Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

قائم مقام مدیرعامل راه آهن گفت: تبادل اطلاعات، تجربیات و اقدامات در زمینه فرهنگ سازی ایمنی در مناطق مختلف ریلی و استفاده از این تجربیات در کاهش سوانح و حوادث ریلی در کشور بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، حسین عاشوری در جلسه شورای مدیران مناطق مختلف ریلی کشور، افزود: به دلیل اهمیت این مسئله، علاوه بر ابلاغ اعتبارات جاری، اعتبارات امسال در حوزه ایمنی متناسب با اقدامات هر منطقه و بر اساس برنامه های فرهنگ سازی آنها اختصاص خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات مدیره شرکت راه آهن با بیان اینکه باید فرهنگ سازی در حوزه ایمنی بیش از پیش در مناطق ریلی کشور مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: فرهنگ سازی به معنی ایفای نقش قبل از وقوع حادثه است و باید مناطق، اقدامات پیشگیرانه بیشتری در این حوزه داشته باشند، به طور مثال راه آهن تهران در ۳ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل توانسته است با انجام فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه مناسب، تعداد حوادث این منطقه را از ۲۸ به ۱۵مورد کاهش دهد.

عاشوری بیان کرد: اقدام در زمینه فرهنگ سازی و اثر بخشی آن در حوزه ایمنی، یک مساله بلند مدت است و در حوزه ریلی تلاش شده است تا در چند سال اخیر با انجام فرهنگ سازی به روش های مختلف، اثر بخشی آن بیش از پیش تقویت شود.

قائم مقام راه آهن اظهارداشت: هر کدام از مناطق مختلف سراسر کشور در حوزه خاصی از ایمنی به دلیل اینکه روزانه با آن درگیر هستند به صورت تخصصی اقدام به فرهنگ سازی کرده اند تا از وقوع هرگونه حوادث در مناطق خود جلوگیری کنند، به همین منظور پیشنهاد می شود تا مناطق با تبادل تجربیات خود در حوزه های مختلف به یکدیگر در حوزه ایمنی کمک کنند.

وی با بیان اینکه هرچه در حوزه ایمنی، فرهنگی سازی و تبلیغ شود باز هم کم است، گفت: بسیاری از مخاطبان ما، مانند عشایر غیور و روستائیان مناطق محروم به دلیل مشغله کاری و عدم دسترسی مناسب به وسایل ارتباط جمعی نمی توانند پیام های فرهنگی حوزه ایمنی ریلی را دریافت کنند و باید برای این قشر نیز برنامه ریزی مناسبی متناسب با وضعیت آن ها جهت آموزش مسائل ایمنی انجام شود.

عاشوری یادآورشد: رویکرد ایمنی و مراقبت های همیشگی در رفتارهای ما به صورت روزانه وجود دارد تا شاهد اتفاقات و حوادث در زندگی خود نباشیم، این رویکرد باید در حوزه مدیریتی نیز به طور مداوم و روزانه رصد شود تا شاهد بروز حوادث و سوانح تکراری در این بخش نباشیم و تا آنجا که امکان دارد، ریسک را در حوزه ایمنی مناطق ریلی، کاهش دهیم.

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پایان تاکید کرد: فرهنگ سازی و ثبت حوادث کوچک، اقدامات پیشگیرانه و پیش بینی وقایع قبل از بروز، در حوزه ایمنی باعث می شود تا شاهد اتفاقات و مشکلاتی بزرگی در این بخش نباشیم.

جلسه شورای مدیران مناطق ۲۱ گانه ریلی کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و در این جلسه علاوه بر مدیران مناطق، اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن، اعضای کمیسیون سوانح مناطق، مدیر کل نظارت بر ایمنی شبکه راه آهن و مدیر کل دفتر تنظیم گری ضوابط و مقررات حضور داشتند و ضمن تبادل نظر در خصوص فرهنگ سازی ایمنی در راه آهن برخی از مدیران مناطق، نقطه نظرات خود را در حوزه ایمنی ریلی با قائم مقام راه آهن مطرح کردند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه آهن حسین عاشوری حوادث ریلی سوانح ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران از پلمب ساختمان‌های ناایمن خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی بابایی با بیان اینکه سال قبل از 129 ساختمان ناایمن به عدد 75 ساختمان رسیدیم، اظهار کرد: برنامه ما این است که با پیگیری مناطق 22 گانه این آمار را ظرف 6 ماه به صفر برسانیم. کار سختی داریم اما مناطق پیگیری‌های لازم را دارند.

وی تصریح کرد: برنامه این است که در سال جاری، ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن به طور ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قرار است تعداد 129 ساختمان نا ایمن بحرانی به صفر برسد، یادآور شد: این را هم باید در نظر بگیریم که سالیانه هزار ساختمان پرخطر نیز باید ایمن‌سازی شوند.در همین راستا سال گذشته هزار ساختمان تأییدیه ایمنی گرفتند و امسال نیز با توجه به برنامه چهارم توسعه، بیش از این تعداد در دستور کار قرار گرفته است؛ چراکه برخی حوادث در همین ساختمان‌ها رخ داده است که از جمله می‌توان به حادثه کلینیک سینا اطهر اشاره کرد.

وی افزود: براساس گزارش ارائه شده در جلسه اخیر کمیته ایمنی در منطقه 2 تمام مراکز درمانی مورد بازدید قرار گرفته بودند. به طوری که بیش از 70 درصد تأییدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی دریافت کرده و 30 درصد نیز در حال اقدام برای اخذ تأییدیه بودند.

بابایی با بیان اینکه این اقدام مثبت با همکاری سازمان آتش‌نشانی در حال انجام است، تصریح کرد: وزارت بهداشت در ایمن‌سازی مراکز درمانی ورود کرده و سطح‌بندی بیمارستان‌ها را بر دریافت تأییدیه ایمنی منوط کرده است، لذا مراکزی که تأییدیه ایمنی نگیرند، سطح آنها کاهش خواهد یافت و به دنبال آن درآمد آنها نیز با روند کاهشی روبه‌رو خواهد شد. همین اقدام وزارت بهداشت باعث تلاش بیمارستان‌های برای اخذ تأییدیه شده است.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه انشعاب ساختمان‌هایی که تاکنون اقدام به ایمن‌سازی نکرده‌اند، قطع و در صورت ادامه روند بی‌توجهی به ایمن‌سازی، پلمپ خواهند شد، گفت: مهلت کافی داده شده و ساختمان‌هایی که مالکان آنها اقدام لازم را انجام نداده‌اند، حتماً پلمپ می‌شوند.

مراکز درمانی و تجاری ناایمن تهران باید پلمب شوند

وی ادامه داد: شناسایی ساختمان‌های ناایمن بحرانی که تاکنون اقدام به ایمن‌سازی نکرده‌اند، به صورت عملیاتی در حال انجام است؛ برای مثال در منطقه 2 تعداد هفت ساختمان شناسایی و زمان‌بندی برای آنها تعیین شد و همچنین ساختمان‌هایی که باید پلمپ شوند، مشخص و ساختمان‌های در حال ایمن‌سازی ملزم به تسریع در امور شدند.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا همچنین تصریح کرد: مالکان 30 درصد از 75 ساختمان ناایمن تاکنون هیچ اقدامی برای ایمن‌سازی انجام نداده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است/ اهمیت خرده‌فرهنگ‌ها
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک
  • ‌حمل ۴۳۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ریلی فارس در سال گذشته