Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین گفت: دستگاه تعلیم و تربیت برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین به کمک و مشارکت همه دستگاه‌ها نیاز دارد.

رضا مددی که در اجلاس رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی سخن می‌گفت، افزود: درک مشترک و همگرایی جهت اجرای سند تحول بنیادین بسیار مهم است، اما درک تعلیم و تربیت رسمی کشور امری مهم‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: با وجود سند تحول بنیادین، مسیر راه آموزش و پرورش کشور مشخص است و این راه در نهایت به تحول اساسی در این بخش منجر می‌شود.

 مددی تصریح کرد: مبانی نظری سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشورمان مشتمل بر فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران، فلسفه تربیت رسمی و عمومی و رهنامه نظام تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران است و فراتر از این موارد امروز سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت کل کشور است.

وی ادامه داد: نخستین پیام سند تحول بنیادین، چرایی فلسفه تربیت جامعه است و با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب نظام فکری ما باید متوجه تعلیم و تربیت بومی ایرانی اسلامی باشد. وی اظهار کرد: تربیت رابطه تنگاتنگی با مقوله فرهنگ و جهان بینی آن جامعه دارد و جهان‌بینی ما الهی و توحیدی است و تربیت ما نیز در همین راستاست.

مددی افزود: دولت موظف است سند تحول بنیادین را اجرایی کند و با تغییر دولت‌ها جهت‌گیری و اهداف کلی و اصلی آموزش و پرورش نباید تغییر کند و باید ثابت بماند و در این میان سند تحول بنیادین حکم چتری را دارد که دولت‌ها را در گذراندن روند تغییرات در آموزش و پرورش راهبری می‌کند.

رضا صابری تولایی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان نیزدر این جلسه گفت: مجموعه اقدام‌ها، برنامه‌ریزی‌ها، تمهید مقدمات برای شروع یک سال تحصیلی خوب و استمرار آن جهت کسب نتیجه مطلوب مفهوم «طرح مهر» است که همه ساله در ابتدای سال تحصیلی اجرا می شود. وی افزود: بحث طرح مهر نماد مدیریت در آموزش و پرورش است.

صابری تولایی تصریح کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، نزدیک به ۴ درصد رشد دانش آموزی و همچنین بیش از ۲ درصد رشد کلاس را خواهد داشت.

وی عنوان کرد: تا آغاز سال تحصیلی ۹۸، تحویل یک هزار کلاس درس، تخریب و بازسازی مدارس خشتی و گلی و تعویض و ارتقای سیستم گرمایشی یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس از جمله اقدام‌های آموزش و پرورش استان در حوزه فضا، مکان و تجهیزات خواهد بود.

در ادامه جلسه ایرج سعادتمند، سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، نزدیک ۱۶ هزار و ۶۰۰ نفر نیروی انسانی کمبود خواهیم داشت که با برنامه‌ریزی و سیاست‌های گوناگون سعی خواهیم داشت این کمبود را جبران نماییم و امید می‌رود با اتخاذ تدابیر لازم و به موقع در ابتدای سال تحصیلی هیچ کلاس درسی بدون معلم نداشته باشیم.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سند تحول بنیادین تعلیم و تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز بر اهمیت توجه به شیوه جذب معلمان تأکید کرد و گفت: گزینش معلمان باید طوری باشد که توانمندترین و شایسته‌ترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند.

او در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، تعلیم و تربیت را لازمه و مکمل همدیگر دانست و افزود: تعلیم و تربیت هر کدام بدون دیگری ارزشی ندارند.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین علیه السلام شیراز با بیان اینکه انسانی که بدون تربیت، آموزش ببینند ممکن است به خاطر منافع خود دیگران را نابود سازد، پرورش را همواره بر تعلیم و آموزش مقدم دانست.

طاهری آموزش و پرورش را زیربنای کشور عنوان کرد و افزود: هر گونه توسعه از آموزش و پرورش آغاز می‌شود، به همین دلیل در اکثر کشورها، برای جذب معلمان شرایط سخت‌گیرانه‌ای وجود دارد که نشان دهنده اهمیت کار تربیت است.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین (ع) شیراز با تأکید بر اینکه کادرسازی یکی از راه‌های هموار کردن مسیر درست تعلیم تربیت است، افزود: امروز به برکت نظام جمهور اسلامی فرصتی برای تربیت دینی دانش‌آموزان فراهم شده است.

او با یادآوری وقایعی از دوران دفاع مقدس که در آن جوانان زیادی فداکاری کردند، گفت: رهبر کبیر انقلاب در آن دوران فرماندهی جنگ را به جوانانی واگذار کردند که در مدارس تربیت شده بودند لذا می‌توان در مدارس به گونه‌ای کار کرد که بزرگانی در آنها تربیت شوند.

طاهری اهمیت کار گزینش معلمان را یادآور شد و افزود: گزینش معلمان باید طوری باشد که توانمندترین و شایسته‌ترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند چرا که مهم‌ترین سرمایه جامعه در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز اهمیت آموزش‌های ضمن خدمت برای معلمان را یادآور شد و تأکید کرد که نباید به آمار و ارقام به تنهایی دلخوش بود بلکه باید در عمل اقدام کنیم.

او با ذکر این نکته که رئیس جمهور به آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای دارد، خواستار استفاده از این فرصت شد و گفت: باید تا می‌توانیم در فضای مدارس کار کنیم و تفکر انقلابی را گسترش دهیم.

طاهری با بیان اینکه با برگزاری اردو‌های راهیان نور باید زمینه رشد معنوی دانش‌آموزان را فراهم کنیم، بر ضرورت تبیین سیره شهدا به دانش‌آموزان تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم در این دیدار به ارائه آماری از اقدامات انجام شده طی ایام نوروز پرداخت و گفت: در آموزش و پرورش از ۲۶ اسفندماه تاکنون پذیرای بیش از یک میلیون و نیم نفر شب مسافر نوروزی بوده‌ایم.

فرشید قاسمی تصریح کرد: در همین راستا کمپ‌های مطالعاتی ویژه تعطیلات نوروزی راه‌اندازی کردیم و بسته‌های فرهنگی در این کمپ‌ها پیش‌بینی شده است.

قاسمی با بیان اینکه فرآیند جذب نیروی انسانی در حال انجام است و تلاش داریم تا سال تحصیلی آینده را به بهترین وجه آغاز کنیم، گفت: پیش‌بینی‌هایی انجام شده است تا شعار سال رهبر معظم انقلاب را با بهره‌‍مندی از ظرفیت مدارس محقق سازیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت مردمی را در تحقق شعار سال محقق کند
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • ضرورت انجام جهش تولید با مشارکت مردم در دستگاه تعلیم و تربیت به صورت مصداقی
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است