Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد تند از اقدام فرانسه در وضع مالیات برای برخی شرکت‌های آمریکایی مدعی شد چین و ایران منتظر هستند فرد دیگری مانند جو بایدن جای او بیاید و بتوانند هر توافقی را که دوست دارند با او به دست آورند.

ترامپ بعد از نشستی در دفتر ریاست جمهوری، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اقدام فرانسه گفت اطلاع دارید که فرانسه بر شرکت‌های ما مالیات وضع کرده است؛ این کار اشتباهی است و نباید این کار را انجام می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من هم ممکن است این کار را بکنم (اعمال تعرفه بر محصولات فرانسوی).

وی ادامه داد: آن‌ها کار درستی انجام نداده اند. آن‌ها بر شرکت‌های ما مالیات وضع کرده اند، این ما هستیم که بر شرکت‌های خود باید مالیات وضع کنیم و قرار نیست آن‌ها این کار را بکنند. فرانسه این کار را کرد و من گفتم که این کار را نکن، زیرا اگر این کار را انجام دهید من هم مجبور خواهم شد برای شراب شما تعرفه، مالیات یا هر چیز دیگری وضع کنم. در حال حاضر روی این مساله کار می‌کنیم.

ترامپ ادامه داد: من با رئیس‌جمهور فرانسه صحبت کردم، روابط خوبی هم با وی دارم، ولی آن‌ها نباید چنین کاری می‌کردند. قبلا آن‌ها از آمریکا سوء استفاده می‌کردند، ولی نه وقتی من رئیس‌جمهور باشم!

وی تصریح کرد: حال ما میلیارد‌ها دلار خود را از چین باز پس می‌گیریم، نمی‌دانم توافقی با این کشور صورت بگیرد یا نه، دیدار پشت دیدار صورت می‌گیرد و شخصا گمان نمی‌کنم بتوانیم با چین توافقی امضا کنیم. اگر من دو درصد هم احتمال از دست دادن شانس پیروزی در انتخابات را از دست بدهم، چینی‌ها می‌گویند بگذارید صبر کنیم شاید ترامپ بازنده شد و توانستیم با یک نفر ساده لوح دیگر توافق کنیم، مانند کسانی که اجازه داده اند این وضعیت دهشتناک بر کشور ما روی دهد.

ترامپ گفت: پولی که از آمریکا خارج می‌شد چین را ساخته است و من چین را ملامت نمی‌کنم، من آمریکا را به خاطر اینکه اجازه داده است چنین اتفاقی روی دهد ملامت می‌کنم.

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: خواه جای رئیس‌جمهور شی باشم یا ایران؛ ایران می‌خواهد توافق به دست آید و این را الان به شما می‌گویم، اگر جای ایران هم بودم پیش خودم می‌گفتم صبر می‌کنم جو بایدن خواب آلود جای ترامپ بیاید. با جوی خواب آلود می‌توانیم هر توافقی را به دست بیاوریم بی آنکه وی بفهمد چه اتفاقی می‌افتد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد جهان چین آمریکا کاخ سفید دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به روابط اقتصادی ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ رئیس جمهور در راس یک هیئت عالی رتبه اقصادی و سیاسی به اسلام آباد پایتخت پاکستان سفرکرد. رئیس جمهور پیش از سفر به پاکستان، هدفگذاری دو کشور را رسیدن به رقم تجارت ۱۰ میلیارد دلاری عنوان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نگاهی به روابط اقتصادی ایران و پاکستان
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند