Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احد ظفری رئیس مدیریت بحران جهاد کشاورزی استان همدان در رابطه با اقدامات انجام شده در راستای بازسازی و بازتوانی خسارات ناشی از وقوع سیل در بخش کشاورزی استان اظهار کرد: در اثر وقوع سیل ۸۳۴ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های اراضی زراعی، دامی، باغی و زیرساخت‌ها وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه براساس پیگیری‌های صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی و استانداری گزارش خسارت‌ها به موقع به مراجع ذیصلاح ارسال شد ادامه داد: ۱۶۴ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض برای جبران خسارت و ۱۰۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای بازسازی و بازتوانی و برگشت به چرخه تولید به بهره‌برداران بخش کشاورزی اختصاص یافت.

رئیس مدیریت بحران جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه با تلاش و جدیت شهرستان‌ها و کمیته‌های استانی بازدید‌های میدانی از بخش‌های خسارت‌دیده صورت گرفت ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ پرونده در سامانه «سجاد» ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۱۰۰ پرونده به شعب بانک‌های استان برای دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت به منظور جبران خسارت معرفی شدند بیان کرد: ارزش ریالی کمک‌های بلاعوض ثبت شده در سامانه «سجاد» بیش از ۱۱ میلیارد تومان است.

ظفری با اشاره به اینکه ارزش ریالی خسارات بهره‌برداران برای دریافت تسهیلات بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعلام و به بانک‌ها معرفی شد افزود: امیدواریم بتوانیم بخشی از خسارات وارده به بهره‌برداران را در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان‌قیمت جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده بیش از ۱۵ هزار پرونده در این سامانه ثبت شود افزود: با ثبت این پرونده‌ها در سامانه در راستای بازسازی و فعال شدن واحد‌های دام سنتی تخریب شده گامی مهم برداشته خواهد شد.

رئیس مدیریت بحران جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه به زیرساخت‌های بخش کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: براساس مصوبه هیات دولت محل‌های آسیب‌دیده به خصوص قنوات، چشمه‌ها، کانال‌های انتقال آب و ایستگاه‌های پمپاژ در حال بارگذاری و ثبت در سامانه هستند تا بتوانیم در بخش تملک‌ها و تامین بودجه از سوی دولت بازسازی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه بسیاری از زیرساخت‌های بخش کشاورزی باید به صورت ضروری احیا شوند افزود: خوشبختانه ۱۰ قنات که آسیب جدی دیده بودند و نیاز به ترمیم و بازسازی داشتند با هزینه ۲ میلیارد تومان احیا شدند.

ظفری با بیان اینکه کانال انتقال آب به طول پنج کیلومتر احیا شد بیان کرد: برخی از پل‌های جاده‌های بین مزارع که باید تردد کشاورزان در آن انجام می‌شد با صرف ۱۲۰ میلیون تومان احیا شد.

انتهای پیام/د.ا

۱۰ قنات سیل‌زده در همدان با ۲ میلیارد تومان احیا شد

منبع : فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قنوات وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان

اسفندیار خزایی در جلسه ارزیابی اقدامات مدیریت چرا و ساماندهی کوچ عشایر که با حضور کارشناسان دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی کشور در استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان همدان سطح اراضی ملی از اراضی مستثنیات کمتر است، استفاده از پسماندهای کشاورزی باید در امر چرای دام مورد استفاده قرار گیرد تا فشار کمتری به مراتع استان وارد شود.

وی افزود: توجه به شرایط مراتع استان همدان و لزوم بهره‌برداری اصولی از آن مدیریت چرا، رعایت تقویم کوچ و جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع می‌تواند این بستر را حفظ و حتی به بهبود شرایط مرتع کمک کند.

خزایی افزود: استان همدان به علت وجود ۶۶۵ هزار هکتار مرتع، استانی مرتعی به حساب می‌آید که این مراتع به عنوان بستر بهره‌برداری توسط بهره‌برداران روستایی و عشایری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی خوبی در سطح استان بین بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله فرمانداری‌ها، منابع طبیعی به امور عشایری و ادارات‌کل منابع طبیعی استان‌های قشلاقی وجود دارد، خاطرنشان کرد: جزیره‌ای عمل کردن در این موضوع موجب عدم دستیابی به اهداف مورد نظر خواهد بود.
وی آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در افزایش همراهی و مشارکت در حفظ مراتع  را مهم دانست و گفت: نیاز است کارشناسان با زبان قابل درک با عشایر ارتباط برقرار کرده و آموزش‌های لازم را برای آنها از طرق مختلف ارائه کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • احیا و بهسازی زمین چمن اردوگاه سلیمان خاطر سنندج
  • خسارت ۳۰ رشته قنات فنوج، براثر جاری شدن سیلاب
  • سیلاب به ۳۰ رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار