Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@15:45:47 GMT

خیابانی در سبزوار به نام کلیدر نام گذاری شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۳۷۶۲

خیابانی در سبزوار به نام کلیدر نام گذاری شد

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار در این خصوص گفت: خیابان تازه تاسیس سهراب چهار در سبزوار معروف به گل افشانی به نام کلیدر رمان طولانی و فاخر فارسی اثر محمود دولت آبادی نام گذاری و به تصویب شورای اسلامی شهر سبزوار رسید.

مسعود پسندیده افزود: استفاده از نام شهدا، مشاهیر و مفاخر در نام گذاری معابر و میادین ارج نهادن به شخصیت معنوی و علمی بزرگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: کمیته گردشگری در شورای شهر سبزوار تشکیل شده که یکی از راهبرد های آن هویت بخشی به محلات شهر است و در این کمیته اعضای شورا فارغ از هر نگاه سیاسی، خیابان تازه تاسیس سهراب چهار را به نام کلیدر نام گذاری کردند.

محمود دولت‌آبادی نویسنده، نمایش‌نامه نویس و فیلم‌نامه‌نویس متولد ۱۰ مرداد ۱۳۱۹ دولت‌آباد سبزوار است که رمان بلندِ (۱۰ جلدی) کلیدر از جمله آثار مشهور او به شمار می رود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت رمان شورای اسلامی شهر فرهنگی و گردشگری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه

دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه در حاشیه دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان مقامات عالی کشورها در امور امنیتی یادداشت تفاهم امنیتی امضا کردند.   به گزارش ایسنا، علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتو گو کرد.   در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.   شایان ذکر است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدارهای جداگانه با مقامات و همتان خود در کشورهای عراق، چین و برزیل دیدار کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • جنجال فراخوان ایتایی تجمع خیابانی برای حجاب | حجاب محور اختلاف نظر شده است؟
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه شهرستان سبزوار منجر می‌شود