Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخواست کرده است تا یک تبصره به ماده (۷۷) آئین نامه اجرائی قانون امور گمرکی به منظور تمدید زمان پروانه ورود موقت تجهیزات آزمایشگاهی امانی دانشگاه ها الحاق شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» با توجه به نیاز دانشگاه ها به تجهیزات آزمایشگاهی و محدودیت های موجود در زمینه خرید و ورود اینگونه تجهیزات، یک راهکار مناسب، استفاده از روش امانی و ورود موقت تجهیزات مزبور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به این صورت که دانشگاه براساس تفاهمات و توافقاتی که با دانشگاه های خارجی در قالب همکاری های علمی منعقد می نمایند، تجهیزات آزمایشگاهی را به صورت امانی از طرف دانشگاه های طرف توافق، اخذ و به صورت موقت، وارد کشور می نمایند.

 

 ولی به دلیل محدودیت هایی که در این زمینه وجود دارد نظیر کوتاه بودن مدت ورود موقت و بالا بودن تضامین و نظر به ضرورت تسریع امور گمرکی در این خصوص، دانشگاه ها کمتر توانسته اند این نیاز جدی خود را ازطریق این روش تأمین نمایند.

 

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای رفع این محدودیت، پیشنهاد الحاق یک تبصره به ماده (۷۷) آئین‌نامه اجرائی قانون امور گمرکی را به دولت ارائه نموده است.

 

مطابق این پیشنهاد، ورود موقت دستگاه های مطالعاتی علمی، آموزشی، تربیتی، فنی و مهندسی نقشه‌برداری و تجهیزات آموزشگاهی مورد نیاز دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و فناوری و پارک های علم و فناوری از محدودیت های موضوع این ماده مستثنی شده و مدت اعتبار پروانه ورود موقت و تمدید آن، براساس درخواست دانشگاه متقاضی، توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران برای مدت تا دو سال و قابل تمدید مکرر، تعیین می‌شود.

 

گفتنی است این پیشنهاد در حال رسیدگی در کمیسیون اقتصاد هیئت دولت است./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز اوقات فراغت روزنامه خراسان جنوبي بیرجند نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون مساجد خبرگزاری شبستان وزارت علوم آزمایشگاه وزارت علوم و تحقیقات و فناوری دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده ملزومات دارویی، گفت: در سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه ۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

کد خبر 6087128 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • زارع‌پور: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • ۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است
  • شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد