Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@16:28:54 GMT

دور جدید مذاکرات آمریکا و چین در شانگ‌های

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۵۰۴۷

مذاکره‌کنندگان آمریکا و چین با هدف بهبود روابط تجاری دوجانبه، مذاکرات تجاری را سه شنبه هفته آینده در شانگ‌های ازسر خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا و رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا در راس هیات آمریکایی قرار دارند؛ در حالی که ریاست هیات مذاکره کنندگان چینی بر عهده لیو هی، معاون نخست وزیر چین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منوچین در گفتگو با شبکه سی ان بی سی ابراز امیدواری کرد که پیشرفت برای حصول توافق صورت گیرد و پیش بینی کرد مذاکرات بیشتری در واشنگتن انجام شود.

وی به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: دیدار‌های بیشتری پیش از رسیدن به توافق انجام خواهد شد و انتظار ندارم همه مسائل حل شوند، اما این حقیقت که ما پای میز مذاکره برمی‌گردیم، اهمیت دارد.

منوچین افزود: با ازسرگیری مذاکرات پس از این که در ماه مه متوقف شدند، آمریکا فهرست طولانی از مواردی را دارد که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

کاخ سفید اعلام کرده که این مذاکرات مسائل مختلفی شامل مالکیت معنوی، انتقال اجباری فناوری، موانع غیرتعرفه‌ای، کشاورزی، خدمات و کسری تجاری را شامل می‌شود.

آمریکا و چین که بزرگترین اقتصاد‌های جهان هستند، در بحبوحه ادامه جنگ تجاری که بازار‌های جهانی را بهم ریخته است، مذاکراتشان را ازسرمی‌گیرند. بازار‌های سهام چین با انتشار خبر ازسرگیری مذاکرات در معاملات روز چهارشنبه صعود کردند.

بر اساس گزارش رویترز، صندوق بین‌المللی پول هفته جاری نرخ مورد پیش بینی برای رشد اقتصاد جهانی را به دلیل مسائل تجاری مختلف از جمله اختلافات تجاری آمریکا و چین کاهش داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک آمریکا چین استخراج بیت کوین کارت سوخت مدیران دو تابعیتی بوریس جانسون محسن پهلوان علیرضا خمسه جرمی هانت شورایاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر | مذاکره با چهره سرشناس برای آمدن به ایران

به گزارش همشهری آنلاین باشگاه تراکتور پس از قطع همکاری با پاکو خمز، با وجود مذاکره با گزینه‌های مختلف همچنان سرمربی جدیدش را انتخاب نکرده است.
این باشگاه روز گذشته در خبری مدعی مذاکره با یک گزینه پرافتخار و تلاش‌ها برای رفع موانع انتخاب وی خبر داده بود. ظاهرا باشگاه تراکتور مذاکرات مثبتی با یحیی گل‌محمدی انجام داده اما تاکنون موفق به کسب جواز نشستن سرمربی پیشین پرسپولیس روی نیمکت خود نشده است.
با این وجود از روز گذشته اتفاق جالبی در تراکتور رخ داده و آن هم آغاز مذاکرات هوشنگ نصیرزاده با یورگن کلینزمن، سرمربی پیشین تیم‌های ملی کره جنوبی، آلمان، آمریکا و بایرن مونیخ برای حضور در تبریز است.
حال باید دید مدیران این باشگاه می‌توانند این سرمربی ۵۹ ساله سرشناس را راضی به حضور در تراکتور کنند؟
کلینزمن پس از حذف تیم ملی کره در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا به دلیل نارضایتی کمیته فنی این فدراسیون ، مجبور به قطع همکاری شد.

کد خبر 846675 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر | مذاکره با چهره سرشناس برای آمدن به ایران
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست
  • یک منبع آگاه : مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست | باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد