Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه بازدید از پروژه در درست ساخت جاده کلاچایرحیم آباد – قزوین گفت: در صورت تعهد مسئولان و پیمانکار ساخت سد پلرود رودسر جهت اتمام این پروژه تا سال آینده، دولت مابقی اعتبارات مورد نیاز این پروژه را تقبل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تأکید بر اینکه بهره‌برداری از پروژه سد پلرود برای دولت از اهمیت زیادی برخوردار است عنوان کرد: دولت خودش را موظف می‌داند با توجه به اولویتی که این پروژه دارد برای آن اعتبارات لازمه را تخصیص دهد که البته تحقق این موضوع به عملی شدن تعهدات مسئولان ذیربط نیز وابسته است.

نوبخت در مورد پروژه راه‌سازی مسیر کلاچای – رحیم آباد – قزوین نیز توضیحاتی ارائه داد و تصریح کرد: هم‌اکنون در قطعاتی از این مسیر در دست ساخت، هم در قزوین و هم گیلان با یکسری محدودیت‌های زیست‌محیطی مواجه هستیم که امیدواریم عملیات احداث این جاده با موافقت سازمان حفاظت محیط‌زیست سرعت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در کنار امر توسعه و پیشرفت موضوع جلوگیری از تخریب محیط‌زیست برای دولت بسیار حائز اهمیت است ابراز داشت: تمام سعی و تلاش ما در مجموعه دولت این است که ضمن انجام بررسی‌های کارشناسانه دقیق و با همکاری سازمان محیط‌زیست موانع موجود در مسیر احداث این جاده برطرف شوند.

معاون رئیس جمهور از وجود تنها یک مسیر ارتباطی بین دو استان قزوین و گیلان و بار ترافیکی بسیار شدید آن در برخی ایام سال سخن گفت و اظهار داشت: مسیر کلاچای – رحیم آباد – قزوین پس از بهره‌برداری و افتتاح می‌تواند از حجم ترافیک مسیر فعلی به نحو قابل ملاحظه‌ای بکاهد و در تسهیل عبور و مرور مردم مؤثر واقع شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تأکید بر اینکه جاده کلاچای – رحیم آباد – قزوین موجب رفاه بیشتر مسافران و مردم استان‌های قزوین، گیلان و مازندران می‌شود افزود: با هماهنگی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و بازدید مسئولان این سازمان از این جاده، تأیید شد که این جاده مشکل زیست‌محیطی خاصی ندارد.

نوبخت از اصلاح و بازسازی برخی از قطعات جاده کلاچای – رحیم آباد – قزوین خبر داد و ابراز داشت: این تغییرات بر اساس درخواست‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور انجام می‌شود و طبق همین روال قرار است حداکثر تا ۲ ماه آینده این سازمان نظرات و نتایج کارشناسی‌های زیست‌محیطی خود را اعلام کند.

وی توسعه خطوط ارتباطی و مواصلاتی در کشور و تأمین اعتبار لازم جهت ساخت آن‌ها را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: احداث آن قسمت از جاده کلاچای – رحیم آباد – قزوین که در محدوده گیلان است نیاز به مجوز خاصی برای تعریض جاده موجود ندارد بنابراین می‌توان با تزریق اعتبارات مناسب اجرای آن را سرعت بخشید.

جاده قزوین- رحیم آباد- کلاچای به طول ۱۷۰ کیلومتر بعد از منطقه الموت با ساخت چندین تونل بزرگ و پل‌های متعدد وارد استان گیلان شده و با عبور از کنارگذر به طول ۷۰ کیلومتر در محدوده گیلان به شهر کلاچای می‌رسد.

انتهای پیام/آ

دولت اعتبارات ساخت سد پلرود گیلان را تحت شرایط خاصی تقبل می‌کند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سدسازی سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار برای تکمیل بزرگراه یادگار امام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار منطقه ۹ تهران در حاشیه بازدید رئیس شورای اسلامی شهر تهران، پلیس راهور تهران بزرگ و معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از طرح شاخه غربی بزرگراه یادگار امام گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان برای تملک بخشی از معارضین، ۲۲۰ میلیارد تومان برای تملک اراضی ارتش و ۸۰۰ میلیارد تومان برای تملک سوله‌های آموزش و پرورش و در مجموع حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای رفع معارضان اختصاص یافته و رفع معارضان در مرحله نهایی قرار دارد.

محمد رحیم مرتضوی افزود: مردم منطقه ۹ از بار ترافیکی رنج می‌بردند و در مسیر میدان آزادی با ترافیک مواجه بودند و امیدواریم با اقدامات در حال انجام معاونت فنی و عمرانی، گشایش ترافیکی حاصل شود.

شهردار منطقه ۹ افزود: ۴۲ ملک با قیمت ۹۷۰ میلیارد تومان شناسایی و قیمت‌گذاری شده‌اند و ما ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار از سازمان املاک و مستغلات دریافت و درخواست کردیم اولویت‌ها از بین این ۴۲ ساختمان اعلام شود تا بتوان تملک آنها را به نتیجه رساند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ هم در این بازدید گفت: بار ترافیک میدان آزادی، بزرگراه آیت‌الله سعیدی، میدان فتح و معابر اطراف با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام سبک خواهد شد.

سرهنگ موسوی پور با تاکید بر اهمیت تکمیل شاخه شرقی طرح گفت: در بخش شرقی این طرح و بزرگراه شهید شوشتری سال‌ها کاری انجام نشده و در این دوره اقدامات آن آغاز شده و البته هنوز به بهره برداری نرسیده است. وی افزود: با تکمیل شاخه شرقی این طرح، محله ابوذر، نبرد و افسریه از ترافیک سنگین خارج خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای روکش آسفالت در تویسرکان
  • بهره برداری از ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی در رودسر
  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل بزرگراه یادگار امام
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • تمهیدات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی