Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-رئیس سازمان انرژی اتمی از سهم ۲.۷درصدی انرژی هسته‌ای در تامین برق کشور خبر داد و گفت: اواسط مردادماه بتن‌ریزی نیروگاه شماره ۲ بوشهر آغاز می شود.

علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی درباره اقدامات انجام شده برای بازسازی راکتور اراک، گفت: طراحی جنبه‌های مختلف نوسازی راکتور اراک شامل طراحی مفهومی، تفصیلی، جزئی، نقشه‌ها و… که تمام شده و اکنون با مشخص کردن ابعاد تجهیزات، سفارش برای تامین تجهیزات داده شده و در حال آماده شدن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بازسازی راکتور اراک با همکاری کشورهای چین و انگلیس خوب پیش می‌رود، افزود: کمیته مشترک بازسازی راکتور اراک متشکل از ایران، چین و انگلیس کار خود را خوب انجام می‌دهند، لذا از پیشبرد کار راضی هستیم چراکه پس از فَترتی (فاصله و وقفه) چند ماهه، بازسازی راکتور اراک سرعت گرفته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگویی با تشریح سهم انرژی هسته‌ای در تامین برق کشور، گفت: اکنون این سهم باوجود فعالیت صرف نیروگاه ۱ بوشهر، متوسط ۲.۷ درصد است، اما در سال‌های آینده که دو نیروگاه اضافه خواهد شد این سهم نیز افزایش پیدا می‌کند.

صالحی اعلام کرد: اواسط تا اواخر مردادماه سال جاری بتن‌ریزی نیروگاه شماره ۲ اتمی بوشهر آغاز خواهد شد و مطابق برنامه ۶ سال آینده نیروگاه دوم آماده بهره‌برداری و ۸ سال آینده نیروگاه۳ بوشهر آماده خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به رد ادعاهای ترامپ در آخرین جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،گفت: این نخستین بار است که یک کشور عضو شورای حکام تقاضای جلسه می‌کند اما به دنبال ادعاهای واهی خود منزوی می‌شود، درواقع آمریکا به‌عنوان بزرگترین تامین‌کننده بودجه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منزوی شده است و رژیم صهیونیستی از ادعاهای مقامات این کشور دفاع می‌کند.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسلامی در جریان بازدید از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر درباره میزان برق هسته‌ای تولید شده در این نیروگاه گفت: در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ جشن دهمین سال تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد و بر اساس آمار در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای در این نیروگاه تولید شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: تولید این میزان برق هسته‌ای، موجب صرفه‌جویی ۱۰۳ میلیون بشکه نفت خام شده که ارزش این میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی بیش از ۸ میلیارد دلار است.

اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون با تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، ‌نیروگاه اتمی بوشهر توانسته چهار بار هزینه صرف شده بابت احداث خود را تامین کند.

وی با بیان اینکه تحقق تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای از موضوعات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است؛ گفت: این طرح  مهم با جدیت در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد و بلوغ هسته‌ای کشور از طریق تولید انرژی و برق هسته‌ای با جدیت دنبال می‌شود.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سهم ۱۱ درصدی برق هسته‌ای تولید شده در نیروگاه‌های اتمی جهان عنوان کرد: در جریان برگزاری بیست و هشتمین اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل مقرر شد تا سال ۲۰۵۰ ظرفیت انرژی هسته‌ای برای تولید برق جهانی سه برابر شود که ما نیز گام‌های اساسی برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی کشور خود برداشته‌ایم.
 
گفتنی است سخنرانی در نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی «هوش مصنوعی و علوم داده» در دانشگاه خلیج فارس، بازدید از روند اجرایی طرح آب شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت ۷۰ هزار متر مکعب و نیز روند احداث پروژه واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر و قسمت‌های مختلف واحد یکم این نیروگاه، آغاز عملیات احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی در منطقه تنگک شهر بوشهر، بهره‌برداری از فاز نخست شهرک صدف، افتتاح سالن ورزشی بانوان در شهرک مروارید و ... از سایر برنامه‌های سفر محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران به استان بوشهر بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  • آغاز ساخت ۳۵۰۰ مسکن سازمان انرژی اتمی در بوشهر +تصویر
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای
  • سفر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به بوشهر