Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:19:14 GMT

شریان حیات تیم پاس با تنفس مصنوعی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۲۷۱۰

شریان حیات تیم پاس با تنفس مصنوعی

باور اینکه پاس آخرین قهرمان فوتبال آسیا دیگر رمق مدعی بودن را ندارد، جای افسوس و تاسف است؛ میراثی که اکنون با این شکل و شمایل برای همدانی ها باقی مانده است.

تصمیم گیری های سلیقگی و صرف میلیاردها تومان بودجه هرگز نتوانست پاس را در مسیری که بتواند بازهم در مثلث مدعیان فوتبال ایران باقی بماند، قرار نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه چه افرادی در این ناکامی ها نقش داشته اند هم دیگر جای بحث باقی نگذاشته و قصور آن نه به یک مقطع بلکه در دوره های متنوع به وقوع پیوست.

با این حال حمایت ها از تیم پاس هر اندازه ناچیز و بی اثر هم در این سال ها قطع نشد و به وبژه اینکه سال قبل در آستانه انحلال پاس و درست چند روز قبل از مسابقات، مسئولان اجرایی و در راس آنها سیدسعید شاهرخی استاندار همدان به حمایت از تیم پرداخت.

هر چند به دلیل قانون منع حمایت دولت از تیم های حرفه ای ورزش به ویژه در فوتبال باعث شد تا حمایت مسئولان از تیم پاس دچار محدودیت های گسترده شود اما بازهم استاندار همدان آنچنان که نیاز بود، با رایزنی های مختلف تیم را تحت حمایت غیرمستقیم قرار داد.

اما این شرایط هم سبب صعود پاس نشد و هفته های پایانی با از دست دادن امتیازها نتوانست به این مهم دست یابد.

امسال نیز با توجه به محدودیت های دولت در حمایت از تیم های حرفه ای ، پاس به دلیل نداشتن حامی مالی با چالش بزرگ مواجه شده است.

سیدسعید شاهرخی فصل قبل به این مهم تاکید کرد که متولیان ورزش باید پیگیر اسپانسر برای تیم پاس باشند تا روند فعالیت این تیم ادامه یابد.

استاندار همدان اگرچه فصل قبل حمایت بسیار خوبی از تیم پاس داشت و با پیگیری های صورت گرفته علاوه بر بودجه جاری تیم، بخشی از بدهی های فصول گذشته تسویه شد اما خواسته وی از اعضای تیم مبنی بر صعود تحقق نیافت.

البته در این بین عباس صوفی رئیس هیات فوتبال و محسن جهانشیر مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز تمامی امکانات مورد نیاز و نیز پیگیری برای لغو ممنوعیت حضور پاس به دلیل بدهی ها در مسابقات را انجام دادند.

امسال نیز دغدغه اصلی تیم پاس مسایل مالی است و البته این مهم مشکل بسیاری از تیم ها بوده و مختص همدان نیست.

هواداران تیم پاس نیز این انتظار را دارند تا مسئولان برای حل مشکل مالی تیم حال از طریق اسپانسر، واگذاری به بخش خصوصی و یا اختصاص بودجه از محل های مختلف، برای فصل جدید مسابقات چاره اندیشی کنند.

مشکلات مالی حریف اصلی پاس

سرمربی فصل قبل تیم پاس با اشاره به اینکه مشکلات مالی مهمترین دغدغه تیم پاس است، گفت: وقتی باشگاه ۳۰ میلیارد ریال بدهی دارد و بازیکن و کادر از فصل قبل طلبکارند، چطور می‌شود بدون امکانات و اعتبار مالی تیم قدرتمندی بست؟

احمد جمشیدیان خاطرنشان کرد: در سه ماه گذشته شرایط نه تنها بهتر نشد بلکه سیر نزولی پیدا کرد و حتی یک اقدام عملیاتی در ساختار باشگاه و تأمین منابع مالی مشخص نشد.

گزینه اصلی سرمربیگری پاس برای فصل جاری افزود: یک ماه قبل نیز در مورد فرصت سوزی‌ها هشدار دادم اما اقدامی صورت نگرفت ضمن اینکه تعیین مدیرعامل، هیأت مدیره، خوابگاه و تغذیه، روشن شدن تکلیف بدهی‌های معوقه و بودجه فصل جاری خواسته بنده از مسئولان بوده و هرگز خواسته شخصی نداشته ‌ام.

وی یادآور شد: هم اکنون نیز توقع هواداران پاس صعود مقتدرانه است که با ظرفیت موجود باشگاه امکان پذیر نیست و از توان بنده خارج است و امیدوارم فردی شایسته و توانمند هدایت پاس را به عهده بگیرد.

فرصت سوزی بلای جان پاس

هواداران پاس اغلب در فضای مجازی پیرامون مسایل مختلف این تیم بحث می کنند و مجموعه آنها به روشن نشدن تکلیف تیم انتقاد دارند.

وعده مسئولان برای خرید امتیاز لیگ یک نیز تا این لحظه تحقق نیافت تا هواداران همچنان در بیم و امید باشند.

نگرانی هواداران از تکرار وضعیت سال های گذشته و در نهایت بازهم درجا زدن پاس در لیگ ۲ سبب شده تا میل و اشتیاق برای حمایت از تیم کم رنگ شود.

آنها حتی به حداقل ها راضی هستند و از مسئولان می خواهند تا دیر نشده نسبت به روشن شدن تکلیف تیم پاس اقدام کنند.

رئیس کانون هواداران تیم پاس نیز می گوید: فرصت سوزی همواره بلای تیم پاس بوده و زمانی تصمیم ها عملیاتی می شود که دیگر فایده ای ندارد.

علی صمدی افزود: این درست که همه تیم ها مشکل مالی دارند اما اگر انتظار نتیجه گیری هست، باید تمامی مسایل موجود برطرف شود.

وی بیان کرد: در ماه های اخیر بارها پیگیر مسایل تیم پاس با نشست های مختلف با مسئولان مربوطه بوده ایم اما تاکنون دستاوردی نداشته است.

صمدی اضافه کرد: اگر بنا به تیمداری است، انتظار عمل به وعده ها داریم و در غیر اینصورت منحل کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای کانون باید پاسخگوی هواداران باشند، گفت: نباید فرصت سوزی بیش از این باشد چرا که تیم های دیگر در حال آماده سازی و تمرین هستند و در تیم پاس هنوز اقدامی نشده است.

رئیس کانون هوادران پاس خاطرنشان کرد: پیگیری های ما ادامه خواهد داشت و این مسئولان هستند که باید پاسخگو باشند.

 همه دغدغه های تیم پاس از زبان مدیرکل ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در نشست اخیر با هواداران به جزییات وضعیت تیم پاس پرداخت.

محسن جهانشیر خطاب به هواداران گفت: نگران نباشید و پاس لطمه نخواهد دید.

وی بیان کرد: تیم را تا پایان مردادماه تکمیل می کنیم و تا چهاردهم شهریورماه یعنی قبل از شروع مسابقات ، به آمادگی لازم خواهند رسید.  

جهانشیر با اشاره به اینکه حضور در لیگ یک با وضعیت فعلی به معنای زنگ تفریح شدن برای سایر تیم ها است، اظهار داشت:  اگر یک سال روی این تیم کار کنیم، علاوه بر صعود، مدعی اصلی لیگ یک خواهد شد.

وی یادآور شد: البته دستگاه ورزش وظیفه تیمداری ندارد و نمی توانیم از بودجه دولتی برای وزرش حرفه ای کمک کنیم با این حال در نیم فصل دوم که خدمت تیم بودم، حمایت ها به طور کامل مشخص بود.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیاز اصلی پاس را حامی مالی دانست و افزود: هر فردی می خواهد دلسوزانه اسپانسر تیم پاس باشد باید تعهد بدهد چرا که این تیم خصوصی نیاز به حامی دلسوز دارد.

 وی با تاکید براینکه پاس هیچ مشکلی از لحاظ خوابگاه ندارد، گفت: مهمانسرای ورزش آماده بهره برداری است و تمرین تیم را از پانزدهم همین ماه شروع می کنیم.

جهانشیر یادآور شد: نهایت تا پانزدهم مرداد ماه جاری سرمربی و مدیرعامل انتخاب و شروع بکار می کنند و باید تا سی ام همین ماه تیم پاس را چه از لحاظ بازیکن و چه از لحاظ کادر اجرایی تکمیل کنیم.

وی افزود:  سرمربی و مدیرعامل تیم پاس باید فردی باشند که بتوانند کمک کنند و دلسوز تیم باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان بدهی پاس را ۵۹ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از بدو ورود تیم پاس به همدان بالغ بر ۴۸۰ میلیارد ریال برای این تیم هزینه شده است.

با این حال هواداران تیم پاس امیدوارند تا پایان ماه جاری تیم پاس تعیین تکلیف شود و اما و اگرها به اطمینان تبدیل شود.

۷۵۲۰/۲۰۹۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) محسن رضایی در جمع اعضای شریان

عکسی از محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از اعضای اصلی شورای ائتلاف در جلسه‌ای با اعضای شریان منتشر شده که گمانه‌هایی را ایجاد کرده است که آیا او قصد جدا کردن راه خود از حداد عادل و قالیباف را دارد؟

در این میان، ابوالقاسم جراره، دبیرکل شریان در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: جلسات مختلفی با آقای رضایی داشته و گفتگو کردیم، اما ایشان در جلسه شریان با منتخبان مجلس حضور نداشتند.

جراره از بیان جزئیات درباره جلسات شریان با محسن رضایی خودداری کرد.

دیگر خبرها

  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • آخرین فرصت رستگاری | جدایی شیرین یا تلخ؟
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • (عکس) محسن رضایی در جمع اعضای شریان
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • حدادی: به واگذاری پرسپولیس به ۶ بانک خوش‌بین هستم
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • مدیریت متفاوت در قرمز و آبی‌های اهواز؛ یکی دخالت می‌کند، یکی حمایت!
  • اوسمار: اهانت‌ها تبدیل‌ به حمایت شده است؛ آلیسون‌ بکر را من کشف کردم
  • تقدیر باشگاه سپاهان از هواداران در انزلی (عکس)