Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@05:50:48 GMT

رابرت مولر: می‌توان علیه ترامپ جرم کرد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۰۲۸۶

رابرت مولر: می‌توان علیه ترامپ جرم کرد

بازپرس سابق رسیدگی به پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا گفت که می‌توان علیه ترامپ بعد از خروج او از قدرت اعلام جرم کرد.   به گزارش تابناک به نقل از فارس، «رابرت مولر»، بازپرس سابق رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا روز چهارشنبه گفت: امکان اعلام جرم «علیه دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از خروج از قدرت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مولر در جلسه استماعی در کنگره به سوال یک قانونگذار درباره اینکه آیا امکان جرم علیه ترامپ بعد از خروج او از قدرت وجود دارد پاسخ مثبت داد.

«کن باک»، نماینده کنگره که این سوال را پرسیده بود از پاسخ مولر متعجب شد و سوالیش را یک بار دیگر پرسید که آیا به نظر او رئیس‌جمهور آمریکا را می‌توان بعد از خروج از قدرت به «ممانعت در اجرای عدالت» متهم کرد؟ مولر پاسخ داد که به نظر او می‌توان این کار را انجام داد.

رابرت مولر در این جلسه همچنین گفت که گزارش او درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ با آنکه ترامپ را از اتهام تبانی با روسیه تبرئه می‌کند، او را از اتهام «ممانعت در اجرای عدالت» تبرئه نمی‌کند.

مولر چند روز پیش در کنفرانس خبری از سمت خود استعفا کرد و در سخنان خود نتوانست ترامپ را از ممانعت در اجرای عدالت تبرئه کند و گفت: «درباره موضوع ممانعت از اجرای عدالت، اگر ما این اطمینان را داشتیم که رئیس جمهور مرتکب جرم نشده این را می‌گفتیم، اما این اطمینان را نداریم.»

گزارش خلاصه شده رابرت مولر درباره تبانی ادعایی تیم ترامپ با روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا ماه پیش منتشر شد.

این گزارش به این جمع‌بندی رسیده که اعضای تیم ترامپ با دولت روسیه تبانی نکرده‌اند. مولر علی‌رغم این، در این گزارش از ۱۰ اقدام توسط ترامپ نام برده که می‌توان آن‌ها را مصداق «ممانعت در اجرای عدالت» دانست.

پس از آن دموکرات‌های کنگره با انتقاد از وزیر دادگستری به خاطر سانسور گزارش مولر خواستار انتشار گزارش کامل وی شدند، اما ترامپ مانع از انتشار گزارش کامل مولر شد.

«جرالد نادلر»، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا هم قبلاً گفته در صورتی که ثابت شود ترامپ مبادرت به جلوگیری از اجرای عدالت و سنگ‌اندازی در روند تحقیقات مولر داشته است، می‌توان وی را تحت پیگرد قرار داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: رابرت مولر مداخله روسیه در انتخابات آمریکا سکه ثامن کریمی قدوسی مزدک میرزایی استخراج بیت کوین کارت سوخت معصومه ابتکار مدیران دو تابعیتی بوریس جانسون محسن پهلوان علیرضا خمسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مقامات آمریکایی می گویند که همه گزینه ها درباره دارایی های مسدود شده روسیه روی میز است.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه به نقل از یک مقام ارشد خزانه داری آمریکا گزارش داد در حالی که کشورهای گروه ۷ به بحث در مورد امکان استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین ادامه می دهند، هیچ گزینه ای از روی میز حذف نشده است.

یک مقام ناشناس وزارت خزانه داری به خبرگزاری رویترز گفت که سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست وزرای خارجه گروه ۷ که قرار است روز چهارشنبه در ایتالیا آغاز شود، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی، به بهانه جنگ در اوکراین، حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی روسیه را مسدود کرده اند. حدود ۲۰۰ میلیارد دلار از این دارایی ها در اتحادیه اروپا نگهداری می شود.

کد خبر 6081361

دیگر خبرها

  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • افشاگری بنیانگذار تلگرام علیه آمریکا/ گوگل و اپل هرچه را بخواهند سانسور می‌کنند
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت