Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند طرح این نقدها که بیش از پیش رنگ‌وبوی تخریب دولت و در راس آن رئیس‌جمهور را به‌خود گرفته به‌گونه‌ای است که احساس می‌شود رئیس‌جمهور و دولتمردانش در سیاست داخلی تنها مانده‌اند.

تخریب‌های ریز و درشت علیه دولت تدبیر و امید و هماهنگی در بازتاب و وسعت بخشیدن به این نقدها به ۳ دلیل سبب انزوای دولت در بین سیاسیون موافق و منتقدش شده، عامل اول طرح این نقدها و بعضا تخریب‌ها از سوی پرمخاطب‌ترین رسانه کشور یعنی رسانه ملی است و استمرار همزمان و با قوت آن در رسانه‌های مجازی و مکتوب طیف فکری منتقد دولت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عامل دوم به صدا در آمدن زنگ رقابت‌های انتخاباتی و تشدید رقابت‌های طیف‌های سیاسی برای تصاحب کرسی‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است و عامل سوم هم سکوت حامیان دیروز روحانی و عدم‌پاسخگویی آنها به نقدهای مطرح شده علیه دولت است.

آفتی به نام تکفیر انتخاباتی

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی حمله به دولت را تعبیر به تکفیر انتخاباتی کرده و می‌گوید: تکفیر انتخاباتی آفت سیاست داخلی ماست که البته طیف‌های سیاسی را به مقصودشان می‌رساند.

او در پاسخ به اینکه به‌نظر می‌رسد این روند سبب انزوای دولتمردان در سیاست داخلی کشور شده است، به همشهری گفت: من خیلی قبول ندارم که دولت تنها مانده باشد، چرا که مجلس اوج همکاری با دولت را دارد و هرچند اکثر نمایندگان از عملکرد دولت راضی نیستند و نقدهایشان را بیان می‌کنند اما در عمل همکاری خوبی با دولت دارند و حامی دولت هستند.

این چهره مستقل مجلس با بیان اینکه در ایران زودتر از همه جای دنیا با پدیده انگ زدن علیه چهره‌ها و طیف‌ها مواجه می‌شویم، گفت: به‌طور طبیعی این انگ زدن‌ها و برچسب زدن‌های انتخاباتی بر نوع نگاه مردم به مسئولان تأثیرگذار است و نمی‌توان منکر نقش آن بر نتیجه انتخابات شد و متأسفانه ما در بزنگاه‌های سیاسی شاهد بوده‌ایم که تکفیرهای انتخاباتی به ناحق سبب حذف چهره‌های زحمتکش و دلسوز کشور شده است.

میدانداری مخالفان دولت با تهاجم جدید

قاسم میرزایی‌نیکو، عضو فراکسیون امید نیز هم نظر با فلاحت‌پیشه با بیان اینکه تخریب‌های جدید مخالفان دولت با تهاجم جدیدی به میدان آمده‌اند، در این‌باره گفت: طیف مخالف دولت از همان زمان روی کار آمدن دولت دوازدهم همه توانشان را برای منزوی کردن رئیس‌جمهوری به کار بردند مثلا در ابتدا در قالب طرح سؤال از رئیس‌جمهور به میدان آمدند و با بزرگ‌نمایی بر سر آن رئیس‌جمهور را به گوشه رینگ کشاندند تا اینکه مقام معظم رهبری در حمایت از دولت به میدان آمد و منتقدان کمی فضا را برای دولت باز کردند.

نماینده دماوند ادامه داد: این انتقادها مدتی کم‌رنگ شد اما بعد از عیان شدن مشکلات اقتصادی کشور، مخالفان روحانی او را در راس قوه مجریه نشانه گرفتند و وفارغ از تحمیل شرایط اقتصادی به واسطه بازگشت تحریم‌ها و کاستی‌های قبل از روی کار آمدن این دولت او را سیبل انتقاداتشان قرار دادند و حالا به سبکی عمل می‌کنند و سخن می‌گویند که گویا دولت روحانی عامل اصلی چنین شرایط اقتصادی‌ای است.

 او با بیان اینکه ۱۵تا ۲۵درصد ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت را هر فرد منصفی می‌پذیرد اما واقعا ۷۵درصد مشکلات اقتصادی ربطی به دولت و تیم اقتصادی او ندارد، ادامه داد:در این شرایط اما کوبیدن دولت فقط رقیق کردن نقش تحریم‌هاست، همه می‌دانند که شرایط کشورگل و بلبل نیست لذا طرح این موضوعات فقط می‌تواند انگیزه انتخاباتی داشته باشد.

تخریبی در کار نیست، هجمه‌ها کم شده

میرزایی‌نیکو و فلاحت‌پیشه در حالی کلیدخوردن رقابت‌های انتخاباتی از سوی رقبای دولت را عامل منزوی شدن و انگ ناکارآمدی زدن به دولت می‌دانند که در اردوگاه سیاسی مقابل آنان منتقدان دولت بر این باورند که مدتهاست برای همگرایی با دولت در مقابل دشمنان فتیله نقد دولت را پایین کشیده‌اند، درهمین راستا محمدحسین نقوی‌حسینی، عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه انصافا هجمه علیه دولت خیلی کاهش پیدا کرده است به همشهری گفت:

اینکه گفته می‌شود موج تخریبی سازماندهی شده‌ای علیه دولت به جریان افتاده را قبول ندارم، چون منتقدان دولت با دیدن شرایط تحمیلی به دولت مدتهاست که فتیله انتقاداتشان را پایین کشیده‌اند و بنایشان را بر حمایت از دولت در قبل تحریم‌ها گذاشته‌اند. وی افزود: مواضع ما علیه دولت خیلی آرام‌تر و نرم‌تر شده است به همین دلیل قبول ندارم هجمه‌ها پررنگتر شده باشد.

کد خبر 449331 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دومین روز از سفر رئیس جمهور به پاکستان چه‌گذشت؟/ توسعه مبادلات اقتصادی محور سفر رئیسی

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله رئیسی روز گذشته برای انجام سفری دو روزه عازم اسلام آباد پایتخت پاکستان شد و علاوه بر نشست‌هایی که با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه، فرمانده ارتش، رئیس مجلس سنا و رئیس مجلس ملی این کشور برگزار کرد، دیدارهایی نیز با نخبگان علمی، فرهنگی، مذهبی و اقتصادی این کشور داشت.

همچنین برخی وزرا و اعضای کابینه که به عنوان اعضای هیأت عالی رتبه ایران در این سفر رئیس جمهور را همراهی می کردند، ۸ سند همکاری با همتایان پاکستانی خود امضا کردند. آیت الله رئیسی سپس در نخستین ساعات روز دوم سفر خود، بامداد امروز از اسلام آباد عازم لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان شد که به عنوان پایتخت فرهنگی این کشور شناخته می شود برخی از این شهر با عنوان قلب پاکستان یاد می کنند.

وی ابتدا در مجموعه تاریخی - فرهنگی -مسجد قلعه شاهی لاهور حاضر شد که مقبره اقبال لاهوری شاعر بلندآوازه و پاسی گوی پاکستانی در آن قرار دارد و به این شاعد انقلابی ادای احترام کرد. اقبال لاهوری در ایران بیشتر با اشعارش به زبان فارسی شناخته می‌شود. فلسفه، سبک شعر و زندگی اقبال لاهوری بیشتر بر مبنای عشق به دین، قرآن و محبت پیغمبر اسلام (ص) قرار گرفته است. وی رهبر حزب مسلم لیگ هند و از پیشگامان استقلال پاکستان از هند در کنار محمد علی جناح بود.

سپس خانم «مریم نواز شریف» سروزیر ایالت پنجاب به دیدار رئیس جمهور رفت؛ رئیس جمهور در این دیدار روابط رو به رشد دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی را یادآوری کرد؛ این در حالی است که به گفته رئیس جمهور، همواره برخی کشورها به دنبال خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران - اسلام‌آباد بوده اند؛ اما اراده سران دو کشور برای گسترش روابط، این تلاش ها را بی اثر کرده است.

آیت الله رئیسی در این دیدار شهر لاهور را نماد فرهنگی پاکستان عنوان کرد و از اقبال لاهوری به عنوان شاعری شناخته شده در میان ایرانیان نام برد. به خصوص که رهبر معظم انقلاب به عنوان شخصیتی فرهنگ‌دوست از اقبال لاهوری با نام ستاره آسمان شرق یاد کرده است. دلدادگی کم نظیر و مثال زدنی مردم پاکستان به امام رضا (ع) نیز از مواردی بود که رئیس جمهور به سر وزیر ایالت پنجاب یادآور شد.

مریم نوازشریف سروزیر ایالت پنجاب هم در این دیدار از سفر رئیس جمهور کشورمان به این ایالت ابراز خشنودی کرد. آیت الله رئیسی همچنین با توجه به توافقش در این دیدار با سروزیر ایالت پنجاب مبنی بر آموزش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه های این ایالت، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت داد تا موضوع را با مسئولان مربوطه پیگیری کند.

آیت‌الله رئیسی با استقبال بلیغ الرحمان استاندار ایالت پنجاب وارد کاخ استانداری شد.

استاندار ایالت پنجاب از حضور رئیس جمهور در این ایالت ابراز خرسندی کرد؛ طرفین پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور در ادامه سفر به پنجاب، در دانشگاه «جی‌سی‌یو» لاهور حاضر شد و مورد استقبال فرهیختگان، دانشجویان و استادان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جنوب آسیا که در سال ۱۸۶۴ تأسیس شده، قرار گرفت.

وی با اشاره به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان، محققان و اساتید برای تولید علم، از انحصارگرایی علمی در مغرب زمین گفت و افزود: باور داریم فکر و اندیشه ملت‌های مشرق زمین به ویژه مردم عزیز پاکستان و ملت بزرگ ایران، این توانایی را دارد که در حوزه نوآوری‌های فنی و علمی برای دنیا حرف‌های نو داشته باشد.

آیت الله رئیسی گریزی هم موضوع حمایت مردم و دولت پاکستان از مردم مظلوم غزه زد و از اقدام عجیب غربی ها از اخراج دانشجویانی که از مردم غزه حمایت می کنند، انتقاد کرد؛ به گفته رئیس جمهور، این اقدام کشورهای غربی در اخراج دانشجویان حامی غزه در حالی است که این کشورها و آمریکایی ها همواره دم از آزادی اندیشه می زنند ولی امروز بزرگترین ناقضان حقوق انسان، آمریکایی‌ها و غربی‌ها خودشان هستند و ادعای دفاع از حقوق بشر آنها نیز پوچ است. غرب و آمریکا از کشته و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی در سرزمین غصب شده غزه حمایت می کنند.

آخرین برنامه امروز رئیس جمهور، سفر به کراچی مرکز ایالت سند پاکستان بود. بندری که بزرگترین شهر پاکستان است و از آن با عنوان پایتخت اقتصادی یا مرکز مالی -تجاری این کشور هم یاد می شود.

آیت‌الله رئیسی و هیات همراه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی جناح شهر کراچی مورد استقبال سروزیر ایالت سِند، استاندار و همچنین حسن نوریان سرکنسول ایران در کراچی قرار گرفتند.

وی به همراه اعضای هیات ایرانی برای ادای احترام به مقبره «محمد علی جناح» بنیانگذار فقید پاکستان (معروف به قائد اعظم) از آرامگاه رهبر استقلال پاکستان بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیسی: همکاری‌ها برای بی‌اثر کردن دشمنی‌ها علیه دو ملت ایران و سریلانکا باید تقویت شود
  • رئیس جمهور: برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • در دومین روز از سفر رئیس جمهور به پاکستان چه‌گذشت؟/ توسعه مبادلات اقتصادی محور سفر رئیسی
  • نصرت‌الله میرزایی درگذشت
  • آیت‌الله رئیسی وارد قلب اقتصادی پاکستان شد
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است
  • مراسم رسمی استقبال از آیت‌ الله رئیسی در پاکستان