Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین مرکزی؛ «محمد رضا جیریایی» در نشست خبری با اشاره به مطلب فوق بیان کرد : نسخه نویسی الکترونیکی از جمله برنامه های سازمان بیمه سلامت برای تحقق دولت الکترونیک می باشد که پیش بینی می شود، تا پایان مردادماه در شهرهای شازند، محلات و دلیجان نیز عملیاتی شود و تا یکسال آتی در همه شهرهای استان به صورت کامل انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزایش شفافیت در هزینه ها، کاهش ضریب خطا هنگام نوشتن و خواندن نسخه کاغذی، هوشمند سازی تجویز و مصرف دارو و همچنین جلوگیری از مراجعات کاذب و غیرضروری بیماران به مراکز درمانی را از جمله مزایای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی عنوان نمود.

جیریایی در بخش دیگری از صحبت های خود در جمع خبرنگاران به پرداخت بالغ بر ۱۵۳ میلیارد ریال از مطالبات بیمارستان های دولتی، دانشگاهی و داروخانه های طرف قرارداد این سازمان در استان اشاره کرد و گفت : پرداخت این اعتبارات، سبب تسویه مطالبات بیمارستان های دولتی و دانشگاهی سه شهرستان ساوه، اراک و خمین، تا پایان اردیبهشت ماه و ۶۰ درصد از مطالبات خردادماه داروخانه ها می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی در خصوص پرداخت مطالبات بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی طرف قرارداد، با بیان اینکه مطالبات فروردین ماه ۹۸ این موسسات پرداخت شده و در صورت تخصیص اعتبارات در هفته آتی، مطالبات اردیبهشت ماه نیز پرداخت خواهد شد؛ ادامه داد : بخشی از مطالبات مربوط به سال گذشته این مراکز درمانی باقی مانده و هنوز پرداخت نشده، که با توجه به اینکه باید از محل درآمدهای همان سال پرداخت شود، امیدواریم با تخصیص اعتبار مورد نیاز بتوانیم نسبت به پرداخت و تسویه آن در اسرع وقت اقدام کنیم.

 وی با اشاره به اینکه ۵۶۳ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارند و در قالب چهار صندوق به این افراد خدمت رسانی می شود، افزود : بیشترین جمعیت تحت پوشش خدمات این سازمان را صندوق روستاییان و عشایر با ۳۱۷ هزار و ۲۲۳ نفر شامل می شود که از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده به صورت رایگان به این افراد ارائه می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان دیگر افراد تحت پوشش خدمات این سازمان را شامل ۱۱۸ هزار نفر در صندوق بیمه سلامت همگانی، بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر در صندوق بیمه ایرانیان و ۳۲ هزار نفر نیز صندوق سایر اقشار و ۸۸ هزار نفر نیز در صندوق بیمه کارکنان دولت عنوان کرد که هفت هزار و ۳۰۰ نفر افراد در صندوق سایر اقشار را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شامل می شوند و پیش بینی تحت پوشش قرار گرفتن ۱۶ هزار نفر وجود دارد.

جیریایی در بخش دیگری از صحبت های خود، رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری بیمارستان ها را از دیگر اقدامات سازمان بیمه سلامت در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک برشمرد و بیان داشت : این طرح که از جمله اهداف آن افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده ها، کاهش چالش بین بازرسان و مدیران بیمارستان ها و کاهش خطا در رسیدگی است؛ اکنون به صورت پایلوت در بیمارستان امیر المومنین شهر اراک اجرایی شده و امید است پس از برگزاری آموزش های لازم و رفع مشکلات احتمالی، تا پایان سال جاری در دیگر شهرهای استان نیز اجرایی شود.

۴۶

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان مرکزی الکترونیک بیمارستان کمیته امداد امام خمینی مراکز درمانی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان

فریبا ولی‌پور گفت: در ادامه اجرای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مادران غیر شاغل روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، به صورت رایگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی افزود: مرحله نخست پیش ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر تا ۳۰ فروردین امسال بود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان در ادامه اظهارداشت: با توجه به اینکه متقاضیان بیشتری خواهان استفاده از این طرح بودند، به وسیله مکاتباتی که با صندوق بیمه روستایی کشور در خصوص تمدید زمان ثبت‌نام انجام شد، خوشبختانه موافقت این مجموعه را به دست آوردیم.

ولی پور با اشاره به اینکه این زمان تا پایان اردیبهشت تمدید شده است، یادآورشد: مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا مراجعه به سایت www.roostaa.ir برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش ثبت‌نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنها از تاریخ اول فروردین سال ۹۶ به بعد باشد.

فریبا ولی پور افزود: مادران می‌توانند با ثبت‌نام در این طرح از مزایای صندوق بیمه کشاورزان از جمله بازنشستگی، از کار افتادگی کلی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد