Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:33:58 GMT

کارآفرینان حقیقی در رسانه‌ها معرفی شوند

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۱۲۷۷

کارآفرینان حقیقی در رسانه‌ها معرفی شوند

علیرضا باباخان روز  پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کارآفرینان واقعی افرادی هستند که بافاصله گرفتن از کپی کاری به سمت نوآوری و تولید محصولات موردنیاز کشور پیش می‌روند و این کار در شرایط تحریم از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است که باید ارزش آن در رسانه‌ها برای مردم تبیین شود.

وی افزود: کارآفرینان حقیقی،‌ نخبگان علمی کشور هستند که امروز برای مقاوم‌سازی اقتصاد ملی وارد عرصه تولیدشده و روزبه‌روز توانایی بیشتری برای عرضه محصولات راهبردی موردنیاز صنایع پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: معرفی این افراد و توانمندی‌های آنان برای حفظ چرخه تولید کشور باوجود تحریم ظالمانه دشمنان در فضای رسانه‌ای،‌ موجب امیدواری مردم به آینده و افزایش نگاه تصمیم گیران به ظرفیت‌های داخلی می‌شود.

باباخان گفت:‌ البته ذکر این نکته هم ضروری است که عنوان کردن واژه کارآفرین برای همه افرادی که در فعالیت‌های اقتصادی حضور دارند، صحیح نیست و باید توجه داشت که کارآفرینان حقیقی با داشتن قدرت تحمل ریسک بالا و نوآوری در ارائه محصول می‌توانند در شرایط سخت اقتصادی، موجب افزایش سطح تولید و اشتغال کشور شوند.

وی بیان کرد: حمایت از کارآفرینان واقعی لازمه موفقیت در برابر جنگ اقتصادی دشمنان است چراکه آنان می‌توانند فضای تحریم را به فرصتی برای داخلی سازی محصولات راهبردی موردنیاز کشور،‌ تبدیل کنند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها نقش زیادی در موفقیت طرح و برنامه‌های کارآفرینان نخبه دارند و می‌توانند با پوشش خبری دستاوردهای آنان،‌ فضای مطلوبی برای گسترش تفکر کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان در کشور ایجاد کنند.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند

در این گزارش کتاب‌هایی معرفی شده‌اند که برای علاقه‌مندان و کارآفرینان که قصد تأسیس استارتاپ را دارند بسیار مفید است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، راه‌اندازی یک کسب‌ و کار می‌تواند به عنوان یک اقدام شورشی علیه مسیرهای حرفه‌ای سنتی‌تر احساس شود، اما این بدان معنا نیست که کارآفرینان و صاحبان مشاغل کوچک بتوانند به تنهایی از انجام این کار برآیند. کتاب‌های مختص کارآفرینان یکی از راه‌های یادگیری از کارشناسان مجرب و دریافت کمک برای هدایت کسب‌وکارتان به سمت موفقیت محسوب می‌شود. در بستر کارآفرینی می‌توان ایده‌های مختلف و نو برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید را به‌صورت عملی پیاده‌سازی کرد.

در واقع هیچ فرمول واحدی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق و مسیر مطمئن مشخصی هم وجود ندارد. کارآفرینی سفری پر از فرصت‌های بی‌شمار و همچنین چالش‌های عظیم است. اما خواندن بسیاری از کتاب‌های تجاری و انگیزشی از سنین جوانی این امکان را می‌دهد که اصول رایجی که باعث موفقیت افراد در تجارت می‌شود، به آن‌ها آموزش دهد. در این مطلب چند کتاب الهام بخش  برای تمام کسانی که رویای بزرگی چون خلق حرکت ضربتی برای افزایش یک استارتاپ از یک خط اعتباری 10000 دلاری تا عرضه عمومی در بورس نیویورک را دارند، ارائه شده است.

