Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیتا منصوری، تهیه‌کننده سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: بارها شاهد این مسأله بودیم که تلویزیون تعداد تیزرهای یک فیلم را چند برابر دیگر فیلم‌ها می‌کند و به یک فیلم حتی یک تیزر هم نمی‌دهد. این یک رقابت نابرابر است و مطمئناً انصاف در این است که این فرصت برای همه به یک اندازه وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصوری خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذارهای زیادی هستند که بودجه سینما را به شدت بالا برده‌اند، پول‌های زیادی که آنها وارد سینما می‌کنند باعث شده که توازن دستمزدها به هم خورده و دیگر تهیه‌کننده‌های کاملاً مستقل توان پرداخت دستمزدها را ندارند. همین افراد بیلبوردهایی در سطح شهر خریداری می‌کنند که فیلم‌هایشان چند برابر دیگر فیلمسازان تبلیغ شود و این در حالی است که قطعاً بیلبوردها باید در شرایطی دیگر در اختیار فیلم‌ها قرار بگیرد و شهرداری نیز به یک میزان از فیلم‌ها در تبلیغات حمایت کند. اینکه هر کس پول و روابط بیشتری دارد بتواند تبلیغات بیشتری داشته باشد قطعاً منصفانه نیست.

وی افزود: در این چند سال هر فیلمی که در تبلیغات بیش از دیگر فیلم‌ها بیشتر به چشم می‌خورده یا از پول‌های مشکوک ساخته شده و یا نهادها و سازمان‌هایی در ساخت آن دست داشته‌اند. شیوه تبلیغات در فیلم‌های سینمایی به شدت متفاوت شده و برخی مواقع می‌بینیم از روش‌های نامتعارفی مثل پیش‌فروش هم برای تبلیغات استفاده می‌کنند، مثلاً یک فیلم کاملاً دولتی برای اینکه در تبلیغاتش عنوان کند که فروش قابل توجهی داشته بلیت‌هایش را به نهادهای دولتی می‌فروشد و رقم فروش را بالا برده و ادعای رکوردزنی می‌کنند. قطعاً در این شرایط مردم تصور می‌کنند که فیلم فروش قابل توجهی داشته و اثری جذاب است، به دیدن فیلم می‌روند و تا همه متوجه شوند که فیلم مورد نظر اثر خوبی نیست، فروش و سود قابل توجهی به صاحبان اثر رسیده است.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: صدا و سیما شورای تصمیم‌گیرنده دارد و درباره اینکه چه فیلم‌هایی بیشتر تبلیغ شوند خودشان تصمیم می‌گیرند، این در حالی است که قطعاً همه فیلم‌ها باید به یک اندازه تبلیغ شوند تا مردم نیز حق انتخاب داشته باشند، تلویزیون با تبعیض بین فیلم‌ها و تأکیدش بر یک اثر حق انتخاب را به نوعی از مردم می‌گیرد. من منکر سیاست‌های رسانه ملی نیستم و قطعاً رسانه ملی می‌تواند از یک فیلم بیشتر حمایت کند اما اینکه این حمایت منجر به کنار گذاشتن دیگر فیلم‌ها شود به هیچ‌وجه پسندیده نیست.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «رخ دیوانه» اظهار داشت: من بیش از تلویزیون تبلیغات محیطی را تأثیرگذار می‌دانم. تبلیغات محیطی مثل بیلبوردهای سطح شهر از فضای مجازی و تلویزیون تأثیرگذارتر هستند ولی در این حوزه نیز رقابت درستی وجود ندارد به این معنی که هر کس پول بیشتری دارد تبلیغات بیشتری می‌تواند داشته باشد. من به عنوان تهیه‌کننده باید در یک مسیر مشخص برای تبلیغات فیلمم قرار بگیرم اما متأسفانه فضای تبلیغات به نوعی است که در یک هزارتوی پیچیده قرار می‌گیریم و تمام ذهنیت‌مان را درگیر می‌کند.

منصوری در پایان گفت: به نظر من فضای مجازی سینمایی در معرفی و فروش فیلم‌ها تأثیر چندانی ندارد. من تبلیغات محیطی، تلویزیون و بازیگرانی که در اثر حضور دارند را از هر تبلیغات دیگری مهم‌تر و تأثیرگذارتر می‌دانم. به نظر من اگر یک فیلم بازیگران محبوب و مطرحی داشته باشد قدرت تبلیغاتی‌اش ده برابر دیگر فیلم‌هاست.

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بودجه پول تلویزیون سرمایه شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۰۰ فقره تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سردار وحید مجید گفت: از ابتدای امسال، پلیس فتا ضمن هدایت و نظارت عملیاتی تمامی رده‌های پلیس سایبری (رایانه ای) در سراسر کشور در زمینه ارتقاء امنیت آزمون‌های کنکور سراسر نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کرده است.

­

این مقام ارشد سایبری با اشاره به شناسایی ۳۰۰ تارنمای مجرمانه در فضای مجازی افزود: ماموران پلیس فتا درباره ۸۰ صفحه، کانال و اکانت مجرمانه اقدام عملیاتی انجام دادند و ۲۰ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی این صفحات را که مدعی فروش و واگذاری سوالات کنکور سراسری بودند، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند.

­

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه دریافت رمز ارز و مسکوکات طلا و سکه یکی از روش‌های دریافت وجوهات از سوی مجرمان بوده است، گفت: از متهمان رمزارز‌هایی به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان و تعداد ۵۰ قطعه انواع سکه و طلا کشف و ضبط شد.

­

سردار مجید با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای شناسایی سایر مرتکبان و مجرمان در حال اجراست، افزود: تاکنون هیچگونه نمونه سوال از متهمان و مجرمان مرتبط با کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ کشف نشده است و یکی از شگرد‌های این افراد واگذاری نمونه سوالات ادوار گذشته بود.

دیگر خبرها

  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود
  • انتقام از بلاگر معروف به خاطر اختلاف بر سر تبلیغات
  • بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود
  • شناسایی ۳۰۰ فقره تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور ۱۴۰۳