Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@07:05:30 GMT

شناسایی پروتئینی برای کمک به تنظیم حافظه!

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۷۴۵۶

شناسایی پروتئینی برای کمک به تنظیم حافظه!

ساعت24 - بررسی جدید "کالج پزشکی بیلور"(BCM) آمریکا نشان می‌دهد که چگونه نوعیپروتئین می‌تواند به تنظیم حافظه کمک کند.

این پژوهش، ارتباط غیرمنتظره‌ای را میان هیپوتالاموس جانبی و هیپوکامپ مشخص می‌کند و می‌تواند پیامدهای مثبتی برای عملکرد مغز به خصوص در مشکلاتی مانند اختلال طیف اوتیسم، ناتوانی‌های فکری یا بیماری‌های نوروژنیک داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دکتر "ژنگ سان"(Zheng Sun)، استادیار پزشکی و زیست‌شناسی مولکولی و سلولی کالج بیلورگفت: نحوه عملکرد پروتئین موسوم به "NCOR۱ / ۲" در تنظیم حافظه یا دیگر عملکردهای شناختی، ناشناخته بود اما ما شواهدی یافتیم که نشان می‌دهند این پروتئین، نقشی بنیادی در فعالیت بسیاری از هورمون‌ها دارد.

پژوهشگران در آزمایش خود، موش‌های حامل پروتئین NCOR۱/۲ را مورد بررسی قرار دادند. دکتر "ونجون ژو"(Wenjun Zhou)، نویسنده ارشد این پژوهش گفت: اختلال حافظه این موش‌ها، کاملاً مشخص بود. هنگامی که عملکرد پروتئین NCOR۱/۲ مختل می‌شد، "گاما آمینوبوتیریک اسید"(GABA) که یک پیامرسان عصبی در مغز است، عملکرد کاملی در نورون‌های هیپوتالاموس نداشت.

این گروه پژوهشی برای بررسی مکانیسم سلولی مؤثر در این شرایط و بررسی تأثیر کمبود NCOR۱/۲ در اختلال حافظه، آزمایش‌های الکتروفیزیولوژی انجام دادند.

ژو افزود: ما، مدار جدیدی را کشف کردیم که دو ناحیه مغز را به هم متصل می‌کند؛ هیپوتالاموس جانبی که مرکز تغذیه مغز است و هیپوکامپ که محل ذخیره حافظه به شمار می‌رود. این کشف برای ما غیرمنتظره بود زیرا هیپوتالاموس در گذشته به عنوان تنظیم‌کننده اصلی یادگیری و حافظهشناخته می‌شد.

پژوهشگران، یافته‌های خود را در موش‌ها با شرایط انسانی تطبیق دادند. "پنگفی لیو"(Pengfei Liu)، استادیار ژنتیک مولکولی و انسانی کالج بیلور و از نویسندگان این پژوهش گفت: ما توانستیم تنوع ژنتیکی NCOR۱/۲ را در بیماران مبتلا به اختلال فکری توضیح دهیم.

وی افزود: ژن NCOR۱، در کروموزوم ۱۷ انسان قرار دارد. ما همیشه باور داشتیم که ممکن است جهش این ژن، به ناتوانی‌های فکری ختم شود و یا پیامدهای عصبی زیان‌آوری داشته باشد. موش‌های بررسی شده در این آزمایش، نخستین شواهدی هستند که نظر ما را تأیید می‌کنند.

یافته‌های این پژوهش، پیامدهای مؤثری برای ارتباط میان عوامل غدد درون‌ریز با چاقی، اختلالات متابولیک و نقص در عملکردهای شناختی خواهند داشت.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پروتئین تقویت حافظه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشی وان‌پلاس Nord CE 4 به صورت جهانی عرضه شد

گوشی وان‌پلاس Nord CE 4 که به تازگی وارد بازارهای جهان شده است، از یک باتری 5500 میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گوشی وان‌پلاس Nord CE 4 که به تازگی وارد بازارهای جهانی شده است، دارای یک قاب مسطح با کلیدهای تنظیم صدا و پاور در لبه سمت راست است و گواهی IP54 را دریافت کرده است، بنابراین در برابر آب و گردوغبار مقاوم است؛ گوشی هوشمند یادشده دارای نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED با رزولوشن +FHD، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و میزان روشنایی ۱۱۰۰ نیت است،.

یک دوربین دوگانه در پنل پشتی گوشی وان‌پلاس Nord CE 4 تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی سونی LYT-600 و دوربین فوق‌عریض هشت مگاپیکسلی می‌‏شود، یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز روی نمایشگر گوشی واقع شده است؛ این محصول به تراشه Snapdragon 7 Gen 3 مجهز شده است و با هشت گیگابایت حافظه رم و هشت گیگابایت حافظه رم مجازی همراه است.

انرژی مورد نیاز گوشی وان‌پلاس Nord CE 4 با استفاده از یک باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‏‌شود و از فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی بهره می‌برد؛ این محصول با استفاده از رابط کاربری OxygenOS 14 مبتنی بر سیستم‌عامل Android 14 OS اجرا می‌‏شود، گزینه‌های اتصال آن شامل Wi-Fi 6، بلوتوث ۵.۴ ، یک پورت USB-C و GPS می‎‌شود.

گوشی وان‌پلاس Nord CE 4 با هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۲۹۹.۹۳ دلار عرضه می‌‎‏شود، در حالی که قیمت این گوشی با هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۳۲۳.۹۲ دلار ارزیابی شده است.

کد خبر 744701

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۲ پرو + مشخصات Redmi note 12 pro 5g (۲۷ فروردین)
  • گوشی وان‌پلاس Nord CE 4 به صورت جهانی عرضه شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳+جدول
  • انتشار کتابی درباره اختلالات روانپزشکی در جهاددانشگاهی قزوین
  • این گیاه حافظه را زیاد و افکار منفی را از شما دور می‌کند
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • شناسایی فوری آلودگی باکتریایی در مواد غذایی با یک حسگر زیستی!
  • ابزاری برای شناسایی فوری آلودگی باکتریایی در مواد غذایی
  • اختلال دوباره در یک پیام‌رسان داخلی