Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری از برگزاری یک نشست امنیتی محرمانه میان مصر، اردن، رژیم صهیونیستی، امارات و عربستان برای پیشبرد طرح معامله قرن خبر دادند. ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در روز پنجشنبه دیدارهای مهمی انجام داد که در کاخ وی در اسکندریه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدارهایی که در غیاب عباس کامل مدیریت سرویس اطلاعات عمومی و همراه همیشگی وی در تمامی سفرهای خارجی و دیدارهای او با مسئولان داخلی و خارجی برگزار شد.

این در حالی است که تمامی دیدارهای روز پنجشنبه در خصوص پرونده‌هایی بود که با سرویس اطلاعات مصر ارتباط داشت.

رئیس جمهور مصر در دیدارهای جداگانه با تعدادی از وزرای انرژی در کشورهای گازی حوزه خاورمیانه دیدار کرد. از جمله این دیدارها دیدار با یووال اشتاینتس وزیر انرژی رژیم صهیونیستی بود که با حضور طارق الملا وزیر انرژی مصر برگزار شد.

کوشنر برای پیشبرد معامله قرن به منطقه سفر می‌کندپیام واشنگتن به کشورهای عربی درباره «معامله قرن» و ایران

 

وی همچنین با ریک پری وزیر انرژی آمریکا دیدار کرد و در سومین نشست خود گیدو اندارگاشیو وزیر انرژی اتیوپی را به حضور پذیرفت که حامل پیام نخست وزیر کشورش برای رئیس جمهور مصر در خصوص سد النهضة اتیوپی بود.

منابع مصری ویژه به العربی الجدید اعلام کردند که علت غیاب عباس کامل از این نشست ها، مشغول بودن وی به برگزاری دیدار عالی‌رتبه با تعدادی از مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی بود که احتمالا شخص یوسی کوهین رئیس موساد بوده است. بر اساس این گزارش وی همراه با هیئت امنیتی در کنار اشتاینتس وارد مصر شده است.

به گفته منابع مرتبط با العربی الجدید، در این دیدار مسئولان ارشد عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اردن نیز حضور داشتند و مهم‌ترین پرونده‌های بررسی شده در این مذاکرات پرونده صلح منطقه‌ای بوده است.

منابع مصری مهم ترین پرونده‌های مطرح شده در این دیدار را پرونده ایران می داند که پیچیده ترین پرونده میان طرف‌ها بود، چرا که اختلاف نظرهای متعددی در این رابطه وجود داشت.

بر اساس اعلام منابع عالی‌رتبه احتمالاً این دیدار برای بررسی اقدامات سازماندهی و قدم‌های مقدماتی اجرای معامله قرن آمریکا برای از بین بردن آرمان فلسطین برگزار شده است.

دولت السیسی در مصر اخیراً مجموعه‌ای از اقدامات را انجام داده که کارشناسان معتقدند در راستای زمینه‌سازی برای اجرای بندهای معامله قرن ارزیابی می‌شود. این در حالی است که السیسی و دولت وی اعلام کرده است که با این، طرح آماده خواهد کرد. از جمله این اقدامات می‌توان به انتقال ماهیت بندر العریش و بخش قابل توجهی از اراضی اطراف آن جهت استفاده از نیروهای مسلح است. همچنین باید بخش قابل توجهی از مناطق مرزی با نوار غزه تخلیه شود.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌نمی‌توان برای اتفاق اصفهان عنوان «حمله» را به کار برد

وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص اتفاق اصفهان و پاسخ ایران به اسرائیل، گفت: بعد از عملیات «وعده صادق» همانطور که فرماندهان نظامی و رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرمانده سپاه پاسداران اعلام کردند از این به بعد اگر اشخاص و دارایی‌های ما مورد حمله‌ی رژیم صهیونیستی قرار بگیرند جمهوری اسلامی ایران برای خودش این حق را قائل است که عمل متقابل انجام دهد.

به گزارش جماران بخش‌هایی از گفت و گوی جلال زاده را در ادامه می‌خوانید:

اتفاقی که در اصفهان افتاد را نمی‌توان عنوان «حمله» برای آن به کار برد. رژیم صهیونیستی قبلا هم از این کار‌های کودکانه و کور داشته است که جمهوری اسلامی ایران نیز در میدان پاسخ آن‌ها را داده است. حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ما در دمشق یک حمله بدیع و مخالف تمامی کنوانسیون‌ها، حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل بود که جمهوری اسلامی تصمیم گرفت یک جواب قاطع و طبق موازین بین‌المللی به آن‌ها بدهد؛ لذا طبق مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مصاحبه‌هایی که فرماندهان ما انجام دادند، هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به امکان و دارایی‌ها جواب خواهیم داد.

در اصفهان پدافند ارتش جمهوری اسلامی به بعضی از اشیاء مشکوک شده بود و به سمت آن‌ها تیراندازی کرده بود و اصلا در قواره حمله رژیم صهیونیستی نبود. امیدارم با تمام دیوانگی‌هایی که رژیم صهیونیستی دارد به خاطر منافع کوتاه مدت خود هم که شده است، کار دیوانه‌باری انجام ندهد که این‌بار پاسخ جمهوری اسلامی نسبت به قبل متفاوت خواهد بود.

اردن باید پاسخگو باشد و در گفت و گویی که وزیر امورخارجه اردن با امیرعبداللهیان داشتند توضیحات لازم را دادند و همانجا اعلام کردند که ما اجازه حضور پرنده‌های رژیم صهیونیستی را در فضای اردن نخواهیم داد. ما در بحث دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم و اعلام کردیم اگر ما بدانیم که رژیم صهیونیستی از امکانات کشور‌ها و پایگاه‌های آمریکا علیه منافع ما استفاده کرده قطعا با پاسخ متقابل ما مواجه خواهند شد.

دیگر خبرها

  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
  • حمایت مردم اردن از فلسطین
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • ‌نمی‌توان برای اتفاق اصفهان عنوان «حمله» را به کار برد
  • استفاده حداکثری از ظرفیت «اسکاپ» برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود