Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@08:37:02 GMT

مسئولان پاسخگوی سوالات مردم و جوانان باشند

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۶۳۳۴

مسئولان پاسخگوی سوالات مردم و جوانان باشند

چراغی از مسئولین شهر و بخش دعوت کرد در جلسه پاسخگویی که با حضور جوانان و مردم شهر و بخش در مصلی شهر برگزار می شود حضور داشته و پاسخگوی سوالات مردم و جوانان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حجت الاسلام ابراهیم چراغی» ظهر امروز ( 4 مرداد ) در خطبه های نماز جمعه که در مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) شهر پاتاوه اقامه شد با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: خداوند متعال به عظمت روز جمعه و برکات آن در کتاب قرآن و از لسان اهل بیت (علیهم السلام) معارفی را به دست ما رسانده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه پاتاوه به تشریح آیه 9 سوره مبارکه جمعه معروف به نماز جمعه (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ۚ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ)پرداخت و گفت: خداوند متعال این گونه مومنین را مورد خطاب قرار می دهد.


وی خطاب مراجع تقلید را در باب وجوب نماز جمعه که آیا واجب عینی است یا واجب کفایی و یا اینکه نماز جمعه در زمان غیبت واجب است یا نیست تشریح و اضافه کرد: خداوند متعال در آیه 9 سوره مبارکه جمعه بعد از اینکه خطاب را به مومنین و متوجه یک امر عبادی کرد، یک امر پشت خطاب آن امر همه ما را متوجه کرده است.


چراغی تصریح کرد: وقتی اذان ظهر جمعه برای نماز جمعه گفته شد، یک امر در آن است، باید سعی، تلاش و کوشش کنید «الا ذکر الله»، مصداق جمعه را مصداق ذکر الله بیان کرده است .

 

امام جمعه پاتاوه با بیان اینکه هیچ چیزی قوی تر از ظهور آیه نیست، ادامه داد: یعنی هیچ عالم، مجتهد و هیچ انسان عاقلی نمی تواند با ظهور آیه قرآن مقابله کند.


وی ضمن تاکید بر اینکه وقتی اذان جمعه سر داده شد باید به سمت نماز جمعه سرازیر شد، ابراز داشت: این ظاهر آیه است « وَذَرُوا الْبَيْعَ» اینجا نهی می کند، مشاغل دنیایی را رها کنید «ذلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ» این کار خیر است برای شما «إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ» البته در صورتی که بدانید و همه حرف در این دانستن است.


چراغی نماز جمعه را مصداق ذکر خدا دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال با الحانات مختلف در رابطه با ذکر خدا سخن گفته است.


امام جمعه پاتاوه در بخش دیگری از خطبه ها به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از رهبران جنبش حماس فلسطین اشاره و گفت: معظم له فرمودند «پیروزی نصیب فلسطین خواهد شد و این از اعتقادات ماست که در آینده حتما سرزمین فلسطین به اهل خودش برمی گردد و دشمنان اسلام نابود خواهند شد».


وی این پیروزی را مشروط دانست و اظهار داشت: این پیروزی شرایطی دارد، رمز و شرط پیروزی جهاد بی وقفه تلاش شبانه روزی تدبیر عالمانه باید پشت این درخواست و آرزو باشد .

 

چراغی خاطرنشان کرد: باید در همه کارها این موضوع که پیروزی و رسیدن به آرزوها و خواسته های هر شخص در پرتو تلاش، جهاد، صبر و مقاومت میسر می شود، تا بتوانیم به آن خواسته آرمانی که در وجودمان است برسیم.


امام جمعه پاتاوه به سالروز نماز جمعه اشاره و از لسان رهبر عالی قدر انقلاب اسلامی، عنوان کرد:  رهبر عزیز انقلاب «نماز جمعه را قرارگاه تقوا، ایمان، اخلاق، فرهنگ و سیاست دانسته اند».


وی گفت: در جبهه جنگ هر جبهه ای یک مرکز فرماندهی دارد که دستورات از آنجا صادر و تصمیم ها برای جبهه جنگ گرفته می شود که مرکز قرارگاه جنگی نام دارد.


چراغی خطاب به جوانان، یادآور شد: هم اکنون ما در جبهه جنگ اقتصادی و فرهنگی با دشمن قرار داریم، دشمن با تمام قوا وارد شده که ما را به شکست برساند، ولی به لطف خدا در بعضی از جبهه ها ناکام مانده است .


امام جمعه پاتاوه مردم را عالم و آگاه توصیف و خاطرنشان کرد: مردم ما می دانند که نظام مشکلی ندارد، اگر مسئولی هم با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند، حتما امکاناتی ندارد.


وی با استناد به سخنان رهبر عالیقدر انقلاب در جمع ائمه جمعه، مسولین را پرتلاش دانست و اظهار داشت: «حالا اگر یک مسئولی هم در جایی و گوشه و کنار کشورم شکلی داشته باشند این موارد نادر هستند و این نشان از بصیرت مردم ما دارد که می دانند مسئول ما کم کاری نمی کنند تا می تواند با تمام قوا کار می کند، البته اگر جایی هم کم کاری باشد که قطعآ هست، مردم ما با دوستی و صمیمیت به آن مسئول تذکر بدهند و مسئول هم پیگیر کم و کاستی ها خواهد بود».


چراغی در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه قرارگاه نماز جمعه و انتظارات از مردم اشاره کرد و گفت:
ما وظیفه داریم از قرارگاه اتحاد و همدلی که نهاد نماز جمعه مشغول رهبری آن است انتظار داریم که مردم با دلسوزی، انتقاد عالمانه و دلسوزانه به طوری که اتحاد، یکدلی و یک رنگی بهم نخورد حمایت کنند.


امام جمعه پاتاوه گفت: رهبر انقلاب به ما دستور دادند  و فرمودند: «بیش از پنج بار با مسئولت حرف بزن، با همفکری با همدیگر راه چاره برای مشکلات پیدا کنید، اگر دیدید مشکل به معضل اجتماعی تبدیل می شود آن وقت از تریبون نماز جمعه عنوان کنید که این مشکل اجتماعی را با آن درگیر هستیم» .

وی در ادامه اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، گفت: ایشان فرمودند «مردم هم باید صبر و حوصله داشته باشند، مسئولین بخش ما بعضآ چیزی در دست ندارند و از حداقل امکانات برخوردار هستند، مشکلات دارند و اینها را در کار اجرا بالاخص جوانان عزیز باید همکاری کرد» .


چراغی از مسئولین شهر و بخش دعوت کرد در جلسه پاسخگویی که با حضور جوانان و مردم شهر و بخش در مصلی شهر برگزار می شود حضور داشته و پاسخگوی سوالات مردم و جوانان باشند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه شیراز اوقات فراغت خطبه های نماز جمعه اردبیل قم بیرجند پاتاوه حماس مصلی جوانان مقاومت نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۶۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی سه میز خدمت در نماز جمعه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نماز جمعه این هفته تهران (۱۰ فروردین) به امامت آیت‌الله سیداحمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

درب‌های مصلی از ساعت ۱۰:۳۰ برای ورود نمازگزاران باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.

همچون هفته گذشته با برنامه جزء خوانی قرآن کریم، نمازگزاران قبل از شروع برنامه‌ها یک جزء از کلام وحی را قرائت خواهند کرد.

مجموعه‌هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت رسانی به نمازگزاران حضور دارند عبارتند از:
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه
• کمیته امداد امام خمینی (ره)
• شهرداری تهران

مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در نماز جمعه تهران هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی هستند.

نمازگزاران مطابق هر هفته می‌توانند از فرصت مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصان «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه تهران استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری راهپیمایی مردمی اعلام انزجار از جنایت صهیونیست‌ها، امروز در اصفهان
  • برپایی سه میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی
  • نمایندگان منتخب مشهد باید پاسخگوی رای باکیفیت مردم مشهد باشند 
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام و المسلمین میردامادی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله طباطبایی
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • تدارک ویژه ورامینی ها برای راهپیمایی جمعه خشم
  • گستردن سفره‌های افطاری علوی در شهرستان مرند