Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهر جدید هشتگرد امروز در مراسمی با حضور اعضای دفتر یونسکو در کشورمان و تعدادی از مسئولان شرکت عمران شهر‌های جدید و شرکت عمران شهر جدید هشتگرد به عضویت شبکه شهر‌های یادگیرنده در خواهد آمد.

در پی برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی شهر‌های یادگیرنده در سال ۲۰۱۵ در مکزیک، یونسکو درصدد برآمد تا شبکه جهانی شهر‌های یادگیرنده (UNESCO Global Network of Learning Cities) را راه‌اندازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از ایجاد این شبکه، ارتقای یادگیری مادام‌العمر و افزایش سطح آگاهی شهروندان برای ایجاد شهر‌های یادگیرنده پایدار از طریق توانمندسازی فردی و اجتماعی، توسعه اقتصادی و پیشرفت فرهنگی، و توسعه پایداراست.

بیشتر بخوانید: جابجایی ۵۲ هزار زائر با ۲۰۹ پرواز در طول ۳۳ روزاز دیدگاه یونسکو، شهر یادگیرنده، شهری است که با تاکید بر اهداف توسعه پایدار به سوی آموزش و یادگیری مادام العمر با کیفیت و برابر برای همه، تمام منابع خود در هر بخش را برای تحقق مواردی نظیر، ارتقای یادگیری فراگیر از پایه تا آموزش عالی، احیای یادگیری در خانواده‌ها و محله‌ها، تسهیل یادگیری برای کار و در محل کار، گسترش استفاده از فناوری‌های نوین در یادگیری، ارتقای کیفیت یادگیری، و پرورش فرهنگ یادگیری در سراسر زندگی بسیج می‌کند.   مطابق اسناد یونسکو، بسیج همه منابع و استفاده از آن‌ها، حاکمیت و مشارکت همه ذینفعان و تعهد و اشتیاق قوی سیاسی از شرایط اصلی ایجاد یک شهر یادگیرنده عنوان شده است.   انتهای پیام/   عضویت شهر جدید هشتگرد در شبکه جهانی یونسکو

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزرات راه و شهرسازی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره رود و ریل؛ ۳۰ فروردین در در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: یکهزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته سفر رئیس‌جمهور به لرستان برای آزادسازی بخش‌های جنوبی و شمالی قلعه فلک‌الافلاک هزینه شد.
عطا حسن‌پور با بیان اینکه تملک برخی از ساختمان‌های ضلع شمالی فلک‌الافلاک باقی مانده است ادامه داد: این ساختمان‌ها نیز امسال برای آزادسازی حریم قلعه خریداری خواهند شد.
حسن‌پور با اشاره به انجام مقدمات ثبت جهانی فلک‌الافلاک و دره خرم‌آباد، گفت: حضور ارزیاب یونسکو برای ثبت جهانی این ۲ اثر تاریخی در تابستان امسال قطعی شده است که الزامات لازم تا قبل از حضور ارزیاب یونسکو فراهم خواهیم کرد.
گفتنی است تاریخ ساخت قلعه فلک‌الافلاک به دوره ساسانیان بازمی‌گردد، این قلعه بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر خرم‌آباد است که با نام دوازده‌برجی نیز شناخته می‌شود.
فلک‌الافلاک در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۴۸با شماره ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دیگر خبرها

  • فراخوان شناسایی کارگزار تخصصی برای ایجاد کنسرسیوم کاهش آلایندگی یک نیروگاه
  • اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در یاسوج
  • جشنواره رود و ریل؛ ۳۰ فروردین در در لرستان
  • «کشف خودمختار» چیست؟
  • اولین طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سال ۱۴۰۳
  • سفر ارزیاب یونسکو به لرستان برای ثبت جهانی«فلک‌الافلاک»
  • روستای مسلمیه اهواز ‌تحت‌ پوشش دیتای پرسرعت همراه قرار گرفت
  • افتتاح ۳۰۰۰ مسکن مهر هشتگرد در آینده نزدیک
  • ابزار جدید «تایچی» معرفی شد/ ارتقای تصویربرداری پزشکی با هوش مصنوعی
  • وزیر خارجه آمریکا به جلسه تیم امنیت ملی درباره غرب آسیا می‌پیوندد