر اینکه تهران تنها این  شش آتش سوزی را در هفته جاری به خود ندیده است و  می توان گفت این هفته تهران پرحادثه بوده است ادامه داد : خیلی سخت گیرانه است که بخواهیم این آتش سوزی ها را به هم مربوط بدانیم و نگاه خرابکاری به آنها داشته باشیم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه آمار آتش سوزی در یک هفته گذشته افزایش نیافته ولی مکان هایی که در این هفته دچار حریق شده اند خاص هستند بیان داشت : در این هفته مکان های تاریخی؛ انبار و مراکز تجاری آتش گرفتند ولی عجیب نیست و قبلا هم چنین اتفاقاتی را داشته ایم. 

وی در خصوص اینکه تا چه اندازه امکان دارد وقوع این حوادث به قصد ایجاد تنها دود عظیم در آسمان شهر و ترس برای مردم باشد  یا به قصد جبران ضرر و زیان مالی مالکان  و ترفندی برای  دریافت وجه از بیمه تاکید کرد : به نظر اینگونه نیست. خوشبختانه در این حوادث نه مصدوم داشتیم و نه فوتی . به شخصه ارتباطی بین وقوع این آتش سوزی ها نمی بینم.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش سوزی برق پلاستیک سازمان آتش نشانی کارشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مشکوک رییس جمهور پیشین آفریقای جنوبی در آستانه انتخابات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی‌بی‌سی جهانی، جاکوب زوما، رییس جمهور پیشین آفریقای جنوبی از یک حادثه رانندگی جان سالم به در برد.

براساس اعلام پلیس، یک راننده در حالت نامتعادل به «خودروی زرهی دولتی» زوما برخورد کرده است.

گرچه پلیس هنوز تایید نکرده اما برخی از اعضای ارشد حزب زوما موسوم به «اومخونتو وسیزوه / نیزه ملت» مدعی شده‌اند که او هدف ترور قرار گرفته است.

زوما از حزب حاکم کنگره ملی آفریقایی تعلیق شده و در آستانه انتخابات ماه مه امسال، کارزار خود را به نمایندگی از این حزب راه‌اندازی کرده است.

گزارش پلیس حاکی از آن است که هیچکس در این حادثه آسیب ندیده و رییس جمهور سابق نیز بلافاصله تحت‌الحفظ به اقامتگاهش منتقل شده است. راننده ۵۱ ساله خودرویی که باعث این تصادف شده نیز بازداشت شده است.

کد خبر 6064945

دیگر خبرها

  • تصادف مشکوک رییس جمهور پیشین آفریقای جنوبی در آستانه انتخابات
  • هشدار سخنگوی آتش نشانی: انبارهای تجاری اطراف بازار فرسوده هستند
  • شهر آب‌ انبارها کجاست؟
  • ارائه خدمات آزمایشگاهی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در تعطیلات نوروز در هرمزگان
  • بازدید گردشگران نوروزی از کاخ گلستان + فیلم
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • بازگشایی ورودی تکیه دولت به کاخ گلستان
  • جزییات حریق در بازارچه صیقلان رشت/یک مغازه در آتش سوخت
  • مهار آتش سوزی یک هکتار از جنگل های تالش