"بی‌اندیشید و ثروتمند شوید" اثر ناپلئون هیل

کتاب "بیندیشید و ثروتمند شوید" که نخستین بار در سال 1937 منتشر شد، یکی از تأثیرگذارترین کتاب‌های خودیاری و توسعه فردی تمام دوران است. اندرو کارنگی به نویسنده ناپلئون هیل سفارش داد که بیش از 20 سال را صرف مطالعه افراد موفق از جمله هنری فورد، توماس ادیسون و الکساندر گراهام بل کرد. این کتاب 13 اصل را بیان می‌کند که می‌تواند به شما در دستیابی به ثروت و موفقیت، مانند داشتن امیالات درخشان، داشتن نگرش ذهنی مثبت و انجام اقدامات گسترده کمک کند و یکی از کتاب‌های مفید کارآفرینان محسوب می‌شود.

این کتاب بینش‌های ارزشمندی را در مورد طرز فکر افراد موفق و اصولی که از آنها پیروی می‌کنند، ارائه می‌دهد. کسانی که یک بیزنسی را خلق کردند، از این کتاب به عنوان مهم‌ترین کتابی که دیدگاه آنها را در مورد موفقیت شکل داده است؛ یاد می‌کنند. همچنین آنها را مجاب می‌کند تا بقیه را تشویق به خواندن مطالب آن کنند تا بتواند باور آن‌ها را نسبت به خلق و درآمدزایی تغییر دهد.

پیام هیل روشن است: موفقیت برای هر کسی که مایل به پیروی از این اصول است قابل دستیابی است.

"جادوی فکر بزرگ" اثر دیوید جی. شوارتز، کتابی مختص کارآفرینان با رویاهای بزرگ

این کتاب برای همه‌ جوانانی که در ابتدای مسیر حرفه‌ای خود قرار دارند، حامل پیام انگیزشی بزرگی است؛ رویاهای بزرگ داشته باش چون رایگان است. توصیه‎ شماره یک به کارآفرینان مشتاق است که اگر در حال برنامه‌ریزی برای آینده خود هستید، دیگر نیازی به تلاش و مسیر پر از رنج برای رویاهای بزرگ ندارید.

دیوید شوارتز در کتاب جادوی بزرگ اندیشی به شما می‌آموزد که چگونه مثبت فکر کنید، اهداف بزرگ تعیین کنید و اقدام کنید. این شما را تشویق می‌کند که به خود و توانایی‌های خود ایمان داشته باشید و خارج از چارچوب فکر کنید. این کتاب نکات و راهکارهای عملی را برای کمک به شما در غلبه بر ترس و شک، ایجاد اعتماد به نفس و موفقیت ارائه می‌دهد.

"قدرت مثبت اندیشی" اثر نورمن وینسنت پیل، کتابی ارزنده برای کارآفرینان

نویسنده این کتاب معتقد است که  ایمان و تفکر مثبت می‌تواند به افراد کمک کند تا بر مشکلات غلبه کنند و به اهداف خود برسند. کارآفرینان هنگام شروع تلاش‌های خود در هر مرحله با چالش‌هایی مواجه می‌شوند، این کتاب می‌تواند به شما کمک کند بر شک و تردید خود غلبه کنید و هر گونه منفی‌گری را از بین ببرید تا دیدگاهی سالم به زندگی داشته باشید.

وینسنت توانسته با ارائه‌ مفاهیمی الهام بخش، بر ذهن افراد بسیاری در سراسر جهان تاثیر بگذارد و ذهن آن‌ها را برای خلق ایده‌های جدید به سوی تکامل و ارتقا پیش ببرد. وی در این کتاب بسیار موفق و جریان ساز، به تأثیر و نیروی ایمان در زندگی می‌پردازد. شما با این کتاب یاد می‌گیرید که چگونه به خود و کارهایتان ایمان داشته باشید، چگونه قدرت های نهفته در وجودتان را کشف کنید و قدرت ایمان و امید به تحقق آرزوها‌یتان را نادیده نگیرید. مطمئن باشید با یک ذهن شلوغ و ناآرام نمی‌توانید ایده‌ی بیزنس و ایجاد استارتاپ خود را به عمل بیاورید. پس سعی کنید با الهام از چنین کتاب‌هایی اضطراب‌های روزمره را کنار بگذارید و آرامش گم‌شده در زندگی تان را دوباره پیدا کنید.

