Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@18:23:49 GMT

۸۰ واحد نساجی تولیدی در زنجان فعال است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۳۶۰۹

۸۰ واحد نساجی تولیدی در زنجان فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فغفوری قبل از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل سازمان صنعت و معدن استان زنجان، به وضعیت صنعت نساجی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در استان زنجان ۸۰ واحد نساجی تولیدی کوچک و بزرگ فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: ۳۰ درصد اشتغال استان زنجان در بحث صنعت نساجی است و در این میان زنجان جزو استان‌های برتر در حوزه صنعت نساجی است و موقعیت خوبی در سطح کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: استان زنجان در بحث ریسندگی، رنگرزی و بافندگی در کشور جایگاه بسیار خوبی دارد.

فغفوری ابراز کرد: مزیت صنعت نساجی در استان این است که اگر ۱۰ سرمایه‌گذار در این زمینه در کشور فعال باشد ۶ سرمایه‌گذار حوزه صنعت نساجی در استان زنجان فعال است.

وی به مشکلات واحدهای صنعت نساجی در استان اشاره کرد و گفت: سرمایه در گردش و مالیات بر ارزش‌افزوده مشکل عمده این صنعت در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بر ارتقای کیفیت تولید صنایع نساجی در استان تأکید کرد و گفت: وضعیت صنعت نساجی استان زنجان سال‌به‌سال بهتر می‌شود.

فغفوری تصریح کرد: واحدهای نساجی استان زنجان با مشکلاتی که دارند با ۶۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند و اگر موانع برداشته شود شاهد رونق تولید در صنعت نساجی خواهیم بود.

کد خبر 4675944

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع نساجی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۳۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال ادامه دارد

استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به روند احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال در سال گذشته، گفت: احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال در سالجاری نیز تداوم می‌یابد و در این زمینه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به‌صورت ویژه فعال خواهد بود.

محمدصادق معتمدیان  با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، افزود: با توجه به نقش موثر فعالان بخش خصوصی و به ویژه تشکل‌های فعال اقتصادی در تولید و اشتغال، از ارائه راهکار‌های این بخش در تحقق شعار سال و تدوین برنامه‌های عملیاتی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

وی تقویت تشکل‌های صنفی و فعالان بخش خصوصی را از اولویت‌های استان در سال جاری عنوان کرده و اظهار داشت: تشکل‌های صنفی به عنوان پل ارتباطی بین فعالان اقتصادی و دولت می‌توانند در احصای موانع و مشکلات موجود در مسیر تولید و شناسایی ظرفیت‌های مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان نقش موثری ایفا کنند..

استاندار آذربایجان‌غربی به اهمیت فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در استان در سالجاری نیز اشاره کرده و افزود: در این زمینه تغییر فرهنگ و نگرش جذب سرمایه‌گذار و استفاده از افراد دغدغه‌مند توسعه استان در مدیریت‌ها و بدنه کارشناسی دستگاه‌های متولی ضروری است.

وی بر روانسازی خدمات جذب سرمایه گذاری، رفع موانع و مشکلات در این حوزه و همچنین فراهم کردم امکانات لازم برای سرمایه‌گذاران از جمله زمین مناسب تاکید کرد.

معتمدیان ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو را الگوی مناسبی از مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی استان عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو، بدون دریافت هیچگونه تسهیلات دولتی و با اتکا به سرمایه خود در آماده‌سازی زیرساخت‌های این منطقه فعالیت می‌کند و امیدواریم با اتمام زیرساخت‌های لازم، زمینه حضور فعالان اقتصادی در این منطقه فراهم شود.

وی با قدردانی از دستگاه قضایی استان جهت رفع مشکلات قضایی واحد‌های صنعتی مشکل‌دار، افزود: احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال، به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دولت سیزدهم با جدیت پیگیری شده و در سال جاری نیز این روند با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ادامه خواهد یافت.

استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت احیای واحد‌های راکد و نیمه راکد در استان نیز اشاره کرده و یادآور شد: با فعال شدن این واحدها، سرمایه‌های منجمد بخش خصوصی به چرخه تولید باز گشته و زمینه اشتغال و سرمایه گذاری و همچنین رونق تولید در استان فراهم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال ادامه دارد
  • بررسی مشکلات ۱۱۹ واحد تولیدی در کمیته سرمایه گذاری