Web Analytics Made Easy - Statcounter

حق‎شناس به عدم بهره‌گیری از بخشی از ظرفیت کارخانه‌های فرآوری گوجه فرنگی اشاره کرد و گفت: اینکه واحدهای صنعتی از تمام ظرفیت خود استفاده نمی‎کنند فرمانداران مقصر هستند و باید پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق‎شناس» امروز (پنجشنبه 3 مرداد) در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان گلستان با بیان این خبر اظهار کرد: مجموع تخت بیمارستانی دانشگاهی و غیر دانشگاهی 2 هزار و 729 است و باید در شش سال آینده به بیش از 6 هزار تخت برسد و سالانه باید بیش از 600 تخت بیمارستانی ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گلستان ادامه داد: بر اساس جلسات شورای برنامه‎ریزی و با بودجه‎های دولتی تحقق آن امکان پذیر نیست و باید از ظرفیت‎های بخش خصوصی استفاده کنیم.

 

حق‎شناس افزود: مشکل استان 3 هزار و 793 تخت بیمارستانی است و سالی 632 تخت بیمارستانی در استان راه‎اندازی شود و هیچ دستگاهی متخصص‎تر از دانشگاه علوم پزشکی استان برای جذب سرمایه‎گذار برای ایجاد تخت‎های بیمارستانی نیست.

 

وی با بیان اینکه در مصرف برق و آب اتلاف منابع داریم، افزود: باید اتلاف منابع را جلوگیری کنیم و باید فکر اساسی برای این بخش باشد.

 

استاندار گلستان ادامه داد: در شهرستان آزادشهر  که کاشت و داشت و برداشت گوجه را انجام می‎دهند یک واحد تولیدی نیست و بخشی از گوجه استان به استان‎های دیگر می‎رود.

 

حق شناس عدم بهره‌گیری از بخشی از ظرفیت کارخانه‌های فرآوری گوجه فرنگی اشاره کرد و گفت: اینکه واحدهای صنعتی از تمام ظرفیت خود استفاده نمی‎کنند فرمانداران مقصر هستند و باید پیگیری کنند.

 

وی افزود: با مازاد و کمبود محصولات کشاورزی مشکل داریم و این مهم منجر به آسیب به جامعه می‌شود.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه بیرجند آیت الله اعرافی اردبیل شیراز خراسان جنوبي نماز جمعه حق شناس استاندار استاندار گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ۵هزار نفر در دوره‌های موسسه تحقیقات دیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم، درآموزش کشاورزی و ترویج یافته در بین موسسه‌های تحقیقات کشاورزی در کشور پیشرو است.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: سال گذشته برای بیش از ۵ هزار نفر کشاورز، کارشناس و مدیران بخش کشاورزی در استان‌های دیم خیز کشور دوره‌های آموزشی برگزار شده است.

مظفر روستایی افزود: این آموزش‌ها بیشتر در زمینه تاریخ کشت، کشاورزی حفاظتی، بکارگیری یافته‌های به زراعی، مکانیزاسیون و تنظیم کارنده‌ها، مبارزه با آفات، بیماری‌ها و تغذیه برگزار شده است.

وی اضافه کرد: بکارگیری این آموزش‌ها منجر به توانمند سازی کشاورزان و افرایش و پایداری تولید در دیمزار‌های کشور شده است.

به گفته رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، با توجه به تغییرات اقلیمی، بکارگیری این آموزش‌ها موجب پایداری تولید در محصولات دیم بویژه گندم شده است.

روستایی افزود: سال گذشته در این موسسه ۱۴ رقم محصول دیم شامل گندم نان، گندم دوروم، جو و نخود معرفی شده است.

موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور به مرکزیت شهرستان مراغه در ۲۱ استان دیم خیز کشور، فعالیت تحقیقاتی دارد و ارقام سازگار و پرمحصول جدید معرفی می‌کند.

دیگر خبرها

  • سطح زیرکشت زعفران در کشور ۱۳۳ هزارهکتار است
  • افزایش ظرفیت تولید ۶۱ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ظرفیت تولید در ۶۱ واحد صنعتی سیستان و بلوچستان
  • افزایش ظرفیت ۶۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲
  • آموزش ۵هزار نفر در دوره‌های موسسه تحقیقات دیم
  • تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری، با حمایت از سرمایه‌گذاران امکان پذیر است
  • جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی با ۱۶۵۰ واحد ظرفیت در تهران
  • جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی با ۱۶۵۰ ظرفیت در تهران
  • یک سال از فرمان طالبان درباره ممنوعیت کشت خشخاش می‌گذرد/ ۷ کیلوگرم گوجه ۳۰ سنت، هر کیلوگرم تریاک حدود ۳۶۰ دلار
  • ایجاد اشتغال مستقیم هزار و ۲۰۱ در چهارمحال و بختیاری