"سرچشمه" اثر آین رند

«سرچشمه» رمانی است که به بررسی مفهوم فردگرایی و اهمیت پیروی از ارزش‌ها و باورهای خود می‌پردازد. شخصیت اصلی کتاب، هوارد روارک، معمار است که حتی در مواجهه با مخالفت‌های جامعه حاضر نیست بینش هنری خود را به خطر بیندازد. رمان رند یادآور این نکته است که کارآفرینی نیازمند شجاعت و اعتقاد است.

از طرفی یکی از مهم‌ترین کتاب‌های انگیزشی برای معماران است؛ با وجود این که این رمان در ژانر ادبی ـ فلسفی نوشته شده است، اما مسیر شغلی بسیاری از معماران نخبه دنیا رو ساخته است. موضوع اصلی این کتاب، تنش بین نیروهای مخالف برای مثال مدرن و سنتی بودن است؛ این موضوع را با به چالش کشیدن شخصیت دو معمار نشان می‌دهد.

مارک کوبان در مصاحبه‌ای با سی اسپان در سال 2006 گفت: وقتی به انگیزه نیاز داشته باشم آن را انتخاب می‌کنم، اما اگر زیاد بخوانم انگیزه زیادی پیدا می‌کنم، و تحریک می‌شوم که آن را اجرا کنم و حتی با دیگران به اشتراک بگذارم. از این‌رو خواندن کتاب‌هایی که از شروع، مسیر و چالش‌هایی افرادی با ایده‌های نو و بزرگ می‌گویند نکته‌ قابل توجهی برای تازه‌واردان است تا بتوانند قدم بردارند و ناامید نشوند.

"اولین میلیارد سخت‌ترین است، نوشته تی بون پیکنز" کتابی از موفقیت‌ترین کارآفرین آمریکایی

The First Billion is the Hardest خاطراتی از T. Boone Pickens، غول صنعت و یکی از موفق‌ترین کارآفرینان آمریکا است. این کتاب بینش‌هایی را در مورد فلسفه کسب و کار او و استراتژی‌هایی که برای ساختن امپراتوری خود استفاده کرده است، را ارائه می‌دهد. پیکنز تجربیات و درس‌های آموخته شده، از جمله شکست‌ها و موفقیت‌هایش را به اشتراک می‌گذارد.

کارافرینان آمریکایی معتقدند؛ اگر فردی در دینای کسب‌وکار با بون پیکنز افسانه‌ای آشنا شود، به اندازه‌ی کافی فردی خوش شانسی است. معتقدند که او به عنوان منبع الهام برای همه کارآفرینانی که در ابتدای راه قرار دارند، شناخته می‌شود. او در طول زندگی، مسیر حرفه‌ای خود را دوباره‌ اختراع کرد و بدون توجه به چالش های که داشت، در این مسیر استقامت کرد. بنابراین خواندن صحبت‌های چنین فردی برای کارآفرینان نوپا خالی از لطف نیست.

قبل از قدم برداشتن برای خلق استارت‌آپ حتما به سراغ مسیرهای منحصربه‌فرد دیگران بروید تا با الهام از خرد کسانی که تجربیات مشابهی را پشت سر گذاشته‌اند، راه خود را به جلو بیابید. با طرز فکر درست و میل شدید به یادگیری، شما به بهترین نحو می‌توانید مسیر را پیش ببرید چون دنیای کارآفرینی فقط یک هدف نیست، بلکه یک ماجراجویی است که زندگی را بدون ترس تغییر می‌دهد.

