Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار بردسکن گفت: باتوجه به قرار داشتن بردسکن برروی گسل بزرگ درونه بیمارستان فرسوده این شهرستان در برابر زلزله مقاوم نیست.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، مجتبی شاکری در سفر 11 نفر از اعضای کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به شهرستان بردسکن که به منظور بررسی وضعیت حوزه بهداشت و درمان صورت گرفت، عنوان کرد: تاکنون توسط خیرین سلامت شهرستان بردسکن بیش از دو میلیارد تومان در سه بخش اطفال، دیالیز و سی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی.یو و توسعه بخش‌های اورژانس و خرید تجهیزات پزشکی هزینه شده است.

وی افزود: توسط دولت یازدهم و دوازدهم بیش از 7 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات، توسعه و ساخت مراکز فیزیکی و مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان، اورژانس 115 و خانه‌های بهداشت در شهرستان هزینه شد.

شاکری گفت: طی ماه‌های آینده با پیگیری‌های نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در زمینی به مساحت 9 هزار متر و فضایی با 2 هزار متر ابنیه و ساختمان احداث می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به رغم تمام اقدامات صورت گرفته اما هنوز هم نیازمندی‌هایی در حوزه بهداشت ودرمان داریم، افزود: ساختمان تنها بیمارستان بردسکن با بیش از 30 سال قدمت فرسوده شده است. باتوجه به قرار داشتن این شهرستان برروی گسل بزرگ درونه و وجود ساختمان‌های فرسوده انتظار داریم بیمارستان جدید 170 تختخوابی بردسکن که از مطالبات و تقاضاهای همه شهروندان است، احداث گردد.

وی همچنین اظهار کرد: یکی از نیازهای شهرستان کمبود متخصص بوده، به رغم اینکه متخصصین خوبی در شهرستان داریم اما تک رشته‌ای و طرحی هستند و پس از مدتی شهرستان را ترک می‌کنند.

فرماندار بردسکن رادیولوژی، زنان و ارتوپد را سه رشته مورد نیاز شهرستان ذکر کرد و افزود: هرچند دولت از نظر اعتباری با مشکلات بسیاری مواجه است اما به دلیل نبود سی‌تی‌اسکن، سونوگرافی و دستگاه‌های الکترو شوک مردم مجبور هستند مسیر سختی را طی کرده و به شهرهای دیگر بروند.

برخی تجهیزات پزشکی بردسکن تامین می‌شود

در این جلسه نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم تمام اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم و دوازدهم و مجلس نهم و دهم اما بعد از گذشت 6 سال معتقدم هنوز در ابتدای راه هستیم و مشکلات باید احصاء و برطرف شود.

محمد حسین قربانی افزود: طی دولت یازدهم و دوازدهم و مجلس نهم و دهم کارهای بسیار بزرگی در حوزه بهداشت و درمان کشور انجام شده است.

وی عنوان کرد: سفر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مقایسه با دیگر کمیسیون‎ها مقداری مستثنی بوده به طوری که نه سیاسی، نه نمایشی و نه تبلیغاتی است و تاکنون آثار و برکات این سفر را در بسیاری از استان‌های دیگر شاهد بودیم.

وی در خصوص برخی تجهیزات پزشکی مورد نیاز شهرستان بردسکن بیان کرد: برخی از نیازها توسط مجمع خیرین سلامت کشور و برخی از 50 درصد سهم دانشگاه علوم پزشکی تامین می‎شود.

قربانی اظهار کرد: اگر در تامین منابع برخی از تجهیزات دانشگاه مشکل داشته باشد قول می‌دهم تامین یک یا دو دستگاه ضروری را در خدمت باشیم.

نیمه کاره ماندن برخی پروژه‎ها به دلیل نبود اعتبار

در این جلسه همچنین نماینده مردم بردسکن، کاشمر و خلیل‎آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند تاکنون تلاش‌های بسیاری در حوزه سلامت صورت گرفته اما بسیاری از پروژه‌ها به دلیل نبود نقدینگی نیمه تمام باقی مانده‌اند.

بهروز بنیادی نبود متخصص به تعداد کافی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های موجود در شهرستان بردسکن دانست و اظهار کرد: هر چند در رشته‌های مختلف متخصص در شهرستان وجود دارد ولی تک نفره هستند و اگر پزشکی مریض شود، شهرستان دچار مشکل می‌گردد.

وی بیان کرد: تلاش شده از نیروهای تفاهم‌نامه‌ای و نیروهایی که از جاهای دیگر هستند برای شهرستان جذب شوند، امیدواریم در شهریورماه که نیروهای جدید توزیع می‌شوند کمبود نیروی پزشک بردسکن هم مرتفع گردد.

