Web Analytics Made Easy - Statcounter

چرا با وجودی که بیش از 6 سال از عمر دولت تدبیر و امید و بیش از 3 سال از عمر مجلس دهم می گذرد اما همچنان مطالبات روستانشینان در حاشیه است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی  با گذشت بیش از 4 دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی همچنان می بینیم که روستانشینان در صف نخست مقابله با دشمن ایستاده اند و بالاترین حضورها را در صحنه های حساس انقلاب اسلامی به نمایش می گذارند اما متاسفانه با وجودی که از کمترین امکانات رفاهی برخوردار نیستند همیشه مورد بی مهری و بی لطفی دولتمردان قرار گرفته اند و اعتراضات انان راه به جایی نبرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

اگر بخواهیم به مشکلات و معضلات زندگی روستانشینان بپردازیم ، باید چندین کتاب بنویسیم تا بتوانیم تنها بخشی از مشکلات انان را بیان کنیم که این موارد در استان کردستان بیش از دیگر مناطق کشور تشدید می شود .

 

 

 

 

نبود امکانات بهداشتی ، درمانی ، آموزشی ، ورزشی ، ارتباطی و یا دیگر نیازهایی که شاید مجالی برای بیان تک تک انان نباشد تنها بخشی از مشکلات روستانشینان است.

 

 

عدم فاضلاب کشی در روستاهای دور افتاده ، عدم اجرای کامل طرح هادی در روستاها، بی توجهی به معیشت روستانشینان و تبود جاده های دسترسی مناسب به سمت مرکز شهر از دیگر معضلاتی است که روستانشینان با ان دست و پنجه نرم می کنند.

 

 

 

بی توجهی دولتمردان به هر یک از این نیازهای ضروری نه تنها نارضایتی روستا نشین را به دنبال خواهد داشت بلکه مایه دلسردی و ناامیدی در دولتی که به نام تدبیر و امید نامگذاری شده بود خواهد شد .

 

 

متاسفانه دولتمردان کردستانی بیش از هر چیزی در طول این سال ها به دنبال عزل و نصب های سازمانی و جناحی خود بوده اند و کمتر فرصتی برای توجه به روستاییان داشته اند که نمونه ان را در انتصاب افرادی بدون هیچ سابقه اداری در بالاترین سیستم های مدیریتی کلان استان در طی سال های گذشته دیده ایم.

 

در این میان باید گفت علاوه بر نمایندگان دولت، در استان کردستان ، نمایندگان مردم نیز نتوانسته اند آنگونه که باید به نیازهای روستانشینان توجه نمایند .

 

 

صرف بازدید از روستاها و ثبت آن در کانال های اینستاگرامی و تلگرامی این روزها تنها هنر برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان کردستان است که نشان از ناتوانی آنان و تلاش برای حفظ جایگاه خود در کارزار انتخابات دارد، بازدیدهایی که هیچ نوع دستاوردی نه برای روستانشینان و نه برای خود نمایندگان نخواهد داشت.

 

 

از جمله یکی از مشکلات روستانشینان قروه ای که در طول ماه های گذشته بسیار حائز اهمیت بوده است ، مشکل کمبود آب در بخش دلبران بوده است.

 

 

مشکل قطعی آب در شرایطی در بخش دلبران طی یک ماه گذشته بسیار خبرساز شده بود که در ابتدای سال جاری شاهد بارش های بسیاری در شهرستان قروه بودیم که باز هم عدم کفایت و بی تدبیری مانعی برای ذخیره بارش های بهاری بود که شاید خود می توانست منبع موثری برای جلوگیری از بی آبی در فصل تابستان باشد.

 

 

 

این شرایط در حالی رقم خورده بود که سال هاست نماینده مردم قروه و دهگلان نیز از ایجاد سامانه انتقال آب قروه و دهگلان سخن می گوید و اگر بگوییم با همین شعار توانست در انتخابات رای بیاورد بیراه نگفته ایم.

 

مشکلات عبور و مرور در روستاهای جاده ای 

 

یکی دیگر از مواردی که شاهد خبرساز شدن آن در طی ماه گذشته در شهرستان قروه بودیم مشکلات تردد در عرض جاده ها برای روستانشینان بود که سوانح دردناکی را برای خانواده های بسیاری رقم میزند.

 

 

 

موضوعی که باز هم با گذشت سال ها از عمر دولت تدبیر و امید نام و نشانی از خود نیافته است و در صف توجه دولتمردان کردستانی قرار نگرفته .

 

مسئله ای که شاید اگر قدری بیشتر به آن توجه می شد ، مانع از مرگ بسیاری از هموطنان در مسیرهای جاده ای و در عرض خیابان ها بود .

 

اما این تنها چند مورد از صدها موردی است که باید به ان پرداخت و در خصوص آن سخن گفت ، هر چند که گفته ها بسیار و شنیده ها ناچیز است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در واکنش به این نکته که «خواست نمایندگان یک جلسه فوق‌العاده درخصوص مساله ارز در صحن بود نه در دفتر رییس مجلس»، گفت: بله، نظر ما همین است باید می آمدند در صحن و شفاف مطالب بیان می‌شد، ما گفتیم که در صحن، جلسه [فوق العاده ارزی] برگزار شود نگفتیم که بروید و جداگانه جلسه بگذارید.

وی در گفتگو با ایلنا، ادامه داد: با این جلسات چند نفره جداگانه نتیجه نمی‌گیریم و الان هم که مشکلات حل نشده است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: به نظر ما اگر قانون را رعایت می‌کردند این مشکلات را نداشتیم، بانک مرکزی قانون را رعایت نمی‌کند چه قانونی که اخیرا تصویب کردیم و چه احکامی که در برنامه مصوب شده؛ اگر این قوانین و احکام از سوی بانک مرکزی رعایت شود این مشکلات را نخواهیم داشت.

وی ابراز داشت: ما همچنان مطالبه برگزاری جلسه ارزی در صحن را داریم و معتقدیم که همه نمایندگان باید در جریان این موضوع قرار بگیرند نه اینکه یک جلسه جدا باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898959

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • قروه بیشترین میزان بارندگی را در کردستان ثبت کرد