Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به اینکه ۱۴۰ هزار بی‌سواد در استان تهران وجود دارد، گفت: نیروی مسلح از فرصت ۲ساله سربازی استفاده کند و سربازان بی سواد را تحت آموزش قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ورامین، شکرالله حسن بیگی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان تهران که با حضور فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و جمعی از مدیران ستادی در ساختمان استانداری تهران برگزار شد در خصوص ارزیابی وزارت آموزش و پرورش در مورد شورای پشتیبانی سواد آموزی استان تهران بیان کرد: در ارزیابی که وزارت آموزش و پرورش از عملکرد استانداری تهران در رابطه با سواد آموزی داشته است، استان تهران در مجموعه شاخص‌های داوری شده موفق به کسب رتبه خوب و قابل تقدیر شده که این موضوع باعث سرافرازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در خصوص مشکل عدم دسترسی به اطلاعات افراد بی سواد عنوان داشت: در این جلسه راهکارهایی مطرح و مقرر شد سیاست‌هایی که قابل پیگیری می باشند توسط دبیرخانه به دستگاه‌های اجرایی ارسال و پیگیری شود.

 

حسن بیگی در خصوص تاثیر صدا و سیما در پیشبرد اهداف شورای پشتیبانی سواد آموزی تأکید داشت: صدا و سیما میتواند با اطلاع رسانی و تولید برنامه نقش مهم و اثرگذاری در رابطه با اهداف شورای پشتیبانی سواد آموزی استان داشته باشد و استفاده از ظرفیت های صدا و سیما در استان تهران ضروری است.

 

وی ادامه داد: باید فرصتی فراهم شود تا مسئولین آموزش و پرورش با برنامه ریزی هایی که صدا و سیما در خصوص شورای پشتیبانی سواد آموزی انجام می دهند در برنامه حاضر شوند و نقطه نظرات خود را در خصوص مضرات بی سوادی مطرح کنند.

 

این مقام مسئول با اشاره به تعداد بی سواد در استان تهران بیان داشت: در استان تهران بیش از ۱۴۰ هزار نفر بی سواد وجود دارد که زیبنده استان تهران نیست.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در خصوص سربازان بی سواد گفت: در بعضی از پادگان ها سرباز های بی سواد حضور دارند که در این جلسه مصوب شد نیروهای مسلح از این فرصت دو ساله استفاده کرده و به این جوانان سواد و همچنین حرفه ای را آموزش بدهند تا یک جوان بی سواد بعد از اتمام خدمت مقدس سربازی برای بازار کار مشکلی را احساس نکند.

 

حسن‌بیگی در پایان یادآور شد: درصورتی که کار پشتیبانی سوادآموزی فقط در اختیار آموزش و پرورش باشد کار مشکلی است و همکاری تمام دستگاه های اجرایی در این خصوص الزامی است.

پایان پیام/659

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل غنی سازی اوقات فراغت خراسان رضوی شیراز بیرجند اینفوگرافی سربازان وظیفه سواد آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در مراسم نمادین هفته سلامت که امروز پیش از ظهر برگزار شد، اظهار کرد: ترکیب سلامت با ورزش یک فرهنگ مکمل است و در ابتدا باید ورزش و تندرستی را داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران ادامه داد: در مدارس از مراسم آغازین صبحگاه تا مراسم‌ها دانش آموزان را باید به سمت ورزش سوق دهیم تا سلامت در جامعه ارتقا پیدا کند، همچنین دانش‌آموزان باید تغذیه سالم داشته باشند.

وی افزود: در آموزش و پرورش یک سند بالادستی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد که ۶ ساحت دارد و یکی از این ساحت‌ها تربیت زیستی بدنی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی» اجرایی می‌شود
  • با «مثبت آموزش» در شبکه آموزش به روز باشید
  • سردیس امیر سپهبد شهید سید محمد ولی قرنی رونمایی شد
  • سردیس امیر سپهبد شهید «سید محمد ولی قرنی» رونمانی
  • تصویب یک ماده واحده درباره معلم بلاگرها | تعرض به حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان ممنوع
  • تصویب کلیات حفظ حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان؛ تکلیف «معلم بلاگرها» مشخص شد
  • توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • برنامه «مثبت آموزش» از شبکه آموزش سیما