بنیادی اظهار کرد: به جز دستگاه سی‌تی‌اسکن سایر نیازهای شهرستان در بخش تجهیزات به 200 میلیون تومان هم نمی‌رسد که خود دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند تامین کند.

وی اختصاص آمبولانس برای اورژانس پایگاه جاده‎ای درونه را ضروری ذکر کرد و گفت: آمبولانس موجود فرسوده است که در این خصوص از وزارت بهداشت پیگیری‎های لازم صورت گرفته و دستورات صادر شده است.

مردم بردسکن از نبود برخی تجهیزات پزشکی رنج می‌برند

در ادامه این جلسه امام جمعه بردسکن گفت: به رغم تمامی اقدامات صورت گرفته طی سال‌های اخیر هنوز در بخش سلامت شهرستان محرومیت‌هایی وجود دارد.

حجت‌الاسلام علی اصغر امینی افزود: به رغم اینکه برخی شهرها از نظر جمعیت کمتر از بردسکن هستند ولی در حوزه سلامت پیشتازتر از این شهرستان هستند.

وی عنوان کرد: مردم بردسکن از نبود برخی تجهیزاتی که شاید در مراکز استان‌ها وسایل خیلی معمولی محسوب شوند، رنج می‌برند.

وی گفت: در هر سال 4 تا 5 ماه را به دلیل نبود متخصص مردم در برزخ هستند و این موجب می‌شود برای درمان به دیگر شهرستان‌ها بروند.

به گزارش ایسنا در این سفر ضمن بازدید از بیمارستان فرسوده و سایر بخش‎ها شهرستان قول تامین یک دستگاه آمبولانس داده شد.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال پزشک تجهیزات پزشکی زلزله کمیسیون بهداشت و درمان مجلس وزارت بهداشت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز

علی محمدی در حاشیه بازدید خبرنگاران از تعدادی از روستاهای حاشیه جاده کرج - چالوس گفت: در مجموع ۶۰ هزارو۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان البرز وجود دارد که تاکنون ۳۹ هزارو۵۰۰ واحد آنها نوسازی و مقاوم سازی شده است.

وی ادامه داد: طرح نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی زیر نظر مهندسان ناظر و با استفاده از تسهیلات بانکی با بهره پنج درصد در استان البرز ادامه دارد و در تلاش هستیم تا افق ۱۴۰۷ بیشترین تعداد واحد مسکونی در مناطق روستایی استان را مقاوم سازی کنیم.

تامین زمین ۱۰ هزار واحد مسکونی برای مهاجرت معکوس

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اهتمام وزارت راه وشهرسازی به موضوع مهاجرت معکوس به روستاها گفت : بر این اساس زمین مناسب درمناطق روستایی استان برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده که پس از تصویب در شورای مسکن استان عملیات ساخت این واحدهای مسکونی آغاز می شود.

تهیه طرح هادی برای ۲۴۷ روستا

محمدی با بیان اینکه اکنون ۲۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان البرز وجود دارد ، گفت : از این تعداد ۲۵۰ روستای آنها قابلیت تهیه طرح هادی را دارند که این طرح برای ۲۴۷ روستا تدوین و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: طرح هادی با چشم انداز ۱۰ ساله انواع خدمات و کاربری ها را در روستاها پیش بینی می کند و طرح توسعه روستاها بر اساس این طرح پیش می رود.

مدیرکل بنیاد مسکن البرز افزود: ۱۱۹ پروژه عمرانی با صرف ۲ هزارو۸۹۰ میلیارد ریال طی سال گذشته در زمینه تامین نیازهای خدماتی و عمرانی در روستاهای استان البرز اجرا شد و در مجموع تاکنون در ۸۹ درصد روستاهای دارای طرح هادی البرز پروژه های عمرانی اجرا شده است.

وی ، بهسازی معابر ، جدولگذاری، آسفالت و زیبا سازی محیطی را از جمله اقدامات در اجرای طرح هادی نام برد و بیان کرد: تامین قیر رایگان برای بهسازی معابر روستایی از جمله اقداماتی است که با اهتمام بنیاد مسکن و حمایت دولت در البرز به خوبی پیش می رود.

محمدی افزود : بازنگری طرح هادی در ۱۱۵ روستای استان البرز طی سه سال گذشته انجام شد و امسال نیز اعتبار لازم برای بازنگری این طرح در ۳۲ روستای دیگر تامین شده است که البته باید به ۴۹ روستا تا پایان سال برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • ویلاسازی طرح نهضت‌ملی مسکن در دامغان تداوم یابد/ لزوم ساخت بیمارستان دوم
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • نظارت هوشمند بر زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی