Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه طرح ولایت پس از جریان دوم خرداد و گسترش گفتمان غیر اصیل در دانشگاه‌ها شکل گرفت، گفت: این طرح مانع نشر و گسترش این گفتمان در دانشگاه‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها در بازدید از طرح ولایت و در نشست با مسئولان و نمایندگان استانی دانشجویان در بیست و چهارمین دوره طرح ولایت در دانشگاه فردوسی مشهد به پیشنیه شکل گیری طرح ولایت اشاره کرد و گفت: پس از شکل گیری جریان دوم خرداد، احساس شکست و سرخوردگی در جریان انقلاب و نیرو‌های حزب اللهی بوجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
از سوی دیگر گفتمان غیر اصیل در دانشگاه‌ها در حال ظهور و بروز بود.  
رستمی افزود: این عوامل سبب شد تا سازمان بسیج دانشجویی و موسسه امام خمینی برای آغاز دوره طرح ولایت برای دانشجویان همکاری خود را شروع کنند.
رئیس نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها ادامه داد: بر همین اساس دغدغه‌مندان این حوزه از جمله آیات عظام مصباح، جوادی آملی، فرزندان مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان بر آن شدند تا برای ایجاد جبهه توانمند براساس مبانی معرفتی در دانشگاه‌ها همت کنند و مانع نشر و گسترش گفتمان غیراصیل در دانشگاه‌ها شوند.
وی با اشاره به اینکه محتوای دوره طرح ولایت توسط موسسه امام خمینی (ره) فراهم می‌شود، گفت: نقد‌های گفته شده به محتوای طرح ولایت وارد است که این نقد‌ها به شورای سیاستگذاری طرح منتقل خواهد شد.
رستمی ادامه داد: قطار ۵ هزار نفره طرح ولایت اکنون به راه افتاده و نقد‌ها هر چند به جاست، اما امکان توقف قطار با شرایط موجود را ندارد.  
وی افزود: بعضی از تصمیم گیری‌ها امکان تغییر یکباره را دارند، اما بعضی از آن‌ها که به تغییر روند کلی و اداره طرح مربوط است، به آسانی امکان پذیر نیست.
رئیس نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها مومن واقعی را فردی فرصت طلب دانست که شرایط و فرصت‌ها را سنجیده و از شرایط موجود به بهترین نحو استفاده می‌کند و بن بست‌ها او را از حرکت باز نمی‌دارند، تاکید کرد: مبادا مشکلات موجود در طرح شما را از فرصت‌ها که مهم‌ترین آن همجوار شدن با بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) است، غافل کند.
وی ادامه داد: پس از این طرح مشخص نیست که باز هم در زندگی خود امکان حضور در موقعیت‌های معرفتی با این سطح و عمق را خواهید داشت یا نه و حتی ممکن است بعد‌ها حسرت این روز‌ها را بخورید که چرا از امکانات و شرایط این طرح به بهترین نحو بهره نبردید.
رستمی خاطرنشان کرد: مراقب باشید که نقد‌ها شما را دچار افسردگی و خمودگی نکند.  
وی توصیه‌ای به دانشجویان حاضر در طرح ولایت نیز داشت و گفت: از این فرصت ۴۰ روزه برای بازسازی فکری، اخلاقی، معرفتی خود استفاده کنید که اگر عمل نیکی را مداوم تکرار کنید، تبدیل به عادت در شما می‌شود که ترک آن برای شما دشوار خواهد شد.
پیگیری برای دیدار دانشجویان طرح ولایت با رهبر انقلاب
رئیس نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها با اشاره به درخواست دانشجویان مبنی بر دیدار با رهبر انقلاب بیان کرد: هر چند برنامه‌های رهبر معظم انقلاب بسیار فشرده است، اما حتما برای این دیدار پیگیری‌های لازم را خواهم داشت.

در ابتدای این جلسه برخی از دانشجویان نقد‌ها و نظرات خود را نسبت به دوره ۴۰ روزه طرح ولایت بیان کردند.
آن‌ها به این نکته اشاره داشتند که یکی از مطالبات مقام معظم رهبری ساخت مدل علوم انسانی اسلامی در دانشگاه هاست، اما دانشجویان علوم انسانی در این دوره حضور کم رنگی دارند.  
دانشجویان در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو در سال ۹۸ خواستار ارائه گفتمانی در خصوص انتخابات در کلاس‌های آموزشی شدند و پیشنهاد دادند که نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف فرهنگی دانشگاهی به جای برگزاری دوره‌های متعدد با محتوا‌های مختلف و به دور از نگاه تک بعدی، یک دوره با محتوای نظامند و هدفمند را در طول ۸ سال تحصیل دانشجویان برگزار کنند تا از پراکندگی‌ها و بعضا موازی کاری‌ها جلوگیری شود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طرح ولایت دانشگاه فردوسی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب

تین نیوز

مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: سیلاب قطار تهران گرگان را متوقف کرد و با فروکش کردن آب حرکت قطار تهران گرگان برقرار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، نعمت الله حاجی زاده گفت: آبگرفتگی شدید بخشی از خط ریلی در محدوده شهرستان بندرترکمن به دلیل بارش شدید باران، قطار تهران گرگان را وادار به توقف کرد.

حاجی زاده گفت: با اطلاع از آبگرفتگی خط ریلی در شهرستان بندرترکمن برای جلوگیری از حوادث احتمالی قبل از رسیدن به مقصد، قطار در ایستگاه بندرگز متوقف شد.

وی گفت: مسافران این قطار با مینی بوس و اتوبوس از بندرگز در حال جابه جایی به گرگان هستند. قطار تهران به گرگان شب گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود.

حاجی زاده گفت: با فروکش کردن آب حرکت قطار تهران گرگان برقرار می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • واکنش ایران به گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • سیلاب؛ قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • آتش گرفتن قطار حین حرکت در کانادا + فیلم