Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.   ۱۲۴۹ داوطلب در بیست‌وچهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور رقابت می‌کنند
آزمون مرحله نهایی بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور برای تعداد ۱ هزار ۲۴۹ نفر منتخبین ۲۳ رشته المپیاد متمرکز و غیرمتمرکز سال ۹۸ (۴۹۸ نفر زن و ۷۵۱ مرد) در روز‌های پنجشنبه سوم و جمعه چهارم مردادماه ۹۸ در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۶۳ رشته‌محل جدید برای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد
مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: پیرو وصول ۶۳ رشته محل جدید در مقطع کارشناسی ارشد، اطلاعات این رشته محل‌ها به سامانه انتخاب رشته این مقطع اضافه شده و داوطلبان می‌توانند در صورت تمایل، رشته محل‌های مذکور را در انتخاب‌های خود منظور کنند.

قیمت فروش ووچر آزمون‌های بین‌المللی TOEFL و GRE کاهش یافت
با توجه به نرخ ارز اعلام شده از سوی بانک مرکزی، قیمت فروش ووچر برای آزمون TOEFL از ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و قیمت فروش ووچر برای آزمون GRE از ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.  
ظرفیت پذیرش دانشجویان رشته‌های شرایط خاص کنکور ارشد ۹۸ بیش از ۶ هزار نفر است
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اعلام اسامی ۲۴ هزار و ۱۶۰ داوطلب بعنوان معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت کدرشته محل‌های دارای شرایط خاص و بورسیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۸، گفت: ظرفیت پذیرش دانشجویان کدرشته‌های دارای شرایط خاص و بورسیه جمعا ۶ هزار و ۷۰۶ نفر است.

دو مرحله‌ای شدن آزمون سراسری در دست بررسی قرار گرفت منصور غلامی وزیر علوم گفت: در موضوع تفکیک سنجش از پذیرش، این بحث در دست بررسی است که یک آزمون سنجش معلومات به صورت دو بار در سال انجام شود و کارنامه آن نیز برای ۲ سال متوالی قابل استفاده باشد و داوطلبان بتوانند از آن برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌ها استفاده کنند.

بررسی پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد به صحن مجلس رسید
نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکم مرداد سال ۹۸ گزارش کمیسیون آموزش در مورد پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد را مورد بررسی قرار می‌دهند.  
ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون ارشد دانشگاه صداوسیما از ۵ مرداد آغاز می‌شود
داوطلبان پذیرفته شده چند برابر ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه صداوسیما باید از ساعت ۹ صبح روز ۵ مرداد تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۸ مرداد نسبت به ثبت نام اینترنتی از طریق سامانه گلستان دانشگاه صداوسیما به نشانی www.golestan.iribu.ac.ir اقدام و مدارک خود را بارگذاری کنند.

جدایی دانشگاه‌های علوم پزشکی از وزارت بهداشت به سادگی نیست
بنیادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بعد از سال‌ها که دانشگاه‌های علوم پزشکی در نظام سلامت ادغام شده است، جدایی این دانشگاه‌ها از وزارت بهداشت به سادگی قابل انجام نخواهد بود.

دانشگاه تهران در رشته‌های مهندسی و علوم «فیزیک، شیمی و ریاضی» سرباز امریه جذب می‌کند
دانشکده فیزیک دانشگاه تهران از بین فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد دانشگاه‌های برتر در رشته‌های مهندسی و علوم «فیزیک، شیمی و ریاضی» برای خدمت در آزمایشگاه‌های آموزشی و پژوهشی و مشارکت در فعالیت‌ها و طرح‌های متنوع دانشکده، سرباز امریه جذب می‌کند.     ۲۳ مرکز آموزشی و پژوهشی در ۶ استان مورد ارزیابی قرار گرفتند
مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی، مدیران و کارشناسان مرکز ناتک در تیرماه سال ۹۸ با حضور در استان‌های مختلف ضمن بازدید از ۲۳ مرکز آموزشی و پژوهشی و بررسی وضعیت مراکز، در جریان روند فعالیت‌ها و مسائل این مراکز قرار گرفتند.

سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی خلاف اصل سوم قانون اساسی است
حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مصوبه سهمیه فرزندان هیئت علمی برای ورود به دانشگاه‌ها اظهار داشت: این موضوع قطعا تبعیض آمیز است؛ مگر چه فرقی بین هیئت علمی با غیر هیئت علمی است؟ مگر این افراد از آسمان آمده اند؟ چرا باید فرق گذاشت؟

وی با بیان اینکه این اقدام نوعی رانت محسوب می‌شود، افزود: نباید هیچ سهمیه‌ای برای این افراد خاص در نظر گرفته شود.

۶ برنامه درسی جدید در دانشگاه علمی کاربردی تایید شد
نوروز زاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ۶ برنامه درسی پیشنهادی شامل ۳ برنامه گروه مدیریت و خدمات اجتماعی و ۳ برنامه گروه فرهنگ و هنر در دستور کار قرار گرفت.  
دوره توانمندسازی اساتید مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای تا ۱۳ مرداد ادامه دارد
دوره تخصصی بالندگی استادان و اعضای هیئت علمی مراکز تابعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تا ۱۳ مرداد ۹۸ ادامه دارد. این دوره با هدف ارتقاء توانمندی‌ها و مهارت‌های آموزشی اعضای هیئت علمی و آشنایی با فنون تخصصی آموزش، تدریس و ارزشیابی دانشجویان در قالب کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی متعدد به صورت روزانه به مدت ۱۹ روز اجرا می‌شود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ظرفیت پذیرش دانشجوی ارشد جذب امریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا و پس فردا، آخرین زمان ثبت نام مرحله دوم آزمون سراسری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سازمان سنجش کشور اعلام کرد: داوطلبانی که موفق به ثبت نام در مرحله دوم آزمون سراسری نشدند ۲۹ و ۳۰ فروردین می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.


به همین منظور سازمان سنجش درباره آخرین تمدید زمان ثبت‌نام متقاضیان شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم اطلاعیه‌ای صادر کرد:

پیرو اطلاعیه‌های تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ و ۱۴۰۳/۰۱/۱۲ و همچنین انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم) به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۶، به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در این آزمون می‌رساند، با توجه به درخواست مکرر داوطلبانی‌که تا تاریخ تعیین شده (۱۴۰۳/۰۱/۱۶) به دلیل تعطیلات عید نوروز موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشدند، برای آخرین بار ترتیبی اتخاذ شده است که از روز چهارشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ لغایت روز پنجشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ نیز بتوانند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام نمایند؛ لذا داوطلبان می‌توانند با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه‌های مذکور که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org قابل دسترس است، نسبت به ثبت‌نام در همین درگاه اطلاع‌رسانی اقدام نمایند.


لازم به تاکید است این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشده‌اند و بدیهی است بعد از تاریخ فوق هیچ درخواستی برای ثبت‌نام قابل پذیرش نخواهد بود.


ضمناً برای داوطلبانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام نموده‌اند در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات برای آنها وجود ندارد.

یادآوری می‌شود آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم) در روز‌های پنجشنبه و جمعه به‌تاریخ ۰۷ و ۱۴۰۳/۰۴/۰۸ برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • شنبه آخرین مهلت ثبت نام برای امریه سربازی دانشگاه تهران
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • امروز و فردا، ثبت نام جامانده‌های مرحله دوم آزمون سراسری
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • فردا و پس فردا، آخرین زمان ثبت نام مرحله دوم آزمون سراسری
  • آخرین فرصت ثبت نام در آزمون سراسری دانشگاه‌ها
  • میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
  • جزئیات آزمون پذیرش در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد