Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@10:00:37 GMT

سه هزار شغل در کشور توسط دهیاری‌ها ایجاد شده است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۹۵۴۷

سه هزار شغل در کشور توسط دهیاری‌ها ایجاد شده است

معاون امور دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور گفت: سه هزار اشتغال توسط دهیاران در روستاهای کشور با ارائه مدل های مختلف ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، سعیدجندقیان  در جلسه هم‌اندیشی دهیاران بخش مرکزی و اشترینان شهرستان بروجرد، اظهار کرد: سه هزار شغل در کشور توسط دهیاران در روستاهای کشور با ارائه مدل‌های مختلف ایجاد شده که برای اشتغال روستایی ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات از پست بانک با اجرای ۷۰۰ طرح اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: علی رغم تلاش های فراوان توفیق چندانی برای تغییر ساختار روستاها نداشته‌ایم.

معاون امور دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور خاطرنشان کرد: معیشت قالب در روستاها جدی پیگیری نشده است کشوری که مبنا توسعه آن کشاورزی باشد پیشرفت می‌کنند.

جندقیان اضافه کرد: هر کشوری که بنای توسعه آن کشاورزی باشد توسعه‌یافته می‌شود.

وی بیان کرد: خروج نخبگان از روستاها آرام بر زندگی و رفتار اجتماعی روستا تاثیر گذاشته که عدم نگاه توسعه‌ای به روستاها و توجه بیشتر به شهرها یکی از اشکالات و علل عمده این مهم است.

معاون امور دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور اضافه کرد: ۲۸ دستگاه اجرایی خدمات‌رسان به روستاها در کشور داریم که برنامه‌های خود را طوری به روستاها عرضه می‌کنند که نتیجه آن مهاجرت از روستاها است.

جندقیان ادامه داد: مهاجرت از روستاها بی‌رویه نیست بلکه بارویه است و اگر شان انسان‌ها در روستاها حفظ شود هیچ‌گاه مهاجرت نخواهد کرد.

جندقیان اظهار کرد: اگر امکانات زیر بنایی و زیرساختی در روستاها موجود باشد هیچ وقت مهاجرت انجام نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ویلا سازی شهر نشینان در روستاها بنیان کشاورزی در روستاها را نابود می‌کند، برای توسعه هر روستا باید پایه و اساس آن را محکم بنا کنیم.

معاون امور دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ادامه داد: از ابتدای تاسیس دهیاری‌ها تا پایان سال ۹۷ بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان پول به دهیاری‌ها داده‌ایم که سرانه توجه به روستاها در دولت‌های ۱۱ و ۱۲ چهار برابر بوده است.

جندقیان با اشاره به اینکه ۳۵۰ هزار نفر در شهرداری‌های کشور مازاد نیرو داریم، افزود: جالب این است که ۲۲ هزار پست خالی در شهرداری‌های کشور وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: لایحه دهیاری‌ها را بعد از ۱۰ سال تایید شده و به دولت داده‌ایم و منتظر تصویب آن هستیم که به نفع دهیاران خواهد بود.

وی بیان کرد: در این لایحه برای بیمه و استخدام دهیاران کارهای خوبی انجام شده است و در این لایحه دهیاران از حقوق و مزایا و پاداش پایان خدمت بهره‌مند خواهند شد.

معاون دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزرات کشور گفت: ۳۷ هزار دهیاری در کشور وجود دارد.

جندقیان اظهار کرد: توسعه بر سه قسم جمعیت، تولید و هنر است.

وی تصریح کرد: هر روستایی که به شهر تبدیل شود دهیار همان روستا شهردار آنجا می‌شود.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اشتغال پول کشاورزی مهاجرت وزارت کشور قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۹۵ دستگاه ردیاب برروی خودروی دهیاران قزوین

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین،  مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در حاشیه بازدید از روند نصب ردیاب (جی پی اس) برروی خودروی دهیاران استان، گفت: برای نظارت هرچه دقیق تر بر فعالیت خودرو دهیاری های استان، تاکنون از ۱۷۲ دستگاه خودرو، کار نصب ردیاب برروی 95 دستگاه خودرو به انجام رسیده است.  

به گفته لیلا غریب ؛ در کشور جز استان های پیشرو هستیم و باقی ماشین آلات خدماتی نیز تا یکماه آینده به این ردیاب مجهز می شوند.

وی افزود: این پنل نظارتی میزان کارکرد، توقف، خرابی، فعالیت خارج از محدوده ماشین آلات را مشخص می کند تا تعهدات کاری به خوبی انجام شود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند
  • جوسازی موذیانه مدعیان حمایت از حیوانات و معضل افزایش حیوانات ولگرد
  • نصب ۹۵ دستگاه ردیاب برروی خودروی دهیاران قزوین
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • زوایای هوشمندسازی انرژی در برنامه هفتم توسعه
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند
  • اختصاص امکانات در مناطق روستایی سبب ماندگاری و زمینه ساز پویایی اقتصاد کشور است
  • بودجه ۱۲ هزار میلیارد ریالی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های
  • مدیریت واحد شهری در برنامه هفتم توسعه مغفول ماند