Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@02:30:45 GMT

رهبر تحول آفرین

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۸۷۳۸

رهبر تحول آفرین

این کتاب که در ۲۱۶ صفحه توسط انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی در سال ۹۷ به چاپ رسیده روایتی تشریحی و تطبیقی از زوایای شخصیتی رهبران انقلاب های مهم در سده اخیر است که بر مبنای مولفه های شخصیتی، دانسته ها، خواست ها، اندیشه  و بستر فکری، شایستگی ها، موقعیت شناسی، انتظارات و نگرش ها در راستای مطالعه زندگی برخی رهبرات انقلاب ها نگاشته شده و زوایای پیدا و پنهان آن در انقلاب های روسیه، چین، کوبا و انقلاب اسلامی به نقد و نظر گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این کتاب آمده است: امام خمینی (ره) با شخصیت ممتازش توانست با نقش و جایگاه بالاتری در مبارزه قبل از انقلاب و رهبری و سکانداری مراجل پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به سایر انقلاب های سده اخیر نقش آفرینی کند که بخش بزرگی از این موفقیت مرهون شاکله ذهنی مبنتی بر دین مبین اسلام، مردم خواهی و عرفان اسلامی بوده است.

کتاب موجود پژوهشی درفهم عالی تاریخ و فرهنگ کشورهایی است که میزبانی انقلاب های بزرگ در سده اخیر را داشته اند و ارزیابی تاریخ مرتبط با دوره زندگی هر شخصیت و جریان سیاسی مطرح در انقلاب از مسایلی است که در جای جای این کتاب دنبال شده و کوشش نویسنده بر این بوده است تا برمبنای نظریات علمی صفات شخصیتی رهبران انقلاب ها با زبانی شیوا مطرح کند.

مقدمه، معرفی وقایع زیست امام راحل و مطالعه شخصیتی این سیاستمدار، مقایسه تطبیقی زوایای فکری امام راحل با لنین و ارزیابی مقایسه ای جریانات سیاسی و فکری دوران انقلاب، نگاه مقایسه ای زندگی و وقایع زیستی امام راحل با مائوتسه دونگ در چین و ریخت شناسی انقلاب های دو کشور مذکور، ارزیابی و مطالعه شخصیتی و تحولات انقلاب ایران اسلامی و کوبا و نقدی بر مکتب مارکسیسم و رفتار امام خمینی (ره) موضوعاتی است که در قالب پنج فصل این کتاب به صورت مشروح مطرح شده است.

فهم عمیق تاریخ و فرهنگ در جریانات سیاسی کشورهای بستر انقلاب در سده اخیر، در اختیار گذاشتن نظریه های جامع و کامل شخصیتی رهبران انقلاب ها، بهره گیری از دامنه گسترده ای از منابع و ماخذ معتبر علمی در نگارش کتاب، وجود تنوع مفاهیم در حوزه روان شناسی، اندیشه، اخلاق و عرفان رهبران دینی از نکاتی است که خواننده در مطالعه کتاب حاضر می تواند از مزایای آن بهره مند شود.

۶۰۱۳/۳۰۷۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان مرکزی انقلاب ایران اسلامی دین مبین اسلام روسیه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی امام و رهبری

دیگر خبرها

  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود
  • چرا ماشین ترورهای شخصیتی از کار نمی‌افتد؟ / راه‌اندازی کانال معدوم اکبر گودرزی در یک پیام‌رسان!
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند