Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز، سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی صبح امروز در آئین نکوداشت آیت‌الله جعفری امام جمعه سابق کرمان اظهار داشت: توجه به حضور و تعبد آیت‌الله جعفری و اقتدا به امام جمعه جدید بعد از خود در همان هفته اول پیام مهم اخلاقی بزرگی دارد.

وی با بیان اینکه از طرفی دیگر امام جمعه جدید استان کرمان امروز مراسم تجلیل از امام جمعه قبل را برگزار می‌کند که نشان از روح اخلاق در علماست، گفت: این جلسه تجلیل از یک شخص نیست بلکه جلسه تجلیل از اسلام و قدرت اسلام در انسان‌سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: تاریخ اسلام مملو از انسان‌های تأثیرگذار روحانی است که متأسفانه از بعضی از آنها غافل ماندیم اما به‌برکت انقلاب این افراد به جامعه شناسانده شدند.

وی با بیان اینکه "در عملیات والفجر10 به شکافی رفتیم تا از چشم دشمن مخفی بمانیم"، ادامه داد: در آنجا فکر کردم که این شکاف خیلی مأموریت‌های متعددی دارد و خداوند این دره را عبث ایجاد نکرده و یکی از این مأموریت‌ها این است که چند گردان نیروی مجاهد داخل آن قرار بگیرند.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه انقلاب دستاوردهای زیادی داشته اما کنار تمام این دستاوردها بعضی چیزها خیلی مهم است یادآور شد: مرحوم مدرس وقتی به خاف تبعید شد هیچ ملاقات‌کننده‌ای نداشت و ایشان در خاطرات خود نقل کرده و انسان متعجب می‌شود.

وی با ابراز اینکه "اگر می‌خواهیم دین را یاد بگیریم این خاطرات را بخوانیم و ببینیم چگونه دینداری را در غربت به‌جای می‌آورد" اضافه کرد: امام آمد امثال مدرس را احیا کرد و امروز روز مجلس ما منتسب به مدرس است و این از برکت انقلاب است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در تمام ادیان عموماً روحانیت وجود دارد و از یک جایگاه ویژه‌ای برخوردار است گفت: عموماً این افراد از یک‌سری امتیازات طبقاتی خاصی برخوردارند که بعضی از آنها حتی وراثتی است.

وی با بیان اینکه به‌عنوان مثال در آل‌سعود این روحانیت به افراد خاصی از خانواده خودشان تعلق دارد افزود: تنها جایی که اختلاف طبقاتی ندارد روحانیت شیعه است.

سرلشکر سلیمانی با یادآوری اینکه در اهل‌سنت رئیس الازهر را حکومت تعیین می‌کند که تابع حکومت است اما این موضوع در روحانیت شیعه وجود ندارد اظهار کرد: سیستم تربیتی در حوزه‌های علمیه روحانیت را اگر بررسی کنیم تنها جایی که نسبت به سایر سیستم‌ها تربیتی است در شیعه است که طلبه خودش استاد را انتخاب می‌کند و تربیت او در درس و مباحثه و احترام به استاد می‌گذرد.

وی با ابراز اینکه همه علوم غیر از علوم دینی علم خود را در جهت کار و معیشت به‌کار می‌گیرند افزود: اما در روحانیت شیعه این‌گونه نیست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز روز تجلیل از آیت‌الله سیدیحیی جعفری است که یک کار اخلاقی و بسیار مهم است عنوان کرد: بدون فاصله از شخصیت آیت‌الله جعفری مطلع بودم.

وی با یادآوری اینکه "حوادث مهمی در شهر کرمان وجود داشت و بر ما گذشت"، گفت: امام جمعه سه وظیفه مهم را به‌عهده دارد که هر کدام آن می‌تواند باعث اتفاقات مثبت و منفی در جامعه شود.

سرلشکر سلیمانی با اظهار اینکه دوره چهل‌ساله انقلاب پیوسته گذشت ادامه داد: نظام ایران متفاوت از همه نظام‌های دنیا در استقلال و آزادی و استکبارستیزی است و دشمنان فراوانی از این جهات داریم.

وی با بیان اینکه دشمنان دست از دشمنی بر‌نداشته و ‌هر سال‌ دشمنی جدیدی علیه کشور آغاز کردند گفت: همه می‌دانیم هر انسان برجسته و به‌میزان برجستگی خود حتی اگر امام معصوم(ع) و پیامبر(ص) باشد هم اگر فاقد یاران فداکار و مقاومی باشد کار او به سرانجام نمی‌رسد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ابراز اینکه "به تاریخ زندگی امام علی(ع) و حوادث کوفه نگاه کنید" افزود: آنچه امام را زمین‌گیر کرد دنیاطلبی و عدم روحیه ایثار و فداکاری انسان‌های دور او بود که اجازه نداد امام در مسیر الهی خود موفق شود.

وی با تأکید به اینکه انقلاب اسلامی در زمان امام راحل و در زمان امام امروز مسیر خود را طی می‌کند، تصریح کرد: انقلاب سنگ محک بزرگی برای پالایش اساسی انسان‌هاست.

سرلشکر سلیمانی با اظهار اینکه "شاهد ریزش‌ها و رویش‌های زیادی در جامعه بودیم" عنوان کرد: خیلی از کسانی که از اول پای کار انقلاب بودند از وسط راه بازماندند.

