Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش فرهنگی «آسیب‌شناسی ساختار مطبوعات محلی» از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

اهمیت این گزارش در این است که تاکنون پژوهش‌های گوناگونی درباره مشکلات و آسیب‌هایی که متوجه نشریات محلی است، در یک حوزه خاص بررسی شده‌اند ولی با توجه به بررسی‌هایی که از لحاظ کیفی در این پژوهش انجام شده است، پژوهشی در خصوص مجموع آسیب‌هایی که متوجه نشریات محلی باشد، انجام نشده و این پژوهش به لحاظ کیفی پژوهشی جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پژوهش توسط مهدی باباربیع و باهدف شناسایی آسیب‌های ساختار مطبوعات محلی انجام شده و آسیب‌هایی که از درون و بیرون متوجه مطبوعات محلی است و باعث کاهش سرعت شتابان مطبوعات محلی و تأثیرگذاری آن در جامعه می‌شود را بررسی کرده است. روش تحقیق در این پژوهش، کیفی از نوع پدیدارشناسی و جامعه آماری آن، فعالان باتجربه مطبوعاتی بوده‌اند. هم‌چنین جمع‌آوری اطلاعات با استفاده از مصاحبه عمیق از نوع نیمه ساختاریافته بوده که پس از تجزیه و تحلیل آن‌ها آسیب‌ها در دودسته اصلی «آسیب‌های درونی ساختار مطبوعات محلی» و «آسیب‌های بیرونی ساختار مطبوعات محلی» دسته‌بندی شده‌اند. لذا نتایج در بعد آسیب‌های درونی، ضعف در عملکرد و تخصص مدیران و سردبیران مطبوعات محلی، ضعف در تخصص و اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاران و خبرنگاران مطبوعات محلی، ضعف در امکانات شغلی برای روزنامه‌نگاران و خبرنگاران مطبوعات محلی، پایین بودن کیفیت محتوای نشریات محلی، جذاب نبودن ظاهر و جذابیت‌های جانبی مطبوعات محلی، توزیع نامناسب مطبوعات محلی، فعالیت نامناسب متصدیان دکه‌های مطبوعاتی و نتایج در بعد آسیب‌های بیرونی عوامل اقتصادی، عوامل اجتماعی، عوامل فرهنگی، عملکرد سازمان‌های دولتی و غیردولتی و تشکل‌های مطبوعاتی را نشان می‌دهد.

این گزارش در پایان پیشنهادهای کاربردی برای رفع مشکلات ارائه کرده است، علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پژوهش می‌توانند به سایت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات مراجعه کنند.

کد خبر 4676354

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات مطبوعات ایران مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۰۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد

جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان سالاری در ایران» نوشته علی‌اکبر فرهنگی چاپ و رونمایی شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان سالاری در ایران» نوشته علی‌اکبرفرهنگی استاد ممتاز دانشگاه تهران که توسط انتشارات علمی فرهنگی روانه بازار نشر شده است، رونمایی شد.


پروفسور فرهنگی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی بخاطر حضور در جمع دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه گیلان، درباره کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان سالاری در ایران» گفت: این کتاب حاصل بیش از ۵۰ سال مطالعات من بوده است که در شش جلد فیش‌برداری شده بود و سه جلد آن تقدیم ناشر شده است. اکنون جلد اول و دوم کتاب چاپ شده است و جلد سوم آن درحال چاپ است و هم‌اکنون درحال نگارش جلد چهارم آن هستم که در آن تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان سالاری در ایران آمده است.


وی به توضیحاتی پیرامون این کتاب پرداخت و افزود: در جلد اول کتاب، یک‌سری از مباحث نظری دیوان‌سالاری را مطرح کرده‌ام که سرزمین ما بیش از سه‌هزار سال تاریخ مدون دارد و تاریخ دیوان‌سالاری قبل از اسلام، اوایل اسلام، دوره پیامبر (ص) و خلفای راشدی به تحریر در آورده شده است. در جلد دوم نیز دوره خلفای بنی‌امیه و بنی‌عباس نگاشته شده است.


این استاد ممتاز دانشگاه ادامه داد: ردپای ایرانیان بعد از دوره خلفای بنی‌امیه و بنی عباس که به‌مدت ۵۰۰ سال طول کشیده است، در اداره مملکت وسیع اسلامی از مرز‌های چین تا قلب اروپا مهم و برجسته است.


این مراسم به همت انتشارات علمی و فرهنگی و انجمن فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت سال ۵۰-۱۳۴۹ دانشگاه گیلان (مدرسه عالی مدیریت گیلان) برگزار شد.
گفتنی است؛ پروفسور علی‌اکبر فرهنگی (متولد ۱۳۲۱-طالقان) در طول عمر خود به مطالعه و تحصیل در رشته‌های گوناگون از ادبیات گرفته تا علوم دینی و سپس زبان، مدیریت، جامعه‌شناسی، اقتصاد و ارتباطات همت گمارده است.

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • درآمدی بر روش‌شناسی رئالیسم انتقادی
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد