Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:38:39 GMT

ماهاتیر و تاکید او بر لزوم شکوفایی مجدد تمدن اسلامی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۲۳۴۸

ماهاتیر و تاکید او بر لزوم شکوفایی مجدد تمدن اسلامی

وی  دیروز بعد از دیدار با "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه، جهان اسلام را دارای بزرگترین تمدن تاریخ ارزیابی کرد و گفت که برخی کشورهای اسلامی و در واقع همه کشورهای اسلامی می توانند با همکاری با هم بار دیگر تمدن تاریخی اسلام را در عصر جدید شکوفا کنند.

ماهاتیر محمد با تاکید بر استقلال جهان اسلام برای نیل به اهداف توسعه تمدنی گفت که برخی کشورهای اسلامی از جمله مالزی، ترکیه و پاکستان می توانند با حفظ استقلال و همکاری با هم برخی فشارهای خارجی بر جهان اسلام، از جمله بر ملت مظلوم فلسطین و یا میانمار را کاهش داده و در نجات آنها موثر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در یک گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری آناتولی ترکیه این همکاری ها را به نفع جهان اسلام ارزیابی کرد و گفت: برخی کشورهای اسلامی برای توجیه اشتباهات خود در عدم دفاع از مردم فلسطین از اصل همکاری اسلامی فاصله گرفته و با تن دادن به طرح های ضد وحدت جهان اسلام، با دشمنان تمدن اسلام همدست شده اند.

نخست وزیر مالزی غفلت کشورهای اسلامی و به ویژه رسانه های آنها از موضوع تاریخی فلسطین" را یک توطئه و توافق میان رسانه های بین المللی عنوان کرد و گفت: امروزه حمایت برخی کشورهای اسلامی و رسانه های آنها از طرح "معامله قرن" دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی زمینه ساز نوعی تروریسم و در واقع به ضرر فلسطین است.

ماهاتیر محمد ضمن گله مندی از برخی کشورهای عربی اظهار داشت: "این دسته از کشورهای اسلامی برای توجیه اعمال غیراسلامی خود از طرحی حمایت می کنند که آشکارا ناقض حقوق بین‌الملل است. آنها باید بدانند که در "معامله قرن" فرآیندهای دموکراتیک نادیده گرفته شده است، چون سرزمین‌های فلسطینی بدون توجه به نظرات و احساسات مردم فلسطین غصب و به اسرائیل واگذار شده است.

وی به طور نمونه مشکلات مردم فلسطین، مسلمانان میانمار و حتی اقلیت مسلمان ایغور در ایالا سینکیانگ چین را جزو مسائل اصلی امروز جهان اسلام دانست و گفت: سکوت رسانه ای موجود علیه منافع مسلمانان در این کشورها خود زمینه ساز ظهور تروریسمی است که از یک توافق بین رسانه ای برای عدم برجسته سازی مسائل جهان اسلام سرچشمه می گیرد.

نخست وزیر مالزی همچنین در سخنرانی که در دانشگاه "یلدریم بایزید" آنکارا داشت، ضمن تاکید بر پرهیز کشورهای اسلامی برای تقابل با یکدیگر در جهت تضعیف تمدن اسلامی گفت: ما مسلمانان باید بدانیم که قرآن کریم همچنان به دوری از قتل و کشتار و حفظ وحدت مسلمین تاکید دارد.

ماهاتیر در مراسمی که برای اعطای دکترای افتخاری در شورای آموزش عالی ترکیه برای او برگزار شده بود نیز، دلیل عقب ماندن جهان اسلام را بی توجهی مسلمانان به مساله دانش و شناخت، دانست و افزود: غربی ها از فرصت عقب ماندگی مسلمانان برای گسترش سلطه خود بر دیگر مسلمین استفاده کرده اند.

وی، یکی دیگر از علل عقب ماندگی مسلمانان را عدم شرح و تفسیر صحیح از اسلام دانست و گفت: "با این که ما مسلمانان، برادران یکدیگر هستیم، اما اکنون به این موضوع اعتقاد نداریم؛ بلکه با یکدیگر می جنگیم و همدیگر را می کشیم؛ در حالی که قرآن، ما را به دوری از قتل و کشتار دعوت می کند.

نخست وزیر مالزی تصریح کرد: مسلمانان در صورتی که از تعالیم دین اسلام تبعیت کنند و به آن جامه عمل بپوشانند، قدرتمندترین مردمان روی کره زمین خواهند بود و به جوامعی شناخته می شوند که به دانش و معرفت و شناخت مجهزند.

نخست وزیر مالزی چهارشنبه گذشته به دعوت "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه به آنکارا سفر کرد و امروز شنبه به این دیدار ۴ روزه پایان خواهد داد.

بنا به گزارشات، این سفر برای بررسی اقدامات لازم در راستای توسعه همکاری‌های همه‌جانبه به ویژه در حوزه‌ صنایع دفاعی و نیز بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل جهان اسلام، منطقه‌ای و بین‌المللی انجام گرفته است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مالزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش سبب اقتدار ایران اسلامی و مسلمانان شده است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار آریا شفقت رودسری صبح چهارشنبه در مراسم روز ارتش با بیان این که ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح عزت و افتخار را برای مسلمانان جهان رقم زده است، افزود: نامگذاری روز ارتش نشان داد که تدبیر ماندگار توانست نهال نوپای انقلاب را هدایت کند و این نهال در سطح منطقه و جهان گسترش یافته است.

وی با عنوان این که استکبار جهانی تلاش می‌کردند بر این سازمان و ستون اصلی لطمه زنند و ارتش انقلابی در دوران قبل و بعد از انقلاب با جانثاری و اهدای شهیدان در عرصه‌های مختلف، زمین، هوا و دریا تلاش کرد اقتدار و عزت نظام و انقلاب افزایش یابد.

دریادار شفقت اظهار کرد: ارتش در عرصه‌های مختلف از جمله سازندگی و تأمین امنیت نقش آفرینی می‌کند و همرزمان ما در ارتش و نیروی زمینی در محافظت از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی جانثاری می‌کنند.

ارشد نظامی آجا در استان مازندران با اشاره به افتخارات فرزندان ایران اسلامی در ارتش را سبب افتخار و اقتدار جامعه مسلمانان دانست و گفت: اقدام نیروی دریایی و انجام مأموریت ناوگروه ۸۶ و دریانوردی به دور جهان افتخاری برای کشور و میهن است.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه همکاری و همراهی با مردم و توسعه نهال انقلاب، دفاع از کشور

کد خبر 6080523

دیگر خبرها

  • کشورهای اسلامی در برابر نسل‌کشی مردم غزه خود را به خواب غفلت زده‌اند
  • به جز جمهوری اسلامی دیگر دولت های اسلامی تنها نظاره گره وضعیت مردم غزه اند
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • "وعده صادق" هیبت پوشالی رژیم اسرائیل را نمایان کرد
  • جوکار: عملیات «وعده صادق» قدرت موشکی جهان اسلام را نشان داد
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • ارتش سبب اقتدار ایران اسلامی و مسلمانان شده است