وی با بیان اینکه "سفارتخانه‌های ما در دنیا باید نمادی از جمهوری اسلامی در آن کشور باشد و امام(ره) و مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید دارند" گفت: امامان جمعه نیز نماد ولی‌فقیه در مناطق مختلف کشورند و آیت‌الله جعفری یک انسان انقلابی متدین است که به نماد رهبری در جامعه تبدیل شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام اینکه "30 سال پیش به خانه ایشان رفتم و امسال هم که برای دیدار نوروزی به خانه ایشان رفتم هیچ تفاوتی در وضع خانه ندیدم" گفت: همان اخلاص و همان فرش را دیدم.

وی با ابراز اینکه صراحت در بیان و صداقت در گفتار از ویژگی‌های خاص آیت‌الله جعفری بود گفت: شخصی را در کرمان به صراحت و صداقت ایشان در بیان ندیدم.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه آیت‌الله جعفری محور وحدت استان بوده و مبنای کار ایشان خدمت به مردم به‌دور از حزب‌گرایی در امور‌ دولتی بوده است، افزود: از استاندار اصولگرا و اصلاح‌طلب به یک اندازه حمایت کرد و مبنای کار او خدمت به مردم بود.

وی با تأکید به اینکه آیت‌الله جعفری رفاقت‌های شخصی را فدای مصالح نظام و انقلاب کرد و در فتنه‌های مهم انقلاب از اصول خارج نشد و به‌روی اصول ایستادگی کرد، گفت: بار اصلی دفاع مقدس بر دوش مردم بود و ایشان با اقدامات خود اجازه نداد جبهه از نیروهای مردمی و روحانیون خالی شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آیت‌الله جعفری حتی پشتوانه مالی از جبهه را انجام می‌داد خاطرنشان کرد: زمانی برای خرید موتور قایق مشکل داشتیم و از شهر کرمان حدود هفتاد موتور خریداری و به جبهه اهدا شد.

156 / 156 سردار قاسم سلیمانی آیت‌الله جعفری استکبارستیزی فرمانده سپاه قدس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سردار قاسم سلیمانی آیت الله جعفری استکبارستیزی فرمانده سپاه قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعة المصطفی العالمیه شجره‌ طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دین و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی به کشورها تسری پیدا کند نباید این مولود مبارک را تنها جریانی تعلیمی دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با هیئت علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان که با حضور جمعی از طلاب غیرایرانی جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهارداشت: همه این تلاش‌هایی که شما در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان دارید، باید در استخدام پیروی از خط ولایتمداری حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) باشد زیرا امام زمان(عج) نوکری می‌پسندند که نوکر به‌روز حضرت باشد و به درد شرایط حال امت اسلام بخورد. از این حیث، شاید بتوان گفت که از نظر وجود اقدس امام عصر(عج)، یک طلبه سطح یک از یک عالم برجسته شأنیت بیشتری داشته باشد زیرا او متناسب با زمانه حال و شرایط موجود، خدمتی را به دین عرضه می‌کند که سایرین از آن غافل هستند.

وی افزود: اقتضای نوکری کردن در این آستان نیز به میدان‌داری در عرصه‌ای است که پرچم ولایت اهل‌بیت(ع)‌ و معارف دینی را در عصر حاضر بلند کرده و اینجاست که اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی موضوعیت پیدا می‌کند؛ تا جایی که امروزه نه‌فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند. این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و مهدی صاحب الزمان(عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این تحلیل اساتید برجسته سیاست در نظام سلطه است که شیعه را همچون پرنده‌ای با دو بال نهضت حسینی و قیام مهدوی توصیف کرده و این دو مبنا را هدف قرار داده اند. بر همین اساس، هرکس در جهت ترویج ارزش‌هایی مبتنی بر این دو اصل بکوشد، بیش از سایرین سربازی کرده و مورد عنایت وجود اقدس امام زمان(عج) خواهد بود.

وی تأکیدکرد: فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌های علمیه در خطه‌ای همچون سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌های تبلیغی را غنیمت بدانید. در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله(عج) است بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان(عج) به این مسئولیت منصوب شده‌اید و باید به هر ابزار ممکن در این دستگاه نوکری مؤثر داشته باشید.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: این همان عرصه‌ای است که سربازی شما در دستگاه امام زمان(عج) با آن سنجیده خواهد شد؛ به طوری که اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی ابتر است و راه به جایی نخواهد برد.

وی بیان کرد: جامعة المصطفی العالمیه نیز یکی از شجره‌های طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دین و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی نیز به کشورهای عالم تسری پیدا کند بنابراین نباید این مولود مبارک را صرفاً یک نمایندگی آموزشی و یک جریان تعلیمی دانست. جامعة المصطفی همان بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است و از این جهت، تلاش شما در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و موردعنایت خاص امام زمان(عج) خواهد بود.

به گزارش تسنیم، بیش از 50 میلیون شیعه اثنی عشری و 200 میلیون مسلمان اهل سنت علاقمند به اهل بیت(ع) در هندوستان زندگی می‌کنند و در 100 مدرسه و حوزه علمیه هندوستان، سه هزار طلبه مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به مسئولان اجرایی درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد/ سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند