Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@11:16:26 GMT

محور خطبه‌های نماز جمعه استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۴۴۴۹

محور خطبه‌های نماز جمعه استان اصفهان

اردستان

امام‌جمعه اردستان گفت: برپایی نماز جمعه که با پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان سنگر مستحکم نظام در کشور شکل گرفت، با تعبیر حج نیازمندان و نشانه ایمان از آن یاد شده و ترک بی‌جهت آن موجب نفاق است.

حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز جمعه اردستان برپایی نخستین نماز جمعه کشور به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در تهران را مورد اشاره قرار داد و افزود: نماز جمعه محل وحدت و انسجام مردم، تقوا، دشمن شناسی، بی‌اثر کننده توطئه‌ها و موجب برکات فراوان دیگری برای نظام اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اگر مسوولان هم قدردان مردم بوده و با حضور در نماز جمعه با مشکلات آنها آشنا شوند، شاهد رویدادهای بسیار خوبی خواهیم بود.

امام جمعه اردستان اضافه کرد: حضور مسوولان در نماز جمعه موجب تقویت نظام اسلامی و  امسال در آستانه ۴۰ سالگی برگزاری این آیین عبادی سیاسی، مانند درختی تنومند در ۹۰۰ شهر کشور به طور مستمر در حال اقامه است.

وی در ادامه توقیف کشتی حامل نفت ایران از سوی انگلیس در آب‌های بین المللی را یادآور شد وگفت : کشتی ما ربوده شد، درحالی‌که کشتی آنها را قانونی توقیف کردیم و کار به جایی رسیده که حتی وزیر خارجه پیشین آن کشور نیز به برحق بودن مردم ایران، اعتراف می‌کند.

امام جمعه اردستان همچنین به مناسبت ششم مرداد، روز فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و از پدران و مادران خواست تا فرزندان خود را برای مهارت آموزی با مرکزهای مورد نظر  آشنا کنند.

وی در ادامه نیز با اشاره به عملیات مرصاد برای رویارویی با توطئه منافقین و سالروز این مناسبت بیان کرد: بازماندگان آن جنایتکاران و پشتیبانان آنها سرنوشتی جز خواری و نابودی نخواهند داشت.

۷۴۳۱/۸۱۲۳

آران و بیدگل

امام جمعه موقت آران و بیدگل با اشاره به سالروز برگزاری نخستین آیین عبادی سیاسی نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اظهار داشت: نماز جمعه و مصلی‌های نماز جمعه قلب تپنده هر شهر هستند که باید قدردان این نعمت باشیم.

حجت الاسلام علی‌رضا خدمتی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه آران و بیدگل افزود: مصلی‌های نماز جمعه محل تزریق فرهنگ دینی به جامعه اسلامی است که سه رکن امام جمعه، اعضای ستاد و مردم با وحدت می‌توانند موجب پیشرفت اسلام و خشنودی حضرت امام زمان (عج) شوند.

وی بیان کرد: ارتباط تنگاتنگ اقشار مختلف جامعه در مصلی موجب گسترش فرهنگ دینی شده و از جمله ستاد نماز جمعه این شهرستان با تلاش‌های بسیار در کشور نمونه بوده که جا دارد از تلاش‌های صورت گرفته قدردانی کنیم.

امام جمعه موقت آران و بیدگل در ادامه پنجم مرداد، سالروز عملیات مرصاد را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: پنج روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸، منافقین از سوی سرپل ذهاب با ادوات جنگی زیادی به کشور یورش آوردند اما با هوشیاری رزمندگان اسلام، شکست سختی خوردند.

 ۷۴۷۲/۸۱۲۳

کاشان

امام جمعه موقت کاشان گفت: مسوولان باید در میان عالمان دینی حضور یابند چرا که قدرت برای انسان وسوسه برانگیز بوده اما این هم‌نشینی آنها را از فتنه‌های آخر الزمان مصون نگاه می‌دارد.

حجت الاسلام علی احتشام در خطبه‌های نماز جمعه کاشان همچنین بر لزوم رسیدگی مسوولان به گرانی کالاهای اساسی افزود: با تدابیر اندیشیده شده، قیمت دلار به محدوده ۱۱۰ هزار ریال رسیده اما هنوز مردم ارزانی دلار را در زندگی خود حس نمی‌کنند.

وی در ادامه با بزرگداشت آیت الله کاشانی بیان کرد: این شخصیت یکی از ذخیره‌های منطقه به حساب می‌آمد اما با تاسف این سرمایه گران‌قدر در منطقه مورد توجه شایسته قرار نگرفت و حتی برخی از این فضا برای تخریبش استفاده سو داشتند.

امام جمعه موقت کاشان، همچنین به حضور پرشور مردم این شهرستان در راهپیمایی حمایت از عفاف و حجاب اشاره کرد و اظهار داشت: همیشه نباید افراد را مورد سرزنش قرار داد، گاه باید تولیدکنندگان هم مورد توجه قرار گیرند زیرا محصولاتی مناسب برای پوشش اسلامی بانوان ایرانی عرضه نکردند که باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه نیز توقیف نفتکش انگلیسی از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب در آب‌های خلیج فارس را یادآور شد و اضافه کرد: چنان مقتدرانه در این زمینه عمل شد که هیچ‌یک از دشمنان نتوانستند قدمی بردارند.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

نایین 

امام جمعه نایین گفت: آمریکا در هیچ بخشی توان ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارد و آمریکا و اروپا تحت هیچ شرایطی برای مردم ایران قابل‌اعتماد نیستند.

حجت الاسلام سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه امام زاده سلطان سید علی(ع) این شهر با اشاره به ساقط شدن پهپاد آمریکایی  و توقیف نفتکش انگلیسی، اظهار داشت: این اقتدار نظام جمهوری اسلامی در جهان است که خار چشم دشمن شده است.

وی با بیان اینکه سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی نماد اقتدار نظام اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: توقیف کشتی انگلیسی در تنگه هرمز که متخلف بود و قوانین دریایی را زیرپا گذاشت، نشان دیگری از قدرت ایران است. این روباه مکار روزی در ایران دولت عوض می کرد اما امروز به فضل خدا، به ذلت این‌چنینی افتاده است.

حجت الاسلام سجادی در بخش دیگری از سخنان خود بر رعایت حجاب به عنوان یک ارزش والای اسلامی تاکید کرد و و یادآور شد: پاکی و احترام به عفت و پاکدامنی نیاز جامعه است و خداوند متعال، پاک بودن و پاک زیستن را در سرشت و نهاد انسان ها به ودیعه گذاشته است.

وی عنوان کرد: حجاب بیانگر آن است که حضور زن را در جامعه ارزشمند و تاثیرگذار و سازنده و عملی شایسته نزد خدای متعال است.

۷۱۳۶

خور و بیابانک 

 امام جمعه خور و بیابانک گفت: نماز جمعه مکانی است که تمام توطئه های دشمنان را نقش برآب و خنثی می کند.

حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد  افزود: نمازجمعه از برکات انقلاب اسلامی است و در ابتدای پیروزی انقلاب تنها پایگاهی بود که توطئه ضد نظام را خنثی کرد.
وی گفت: برترین تحلیل های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از این تریبون گفته می‌شود.
وی با بیان اینکه نمازجمعه چهل سال به مردم خدمت کرد و باید این مهم را قدر بدانیم ادامه داد: مشکلات مردم در نماز جمعه پیگیری می‌شود همچنین در بالابردن سطح آگاهی مردم مؤثر است و مردم با وجود تبلیغات سوء دشمنان با جان و دل این اجتماع باشکوه را شکل می‌دهند.
امام جمعه خور و بیابانک خاطرنشان کرد: نماز جمعه در طول ۴۰ سال گذشته خدمات فراوانی را به ایران اسلامی ارائه کرده است و زمینه حل بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی و  عبور از فتنه‌ها را فراهم آورده است.
وی تصریح کرد: نماز جمعه دارای ابعاد مختلف دینی، سیاسی و اجتماعی است، بر این اساس دشمنان به آن حساس هستند و این حرکت دینی سیاسی را در مقابل اهداف شوم خود می‌بینند.
حجت الاسلام مهدی نژاد با بیان اینکه با هدایت رهبر معظم انقلاب، نظام با وجود توطئه های دشمنان مسیر پیشرفت را در پیش گرفته است گفت: انقلاب اسلامی بسیاری از توطئه ها و فتنه ها را پشت سر گذاشته و هرچند خسارت هایی به این کشور و انقلاب متحمل شد ولی در مقابل استکبار و گروه‌های افراطی متحد ایستاده است.
۹۸۶۰

خمینی شهر 
 امام‌جمعه خمینی‌شهر گفت: نماز جمعه نعمت الهی است خداوند به مسلمانان و دین اسلام هدیه نموده است، نماز جمعه عامل تقویت مؤمنان و دین اسلام و تضعیف دشمنان است.
 حجت‌الاسلام عباس  رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: پنج مرداد روز احیای نماز جمعه است نه تأسیس نماز جمعه، نماز جمعه توسط پیامبر اسلام تأسیس شد و در انقلاب اسلامی مجدد احیا شد.
وی بابیان اینکه به برکت جمهوری اسلامی نماز جمعه توسط ولی‌فقیه احیا شد گفت: هنوز بعد از گذشت ۴۰ سال به معنای واقعی نماز جمعه جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.
حجت‌الاسلام رحیمی گفت: بعضی ائمه جماعات و روحانیان نه تنها خود در نماز جمعه شرکت نمی‌کنند بلکه با تبلیغ سوء مانع حضور دیگران در نماز جمعه می‌شوند.  
 امام‌جمعه خمینی‌شهر با  تشکر از زحمات ستاد نماز جمعه و ائمه جمعه گذشته به خصوص مرحوم آیت‌الله سید محمد احمدی اولین امام‌جمعه خمینی‌شهر در قبل و بعد از انقلاب و یکی از شخصیت‌های مهم انقلابی استان و کشور گفت:با همکاری شورای شهر و شهردار خمینی‌شهر بلوار جدیدی به نام‌گذاری وی در سال جاری احداث می‌شود.

۷۱۴۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان اصفهان حجاب خطبه های نماز جمعه مسلمانان نظام جمهوری اسلامی ایران قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: یادواره شهدا نمادی از وحدت و همبستگی مردم در برابر دشمنان و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی صبح امروز _سه شنبه چهارم اردیبهشت_ در دیدار با اعضای برگزاری ستاد یادواره شهدا، اظهار کرد: حضور در یادواره شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی و فرصتی برای زنده نگه داشتن آرمان‌ها و ارزش‌هایی است که شهدا برای آن‌ها جان خود را فدا کردند.

وی افزود: یادواره شهدا نمادی از وحدت و همبستگی مردم در برابر دشمنان و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه آران و بیدگل با تاکید بر محتوای صحیح برنامه‌های یادواره‌ی شهدا و انتقال پیام‌های صحیح به مخاطبان، خاطرنشان کرد: استفاده از روش‌های نوین و جذاب برای انتقال مفاهیم، مشارکت فعال خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ایجاد فضایی معنوی و عرفانی، توجه به نکات اخلاقی و احترام به مقام شهدا باید از محورهای مهم این یادواره باشد.

سلیمانی تاکید کرد: از دست‌اندرکاران یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل تقاضا می‌شود روایت‌گری در مورد پیام مهم شهدا و خاطرات آن‌ها، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، پخش فیلم و عکس از شهدا، برگزاری نمایشگاه آثار شهدا و نوحه‌خوانی در مورد مقام و جایگاه شهدا باید در اولویت مسئولان برگزاری یادواره‌ها باشد.

وی اضافه کرد: یادواره یعنی به یاد بیاوریم که چگونه شهدا با ایمان راسخ و اراده پولادین بر آرمان‌ها و ارزش‌های خود ایستادگی و مقاومت کردند.

امام جمعه آران و بیدگل با دعوت از اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌ی معظم شهدا برای شرکت در این مراسم، تاکید کرد: امروزه دشمن تلاش دارد تا با جنگ نرم به اسلام ضربه وارد کند، بنابراین مردم باید در تمام عرصه‌ها هوشیار باشند و با همان روحیه هشت سال دفاع مقدس، با مهارت و توانی که دارند با ابزار یزیدیان زمانه مقابله کنند.

به گزارش ایمنا، یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل با همکاری اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران، آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع)، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری، اداره آموزش و پرورش، اتاق و بسیج اصناف، حوزه بسیج اداری و کارگری، حوزه بسیج خواهران کوثر و توسط حوزه مقاومت بسیج امیرالمومنین (ع) شهرستان آران و بیدگل با عنوان «شب‌های پر ستاره» چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ساعت ۲۰:۰۰ در گلزار شهدای حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) برگزار خواهد شد.

کد خبر 747103

دیگر خبرها

  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای خضرآباد
  • نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی