Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید که در انگلیس صورت گرفته نشان می‌دهد قندخون بالا ریسک بروز سرطان لوزالمعده را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. 

پژوهشگران باور دارند، قندخون بالا در افراد مبتلا به هر دو نوع دیابت شایع است و فشار انسولین بر لوزالمعده می‌تواند باعث افزایش تولید انسولین و درنهایت بروز سرطان لوزالمعده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعه بیش از 25 میلیون نفر به خوبی نشان داد که بیماری‌های کشنده در بزرگسالان مبتلا به هیپرگلیسمی رایج است؛ هیپرگلیسِمی وضعیتی است که در آن مقادیر زیاده‌ازحد گلوکز در پلاسمای خون موجود است.

چئول یانگ محقق ارشد این پژوهش از سئول می‌گوید: «دیابت یکی از عوامل خطرساز برای بروز سرطان پانکراس است؛ اصلاح شیوه زندگی می‌تواند تضمینی برای سلامتی افراد باشد».

در سال 2012، انواع سرطان پانکراس (لوزالمعده) هفتمین عامل مرگ ناشی از سرطان بودند که در سطح جهان به مرگ 330 هزار نفر در آن سال منجر شدند.

در ایالات متحده، سرطان پانکراس چهارمین عامل مرگ ناشی از سرطان است؛ این بیماری بیشتر در کشورهای توسعه یافته رخ می‌دهد و این کشورها در سال 2012 شاهد 70 درصد از موارد جدید این بیماری بوده‌اند.

آمارها حاکی از‌ آن است که در کشور کم‌جمعیت انگلیس حدود 5 میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند که دست کم 90 درصد آنها با دیابت نوع دوم دست و پنجه نرم می‌کنند.

طبق گزارش انجمن دیابت آمریکا نیز در این کشور، 30 میلیون  و 300 هزار نفر در سال 2015 دیابت داشتند که 29.05 میلیون آنها نوع 2 بودند؛ با توجه به افزایش مداوم چاقی در این دو کشور و همزمان با آن کاهش تحرک بدنی، انتظار می‌رود شمار مبتلایان به دیابت به میزان قابل توجهی افزایش یافته باشد.

محققان با توجه به اینکه سرطان لوزالمعده در مراحل اولیه تشخیص داده نمی‌شود، تأکید می‌کنند: «سبک زندگی سالم می‌تواند خطر را از افراد دور کند».

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۵۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید کشف کرده است که متیل گلیوکسال، که هنگام تجزیه گلوکز در سلول‌ها تولید می‌شود، ممکن است به توضیح ارتباط بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان کمک کند.

تغذیه نامناسب با بسیاری از بیماری‌ها، از جمله چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، رحم و روده بزرگ مرتبط است. مصرف زیاد سدیم، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد، اما آنچه که رژیم غذایی و سرطان را به هم مرتبط می‌کند چندان مشخص نیست.

اکنون، محققان دانشگاه ملی سنگاپور مکانیسمی را کشف کرده اند که ممکن است به توضیح اینکه چرا رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد کمک کند.

در مطالعات سلولی، محققان دریافتند که متیل گلیوکسال، که زمانی تولید می‌شود که سلول‌ها گلوکز را برای آزاد کردن انرژی تجزیه می‌کنند، می‌تواند ژن‌هایی را که از سرطان محافظت می‌کنند، مهار کند. آنها عنوان می‌کنند که رژیم غذایی نامناسب منجر به سطوح بالاتر متیل گلیوکسال و افزایش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

به گفته محققان، این مطالعه ارتباط بالقوه ای را بین سطوح بالای متیل گلیوکسال، یک محصول جانبی متابولیک، و الگوی جهش ژنتیکی که در برخی سرطان‌ها مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد. این یک منطقه جالب برای بررسی بیشتر است، اما به تحقیقات آزمایشگاهی و آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است تا به طور قطعی مشخص شود که آیا سطوح متیل گلیوکسال مستقیماً با خطر سرطان مرتبط است یا خیر.

کد خبر 6086941

دیگر خبرها

  • هشدار جدی به مردم در استان یزد/ خطرغرق شدن در مسیر های بارانی
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • فواید خوردن کره برای بدن