Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در حالی که مجلس در جریان لایحه بودجه ۹۸ کل کشور با رایگان شدن هزینه‌های آب، برق، گاز مدارس موافقت کرده، اما گویا هنوز برخی دستگاه اجرای این مصوبه را جدی نگرفته اند. تاریخ انتشار: 04:00 - 05 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۵۶۱۴

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور نمایندگان با الحاق یک بند به تبصره (۶) ماده واحده این لایحه موافقت کردند که طبق این پیشنهاد رایگان شدن هزینه‌های آب، برق و گاز مدارس با رعایت الگوی مصرف مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بند الحاقی آمده است که کلیه واحد‌های آموزشی دولتی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه‌های آب، برق، گاز (با رعایت الگوی مصرف) معاف هستند. حال سوال این است که آیا این مصوبه مورد توافق دستگاه‌های مدنظر قانون برای اجرا قرار گرفته یا خیر در این رابطه خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان از محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از چند و، چون اجرای این مصوبه پرسید که وی از موضوعی مبنی بر استنکاف آبفای شهر تهران از این مصوبه خبر داد.


وی با بیان اینکه طبق قانون هیچ مدرسه‌ای نباید به علت بدهی آب و برق و گاز آن هم در نرم الگوی مصرف مشمول قطع این نوع خدمات شود، افزود: مصرف آب، برق و گاز مدارس در چارچوب الگوی مصرف رایگان است.


زاهدی ادامه داد: اگر نرم مصرف آب، برق و گاز نیز در مدارس بیشتر از الگوی مصرف باشد باز هم دستگاه‌های مسئول نباید نسبت به قطع خدمات اقدام کنند در این حالت باید دستگاه مسئول تقاضای پول از مدرسه کنند.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ضرورت ارایه گزارشی مکتوب از سوی شرکت آبفا در خصوص قطع آب چند مدرسه در شهر تهران خبر داد و گفت: اگر تخلفی صورت گرفته باشد به طور حتم با شرکت آبفا و در صورت لزوم وزیر نیرو برخورد می‌شود.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدرسه وزیر آبفای تهران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی

این مطلب را صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت به خبرنگار قدس آنلاین گفت.

وی در پاسخ به این که برای اجرای قانون جدید تعطیلی پنجشنبه‌ها و کاهش ساعت کاری به ۱۴۰ ساعت در هفته در بخش خصوصی برای برقراری عدالت اجتماعی میان کارکنان دولت و بخش خصوصی زیر مجموعه مقررات تامین اجتماعی چه اقدامی صورت گرفته، با اشاره به اینکه قانون کاهش ساعت کار کارکنان دولت و تعطیلی پنجشنبه ها مصوبه مجلس است، گفت: ما تابع قانون هستیم و اگر نمایندگان مردم در قوه مقننه این تغییر را برای بخش خصوصی و تامین اجتماعی هم تصویب و ابلاغ کنند ما حتما اجرا می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد  آخرین وضعیت لایحه تعیین حقوق و دستمزدها در مجلس هم گفت:  همکاران ما در حال کارشناسی این طرح هستند و مراحل پایانی خود را طی می‌کند و سپس ما آنرا تقدیم دولت می‌کنیم تا  پس از تصویب به مجلس تقدیم شود.

مرتضوی درباره ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی هم تأکید کرد این طرح نیاز به تصمیم مجدد است و تاکنون تصمیم تازه ای وجود ندارد.

وی افزود: استقبال خوبی از کالابرگ الکترونیکی، بخصوص دهک‌های پایین صورت گرفته که بالای ۹۰ درصد است و در مرحله سوم این طرح نیز پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۹۵ درصد استفاده شود.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • قانون کمتر شناخته شده؛ وقتی با دو کارت زرد اخراج نمی‌شوی!
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها دقیقا چه زمانی اجرایی می‌شود؟!
  • نکته/ مصوبه قانع سازی در کنار الزام به حجاب، مثل نوشابه با ساندویچ!
  • نکته/ مصوبه قانع سازی در کنار الزام به حجاب، مثل ساندویچ با نوشابه!
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل دستگاه‌های ضروری نمی‌شود
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟
  • ضرورت مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان
  • بارش‌های رگباری و تعطیلی مدارس در سیستان‌وبلوچستان