Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@00:41:37 GMT

هفته تلخ کریمی قدوسی/ درسرهای سردار جنگ ندیده

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۰۳۷۳

هفته تلخ کریمی قدوسی/ درسرهای سردار جنگ ندیده

رویداد۲۴  شش ماه زودتر از انتخابات، رقابت‌های انتخاباتی در خراسان به اوج خود رسیده است. کریمی قدوسی و رحیمی جهان آبادی به عنوان نمایندگان دو جریان فکری، تندتر از همیشه مقابل هم قرار گرفته‌اند. کریمی قدوسی نماینده تندروی مجلس و ائتلاف اصولگرایان است و جهان آبادی از نمایندگان اصلاح طلب محسوب می‌شود. گرچه جهان آبادی یک اصلاح طلب تندرو محسوب نمی‌شود، اما عضو کارگزاران سازندگی است که اعضای جبهه پایداری حساسیت ویژه‌ای نسبت به آن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر، رحیمی جهان آبادی از نمایندگان اهل سنت مجلس است؛ جایی که بعضی از نمایندگان تندرو به خصوص نمایندگان قم و مشهد، نسبت به آنان گارد دارند و بعضی روحانیون تندروی قم نیز، ارتباط خوبی با این افراد ندارند.

اهل سنت و ایران

با وجود اینکه در قانون اساسی جز در موارد استثنایی، تفاوتی بین مسلمانان شیعه و سنی وجود ندارد و حتی هفته وحدت نیز به ابتکار انقلابیون نامگذاری شده است، اما همیشه برخی تندرو‌ها و برخی سیاستمداران اصولگرا، سعی داشتند با پررنگ کردن این گسل، برای خود اعتبار کسب کنند. از جمله قاضی پور نماینده ارومیه که این دوره توانست با موج سواری روی این موضوع، برنده انتخابات شود و بعد از سال‌ها اهل سنت ارومیه، نماینده‌ای در مجلس نداشته باشند.

البته حساسیت‌هایی روی اهل سنت نیز وجود دارد؛ چنانچه معروف صمدی نامزد اهل سنت شورای شهر تهران، وقتی در فهرست اصلاح طلبان قرار گرفت، با برخی فشار‌ها انصراف داد و بلافاصله مرتضی الویری جایگزین او در لیست امید شد. شایعاتی وجود داشت که یکی از روحانیون تندروی قم به روحانی هشدار داده بود از وزیر اهل سنت استفاده نکند. در مجلس دهم نیز در هیات رئیسه موقت دو اهل سنت حضور داشتند، اما بعدا از هیئت رئیسه دائمی مجلس حذف شدند تا همچنان مجلس ششم و جلال جلالی زاده استثنا باقی بمانند. حوزه انتخابیه تربت جام، متشکل از شیعیان و اهل سنت است و صندلی نمایندگی این حوزه انتخابیه در ادوار گذشته در اختیار شیعیان بوده است.

به گزارش رویداد۲۴ کریمی قدوسی هفته گذشته ظاهرا به حوزه انتخابیه رحیمی جهان آبادی رفته بود و گفته بود این نماینده مجلس انقلابی نیست. رحیمی جهان آبادی، اما جواب تندی به کریمی قدوسی داد و در صحن علنی مجلس، اصالت ایرانی کریمی قدوسی را زیر سوال برد و پرسید عمو‌های شما کجا هستند؟ بعد کریمی قدوسی توضیح داده بود که یکی از عموهایش به افغانستان مهاجرت کرده است. صحبت‌های جهان آبادی فراز‌های دیگری هم داشت. از جمله اینکه درباره عدم حضور کریمی قدوسی در دفاع مقدس شبهاتی را مطرح کرد. مسائلی که کریمی قدوسی پاسخی برای آن نداشت یا ترجیح داد فعلا درباره آن دوران سکوت کند.

البته کریمی قدوسی کنایه تندی به رحیمی جهان آبادی داشت «آقای رحیمی به شما گفته‌اند که اگر برای مجلس یازدهم رد صلاحیت شدید، شما را سفیر ایران در کابل خواهیم کرد، اما باید بگویم که شما نه گندم کابل را خواهید خورد و نه عدسی مجلس یازدهم را.»  لفظ کریمی قدوسی شبیه روایتی است که امام حسین چنین خطابی را به عمرسعد می‌کند. ساعتی بعد هم خبرگزاری موج و چند رسانه تندروی اصولگرا، لیست دو تابعیتی‌هایی را منتشر کرده بودند که ظاهرا کریمی قدوسی در اختیار آنان قرار داده بود. کریمی قدوسی گفته بود که تنها به خبرنگاران رسانه‌های ارزشی این لیست را خواهد داد. لیستی که نام حسن روحانی، معصومه ابتکار و چند مدیر دیگر در آن به چشم می‌خورد.

اصولگرایان در انتخابات شورای شهر مشهد شکست سختی خورد‌ه‌اند و بعید نیست این شکست در انتخابات مجلس نیز تکرار شود. از این رو تلاش زیادی دارند با افزایش رد صلاحیت‌ها، تعداد بیشتری از کرسی‌های مجلس را به دست بیاورند.

خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کریمی قدوسی مجلس دهم انتخابات مجلس یازدهم اهل سنت فراکسیون اهل سنت جبهه پایداری کارگزاران سازندگی جواد کریمی قدوسی کریمی قدوسی رحیمی جهان آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۰۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات کریمی قدوسی درباره توئیت جنجالی خود برای ساخت بمب اتمی در طول یک هفته

به گزارش همشهری آنلاین، کریمی قدوسی با انتشار ویدئویی درباره این ادعای خود توضیحاتی را مطرح کرده و به تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله تاسیسات اتمی ایران و پاسخ فرمانده حفاظت از مراکز هسته ای اشاره کرده است که گفته بود این تصمیم اسرائیل به معنای زیر پا گذاشتن خطوط قرمز ایران برای ساخت بمب هسته ای و احتمال تغییر فتوای رهبر انقلاب در این زمینه است. در اینجا توضیحات کریمی قدوسی را می بینید:

ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده

کد خبر 847027 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه سلاح هسته‌ای

دیگر خبرها

  • توضیح یک مقام درباره ساخت بمب اتمی در یک هفته
  • توضیحات کریمی قدوسی درباره توئیت جنجالی خود برای ساخت بمب اتمی در طول یک هفته
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر
  • واکنش محمد فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر /قلهکی: این ادعاها پیوست گزارش آژانس علیه ایران خواهد شد
  • واکنش فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی
  • واکنش یک حقوقدان به اظهارات جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید
  • توییت عجیب و جنجالی کریمی قدوسی
  • کریمی قدوسی : در صورت صدور اذن ، تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله است
  • ادعای خبرساز کریمی قدوسی