Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@20:34:49 GMT

همدان| تویسرکان به قطب گردشگری مذهبی تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۶۷۲۸

همدان| تویسرکان به قطب گردشگری مذهبی تبدیل شود

امام جمعه تویسرکان گفت: تویسرکان با توجه به برخورداری از بارگاه مطهر حضرت حبقوق نبی(ع) باید به قطب گردشگری مذهبی در منطقه تبدیل شود. ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تویسرکان، حجت الاسلام مرتضی موحدی ظهر امروز در آئین بزرگداشت روز  تویسرکان در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: وجود بارگاه مطهر حبقوق نبی(ع) موجب شده تا این مکان سرشار از معنویت و مستعد برای تبدیل شدن به یک قطب مهم گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی تویسرکان در حال شکوفایی هستندتوسعه بارگاه حبقوق نبی(ع) تویسرکان را به قطب گردشگری تبدیل می‌کندروز تویسرکان، مرگ تدریجی یک رویا!

وی افزود: امروز بسیاری از مردم ایران زمین برای زیارت حضرت دانیال(ع) به شوش می روند در حالی که بسیاری از مردم کشور هنوز در مورد بارگاه حضرت حبقوق نبی(ع) اطلاعات و اخبار کافی ندارند.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه حضرت حبقوق نبی(ع) یکی از اولیا الهی است که احترام و اکرام آن ضروری است تاکید کرد: نام این پیامبر بزرگ الهی در اعمال "ام داوود" در کتاب مفاتیح الجنان آمده است.

وی تصریح کرد: مردم مومن تویسرکان خواستار اجرای طرح جامع توسسعه بارگاه حضرت حبقوق نبی(ع) هستند که هم موجوب تبدیل شدن تویسرکان به قطب گردشگری مذهبی، تاریخی و فرهنگی منطقه  و هم بستر ساز رشد و توسعه اقتصادی پایدار در این شهرستان می شود.

فرماندار تویسرکان نیز در این آئین گفت: سه محور ایثارگری و شهادت، اسلامیت و معنویت و بزرگواری و پیشینه درخشان مردم تویسرکان، مبنای نامگذاری پنجم مردادماه به عنوان روز ملی تویسرکان است.

سید رسول حسینی اظهار داشت: شهرستان تویسرکان در عملیات غرور آفرین مرصاد در مردادماه سال 67، 38 شهید با میانگین سنی 18 سال را تقدیم انقلاب اسلامی کرد و در روز پنجم مردادماه 166 سال پیش اولین آئین نماز جمعه در این شهرستان برپا شد.

وی تاکید کرد: امید می رود با بهره گیری از ظرفیت های مختلف شهرستان در بخش های مختلف شاهد بهره وری حداکثری در مسیر توسعه شهرستان تویسرکان در سال های آینده و در روز تویسرکان باشیم.

به گزارش تسنیم امروز(شنبه) پنجم مرداماه که همزمان با یادروز شهادت 38 شهید تویسرکانی در عملیات مرصاد و برگزاری اولین نماز جمعه تویسرکان در بیش از 160 سال پیش، "روز ملی تویسرکان" نام گرفته، استاندار همدان از دقایق اولیه صبح در این شهرستان حضور یافت و بعد از ادای احترام به مقام شهدای این شهرستان به همراه تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی از آغاز طرح بخشی از چهار خطه سازی جاده تویسرکان به جوکار به طول پنج کیلومتر، بیمارستان ولی عصر(عج)، ساختمان در حال ساخت حوزه نظام وظیفه سرابی، ساختمان در حال ساخت حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع)، بیمارستان در حال ساخت و 154 تختخوابه قائم(عج)، پاسگاه دو منظوره ورودی شهر تویسرکان از سمت کنگاور، کارخانه فیلتر سرکان و بخشی از طرح چهار خطه سازی جاده تویسرکان به کنگاور بازدید کرد وضمن شرکت در نشستی با فعالان اقتصادی شهرستان تویسرکان، نمایندگی اتاق بازرگانی را به تویسرکان اعطا کرد.

در آئین بزرگداشت روز ملی تویسرکان از دو اثر مستند با عناوین تویسرکان، نگین باختر ایران ساخته بهمن ابراهیمی و پازن های خانگرمز ساخته مصطفی نجاریان رونمایی شد.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۷۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری سرپل‌ذهاب

صدرالله بابلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سفرهای نوروزی از ۲۹ اسفندماه آغاز شده است، اظهار کرد: تا ۷ فروردین بیش از ۷۰ هزار مسافر و گردشگر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، مذهبی و یادمان‌های دفاع مقدس شهرستان سرپل ذهاب بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به آمادگی این شهرستان برای میزبانی شایسته از مهمانان نوروزی، افزود: برای اسکان مسافران تعدادی از مدارس و واحدهای بوم گردی در این شهرستان تجهیز و پذیرای مهمانان نوروزی است.

فرماندار سرپل ذهاب ادامه داد: همچنین دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری با تدارک و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری به استقبال گردشگران نوروزی رفته است.

بابلی خاطرنشان کرد: شهرستان سرپل ذهاب به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، طبیعت زیبا و وجود آثار تاریخی و مذهبی از جمله نقش برجسته آنوبانی‌نی، گور دخمه داوود، طاق گرا، آبشار پیران، یادمان‌های دفاع مقدس و بقعه احمد بن اسحاق (ع) همه ساله مقصد گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور در سفرهای نوروزی است.

کد خبر 6063324

دیگر خبرها

  • اولیای دم در تویسرکان یک محکوم‌ اعدامی را بخشیدند
  • بازدید ۱۲ هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری تویسرکان
  • بازدید بیش از ۱۲ هزار مسافر از جاذبه‌های گردشگری تویسرکان
  • بیش از ۳۹ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بازدید کردند
  • رونق گردشگری مذهبی همدان در بهار قرآن و طبیعت
  • همدان یکی از مقاصد گردشگری مذهبی در کشور
  • بازدید بیش از ۱۲ هزار مسافر نوروزی، از جاذبه‌های گردشگری تویسرکان
  • بازدید شبانه ۴۵ گردشگر تهرانی از جاذبه‌های گردشگری ورامین
  • بازدید بیش از ۷۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری سرپل‌ذهاب
  • هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر افتتاح شد