Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@19:15:12 GMT

فرار نفتکش‌های انگلیسی از خلیج فارس!

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۲۲۷۰

فرار نفتکش‌های انگلیسی از خلیج فارس!

پایگاه خبری بلومبرگ در گزارش نوشت: تا دو هفته پیش شش نفتکش انگلیسی در خلیج فارس فعالیت داشتند اما یک هفته بعد هیچ نفتکشی وجود نداشت. اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی گریس یک در جبل‌الطارق باعث شده است کشتی‌های انگلیسی از ترس تلافی‌جویی ایران حاضر نشوند در مهم‌ترین منطقه ترانزیت نفت جهان حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفتکش‌هایی که نهم ژوئیه در خلیج فارس تردد داشتند، همگی در جزیره مان به ثبت رسیده بودند.

طبق آمار رهگیری کشتی‌ها که توسط بلومبرگ گردآوری شده است، ۲۴۳ نفتکش که به عنوان کشتی حمل نفت خام، نفتکش فرآورده‌های نفتی یا مواد شیمیایی به ثبت رسیده‌اند، تحت پرچم انگلیس، جزیره مالت یا جبل‌الطارق، تردد می‌کنند. حدودی نیمی از این نفتکش‌ها در جزیره مالت به ثبت رسیده‌اند و نیمی دیگر به طور مساوی در جبل‌الطارق و انگلیس به ثبت رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، کشتی‌ها معمولا وارد منطقه خلیج فارس شده، محموله‌های خود را بارگیری کرده و ظرف چند روز حرکت می‌کنند، آنچه که غیرطبیعی است، این است که طی دو هفته گذشته هیچ نفتکش حامل پرچم انگلیس وارد منطقه خلیج فارس نشده است در حالی که معمولا هر روز سه یا چهار نفتکش انگلیسی در خلیج فارس تردد داشتند. تنها نفتکش حامل پرچم انگلیس که طی دو هفته گذشته وارد خلیج فارس شد، نفتکش "استنا ایمپرو" بود که از سوی ایران توقیف شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نفتکش انگلیس خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در ساخت و تعمیر کشتی به خودکفایی رسیده ایم

مدیرعامل ایزوایکو گفت:‌ امسال با فعال سازی بیش از ۱۰ شرکت داخلی با سرمایه بخش خصوصی شاهد اشتغالزایی برای ۱۰ هزار نفر خواهیم بود. - اخبار اقتصادی -

سلمان ضربی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تسنیم، با اشاره به نام گذاری سال 1403 به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم که شعار سال به معنای واقعی محقق شود. 

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با بیان اینکه تولید می تواند زیربنای رشد اقتصادی باشد و جهش های بازارهای دیگر را فراهم کند افزود: برنامه ما در ایزوایکو این است که ایزوایکو را در شرایطی قرار دهیم که در بعد استانی و ملی بتواند بازوی اقتصادی کشور باشد.

وی ادامه داد: ایزوایکو تاکنون کارهای بزرگی انجام داده و  خوشبختانه رشد تولید این مجموعه در سال گذشته نسبت به سال 1401  ، عدد 62 درصد را نشان می دهد که این رشد منجر به رشد درآمدهای مالی شرکت شده و با برنامه ریزی امسال باید این رشد را نسبت به سال قبل ارتقا داد.

ضربی همچنین با اشاره به اینکه در سال جدید مقام معظم رهبری تاکید داشتند که افزایش تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی انجام شود اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته در ایزوایکو این موضوع یکی از محورهای فعالیت ما بوده و در سال جاری نیز این مهم جزء برنامه های ما خواهد بود که فعال سازی بیش از 10 شرکت داخلی با سرمایه بخش خصوصی را به دنبال خواهد داشت و سه مورد از این شرکتها با قرارداد سرمایه گذاری بالغ بر 500  میلیون دلار در حال احداث هستند.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با تاکید براینکه با سرمایه گذاری در این بخش زنجیره تولید در ایزوایکو تکمیل می شود گفت: این اقدامات باعث بهره‌وری،رونق تولید و ایجاد اشتغال خواهد شد به طوری که در منطقه شاهد اشتغالزایی 10 هزار نفر خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در این طرح بزرگ، کارخانه نورد فولاد دریایی در منطقه احداث خواهد شد گفت: به جای خرید ورق از شرکت های تولیدی و انتقال آن به منطقه با مشارکت بخش خصوصی ورق از 2 کیلیومتری خط تولید کشتی سازی، روی دستگاه برش می رود.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو همچنین با اشاره به ابلاغ سیاست های دریامحور از سوی مقام معظم رهبری و برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: ابلاغ این سیاست ها فرصت بسیار خوبی را برای ایزوایکو فراهم می کند که نقش محوری خود را در اقتصاد دریا محور ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه در داخل کشور به شرایطی رسیده ایم که بتوانیم شناور بسازیم و تعمیر کنیم تصریح کرد: در حال حاضر شناروهای بسیاری در داخل ایزوایکو تحت تعمیر قرار می گیرند و حتما تعمیرات کشتی در داخل کشور مقرون به صرفه تر از خارج از کشور است. ضمن اینکه از خروج ارز جلوگیری کرده، رونق اقتصادی ایجاد می کند و اشتغالزایی را در پی خواهد داشت، کما اینکه افتخاری است برای کشور که با توان نیروهای بومی خودمان کشتی های تحت پرچم ایران را ساخته و یا تعمیر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته دو فروند کشتی اقیانوس پیمای خارجی پذیرش کردیم، که با کیفیت و در زمان مقرر و با ارزش افزوده خوبی این کشتی ها را تعمیر کرده و تحویل دادیم.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در خصوص تاثیر تحریم ها روی کشتی سازی ایران نیز اظهار کرد: تحریم ها باعث شده است که متکی به امکانات داخلی خودمان باشیم البته اینکه برای ما بازار جهانی را محدود کرده است وجود دارد ولی معتقدیم که تحریم عامل توقف نیست و آن را تبدیل به فرصت کرده ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • در ساخت و تعمیر کشتی به خودکفایی رسیده ایم
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه
  • خط و نشان ستاره انگلیسی: رقیب امباپه، هالند نیست!‏
  • انگلیس در مدار استاندارد‌های دوگانه
  • جزیره‌ای با شن‌های نقره‌فام در خلیج فارس + فیلم