"صفر به یک: یادداشت‌هایی درباره استارت‌آپ‌ها یا نحوه ساختن آینده" نوشته پیتر تیل

کتاب «صفر تا یک» کتابی‌ است که کنجکاوی شما را برمی انگیزد و الهام بخش کارآفرینانی است که رکود در تجارت را تجربه می‌کنند

این کتاب ممکن است بیشتر برای خوانندگانی که دارای روحیه سرکش هستند، مناسب باشد تا برای کسانی که امیدوارند مدل‌های تجاری موجود را بهبود ببخشند. یکی از منتقدان Goodreads نوشت: “کتابی جذاب، عالی برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینان است.” مزیت این کتاب بر این موضوع است که او بر تفکرات مخالف تمرکز کرده است و مدل‌های ذهنی‌اش برای کسب‌وکارها در تضاد با آنچه است که همیشه رایج بوده است.

"چگونه رهبران بزرگ همه را تشویق به اقدام می‌کنند" نوشته سایمون سینک

در طی یک سخنرانی TED در سال 2009 که بیش از 56 میلیون بار دیده شده است، سینک به جمعیت گفت: مردم کاری را که شما انجام می‌دهید نمی‌خرند، آن‌ها از چرایی کار شما استقبال می‌کنند. هدف این نیست که با هرکسی که به محصول و خدمات شما نیازمند است، تجارت کنید. هدف این است که با افرادی تجارت کنید که به آنچه شما اعتقاد دارید، اعتقاد داشته باشد.

«با چرا شروع کن» این ایده را بیشتر بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند هدف خود را کشف کنند و به نوبه خود، الهام بخش دیگران باشند

"هوشمندتر، سریعتر، بهتر: رازهای سازنده بودن در زندگی و تجارت" نوشته چارلز داهیگ

بدون شک داشتن یک کسب و کار مستلزم چندین تصمیم چالش برانگیز در یک روز است. خوانندگان می‌توانند از آخرین تحقیقات در زمینه‌های علوم اعصاب، روان‌شناسی و اقتصاد رفتاری از کتاب «هوشمندتر سریع‌تر بهتر» بهره ببرند تا فرآیندهای تصمیم‌گیری و هدف‌گذاری را ساده‌تر کنند.

داهیگ می‌گوید: برای کسب و کارهای کوچک، بهره‌وری تفاوت بین موفقیت و شکست است. اما همه بهره‌وری برابر نیستند. “بهینه سازی کاری که در وهله اول هرگز نباید انجام می‌دادید، مرگ بهره‌وری است. بنابراین هر کارآفرین باید به خاطر داشته باشد که در طول تمام تاریخ، تنها یک برنامه بهره‌وری قاتل وجود داشته است: عمیق تر فکر کردن در مورد انتخاب‌هایی که می کنید، یافتن راهی برای وادار کردن خود به فکر کردن در زمانی که انجام آن سخت‌تر است.

"حقیقت زشت: درون نبرد فیس بوک برای سلطه" نوشته شیرا فرنکل و سیسیلیا کانگ

"An Ugly Truth" که توسط انجمن ویرایش و نوشتن کسب و کار به عنوان برنده جایزه بهترین کتاب تجاری در سال 2021 معرفی شد، به بررسی‌ این موضوع می‌پردازد که چگونه فیس بوک به یکی از موفق‌ترین شرکت‌های خارج از “سیلیکون ولی” تبدیل شده‌است و همچنین چرا به دوره اوج رسیده است. همچنین انتقاد از موضوعی که در سال‌های اخیر به یک «ماشین داده کاوی» تبدیل شده‌است

خوب یا بد، فیس بوک – اکنون متا – شرکتی است که ارزش تماشا و درک را دارد، اگر شما یک کارآفرین مشتاق هستید حتما مسیر پیشرفت این بیزنس‌ها را بخوانید.

"استیو جابز: بیوگرافی انحصاری" نوشته والتر آیزاکسون

اگر به دنبال الهام گرفتن هستید، بیوگرافی یکی از تأثیرگذارترین تاجران زمان خود را با کتاب استیو جابز ورق بزنید. بیوگرافی جابز هم آموزنده و هم سرگرم کننده شامل نکاتی برای صاحبان مشاغل درباره نوآوری،رهبری و خلق ارزش‌ها است.

"راهنمای شروع سریع کسب و کار" نوشته کن کولول، کتابی مفید برای راه‌اندازی استارتاپ

برای کارآفرینان مشتاق و صاحبان مشاغل کوچک، “راهنمای شروع سریع کسب و کار” Colwell توصیه‌های عملی ارائه می‌دهد. Colwell خوانندگان را از طریق اصول درک ارزش یک ایده برای ایجاد اولین طرح تجاری‌ راهنمایی می‌کند.

خوانندگانی که کتاب را خریداری می‌کنند ابزارهایی مانند چک لیست، طرح کسب و کار و برگه تقلب مالیات کسب و کار را نیز دریافت خواهند کرد.

"کشش: کسب و کار خود را کنترل کنید" نوشته جینو ویکمن

خوانندگانی که با ناامیدی‌های رایج مالکیت کسب و کار آشنا هستند، درگیری پرسنل، مشکلات سود و رشد ناکافی، ممکن است در “کشش” ویکمن کمک بیابند. این کتاب سیستم او را برای تقویت شش جزء کلیدی یک کسب و کار بررسی می‌کند. به گفته او، سیستمی که در این کتاب برای اولین بار در سال 2012 منتشر شد، همچنان صادق است.

ویکمن می گوید: توصیه من به کارآفرینان ثابت است، آنچه را که از کسب و کار خود می‌خواهید بدست آورید مشخص کنید.” بسیاری از صاحبان مشاغل و رهبران این کار را نمی‌کنند؛ بحران‌های ناشی از یک بیماری همه گیر جهانی یا فروپاشی بازارهای مالی قطعا این مشکل را برای بیزنس‌های آن‌ها تشدید می‌کند.

"بازنویسی" نوشته جیسون فرید

کتابی که برای «کارآفرینان سرسخت، صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، افرادی که در مشاغل روزمره از آنها متنفرند، قربانیان «کوچک‌سازی» و هنرمندانی که دیگر نمی‌خواهند از گرسنگی بمیرند، به بازار عرضه می‌شود، «Rework» خوانندگان را در مسیر خلق کردن راه نمی‌دهد. درعوض، یک طرح تجاری و جذب سرمایه گذار، مسائل مربوط به بهره‌وری و قرار گرفتن در معرض دید را از دیدگاه مینیمالیستی پوشش می‌دهد.

این کتاب با هدف تغییر رویکرد خوانندگان به تجارت، ممکن است شما را وادار کند تا در مورد جنبه‌های استراتژی کسب‌وکار و خدمات مشتری خود تجدیدنظر کنید که مدت‌ها پیش ریشه‌دار شده بود.

"هفته کاری 4 ساعته" اثر تیموتی فریس

وقتی نوبت به تجارت می‌رسد، مدیریت زمان همه چیز است. در حالی که رئیس خودتان بودن مزایای بسیاری دارد، یادگیری تفویض اختیار، ساختار روز و بهترین استفاده از زمانتان می‌تواند چالش بزرگی برای کسانی باشد که تازه وارد دنیای کارآفرینی شده‌اند. هفته کاری 4 ساعته کتابی است که برای مدیریت زمان و نظم‌دهی به آن‌چه که می‌خواهیم در زمان معلوم به آن دست پیدا کنیم، کمک‌کننده است.

در این کتاب، فریس زندگی موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای و اسکی در رشته کوه‌های آند را توصیف می‌کند. همه‌ی این‌ها در عین حال که از نظر مالی سرپا مانده است اما ممکن است برای مدیریت وظایف مختلف در زمان مشخص از وضعیت مطلوبی برخوردار نباشند. او قول می‌دهد که به خوانندگان کمک کند تا 50 درصد از کار خود را در 48 ساعت تمام کنند، جنبه‌های مختلف زندگی شما را برون سپاری کنند و رئیس شما را آموزش دهد تا عملکرد را بالاتر از حضور فیزیکی در محل کار قرار دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • حضور تولیدکنندگان زنجانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نیروی جوان به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می کند
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است
  • حضور اتاق بازرگانی زنجان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو (2024 IRAN EXPO )