Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در روزهای گرم تابستانی، تب مشکلات ثبت نامی به شدت بالا رفته است و حالا خانواده‌ها برای نام نویسی فرزندانشان در مدارس دولتی به شدت درگیر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد مشکلات ثبت نامی خانواده‌ها را از آموزش و پرورشی‌ها پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا شما می‌توانید سوالات خود را درباره مشکلات ثبت‌نام دانش آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی تا دوشنبه هفت مرداد از ما بپرسید و پاسخ را چهارشنبه روی سایت باشگاه خبرنگاران جوان به نشانی https://www.yjc.ir/fa/sicence مشاهده کنید.

انتهای پیام/

سوالات درباره مشکلات ثبت نام در مدارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۷۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی با برگزاری آزمون استخدامی در اردیبهشت امسال جذب آموزش و پرورش می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، محمود رضایی در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش خراسان رضوی در مدرسه خیام نیشابور، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شهرستان‌ها و نواحی آموزش و پرورش خراسان رضوی خواستار اهتمام و توجه ویژه شهرستان‌ها و نواحی در برگزاری مطلوب امتحانات نهایی با استفاده از حداکثر ظرفیت ادارات و تبیین و گفتمان سازی برای دبیران در شورای دبیران و دانش آموزان و اولیا شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مطلوب پایگاه های مطالعاتی نوروزی، خواستار تداوم این طرح به صورت مستمر در شهرستان ها و نواحی آموزش و پرورش خراسان رضوی شد.

همچنین شناسایی دانش آموزان ترک تحصیلی و بازمانده از تحصیل، شرکت حداکثری دانش آموزان در جشنواره نوجوان خوارزمی، هدایت تحصیلی، استفاده از ظرفیت مشاورین، هادیان فنی در جهت آگاه سازی و انتخاب رشته مطلوب دانش آموزان، طراحی کتاب"بحث راه نهایی" برای استفاده دانش آموزان در امتحانات نهایی، فعال سازی هنرستان‌های در جوار صنعت در شهرستان‌ها، شرکت هنرجویان در المپیادهای شایستگی محور از نکاتی بود که رضایی به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به برگزاری مرحله اول کنکور سراسری 1403 که در اردیبهشت ( برخلاف سال گذشته که در دی ماه بود ) برگزار شد، دلیل آن را عدم تطبیق و مغایرت با بودجه بندی درسی با تصمیم شورای سنجش و پذیرش که متشکل از سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش هست، عنوان کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی از جذب 3هزار نیروی جدید در آموزش متوسطه خراسان رضوی در آزمون استخدامی پیش رو در اردیبهشت 1403 نیز خبر داد و گفت: یکی از ماموریت های مهم حوزه‌ آموزش متوسطه اداره کل خراسان رضوی انتخاب بهترین ها برای تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی است.

حذف محدودیت انتقال دائم به کلانشهر مشهد

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: 139 نفر در استان به عنوان معلم نمونه منطقه ای و هشت همکار خانم و یک همکار آقا در سطح استان برگزیده شده اند، همچنین 5 نفر از همکاران کیفیت بخشی استان به همراه منتخبین کشوری در 12 اردیبهشت دیدار با مقام معظم رهبری خواهند داشت.

سلطانی، درباره تغییر سمت، نقل و انتقالات و انتصابات بیان کرد: تغییر سمت و تبدیل انتقال موقت به دائم را در اردیبهشت پیش از شروع فرایند نقل و انتقالات انجام می‌دهیم. در دستورالعمل انتقال موقت به دائم امسال، محدودیت انتقال به کلانشهر مشهد برداشته شده و معلمان با 3 سال انتقال موقت و 5 سال سابقه تجربی یا 2 سال انتقال موقت و 10 سال سابقه تجربی یا یک سال انتقال موقت و 20 سال سابقه تجربی تا 31 شهریور 1403 می توانند انتقال خود را به دائم تبدیل کنند.

وی ادامه داد: همکاران کمیسیون پزشکی هم که سال گذشته انتقال موقت بوده اند با تایید کمیسیون پزشکی که تایید کند همچنان فرد دارای مشکل پزشکی است، می توانند به انتقال دائم تغییر وضعیت دهند و همه این موارد در صورت درخواست خود فرد خواهد بود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: همکاران خرید خدمات که به تازگی رسمی شده اند و همکارانی که به دلیل داشتن فرزند زیر دو سال به صورت استثنا انتقال موقت داشته اند باید به محل خدمت قبلی خود بازگردند.

سلطانی یادآور شد: همکارانی که با انتصاب اداری منتقل شده اند باید حداقل سابقه 7 سال به بالا داشته باشند تا بتوانند در منطقه جدید به مدرسه بازگردند، در غیر این صورت تعهد 5 سال کار در منصب اداری را دارند و در صورت منتقل شدن به مدرسه بدون داشتن این شرایط به مبدا خود برگشت داده می شوند ضمن اینکه مجوز انتصاب نیروی کارشناس مسئول به بالاتر باید از اداره کل گرفته شود.

اجرای طرح مهارت‌های ورزشی مدارس

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: تخصیص اعتبار وزارت بر اساس عملکرد استان ها صورت می‌گیرد که این تخصیص اعتبار به ادارات فعال در سطح مناطق و شهرستان ها نیز براساس میزان عملکرد آنها با توجه به شاخص اعلام شده، انجام می شود.

رضا کشتی‌دار گزارش و عملکرد ادارات مناطق و شهرستان ها از طرح های اجرا شده و در حال انجام، از جمله طرح شهید طوقانی (آشنایی با ورزش پهلوانی و زور خانه ای)، طرح امیدستان ورزش، طرح فوتسال در مدارس پسرانه، طرح داژبال در مدارس دخترانه، طرح شهید خرازی (تربیت بدنی رایگان برای تمام سطوح و خانواده ها در روزهای پنج شنبه و جمعه) را بیان کرد.

وی در ادامه از اجرای طرح آموزش مهارت های ورزشی برای دانش آموزان در مدارس از اسفند سال گذشته در استان خراسان رضوی سخن گفت و یادآور شد: این طرح با مساعدت وزارت و اختصاص اعتبار در قالب این طرح به استان در قالب رشته های طناب زنی در دوره دوم دبستان پایه چهارم، تنیس روی میز در پایه پنجم و شنا در پایه ششم در شهرستان های دارای استخر در حال برگزاری است.

اجرای دوره های توانمندسازی همکاران تربیت بدنی، بازدیدهای مستمر از اماکن ورزشی مناطق و شهرستان ها، تخصیص اعتبار در قالب طرح شهید سلیمانی برای احداث زمین های ورزشی روباز در مدارس، پایگاه های تغذیه سالم و همچنین بهسازی و استانداردسازی سرویس ها و محیط های بهداشتی مدارس از دیگر نکاتی بود که کشتی دار به آن اشاره کرد.

تاکید بر توجه به اقامه نماز در مدارس

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی نیز خطاب به مدیران آموزش و پرورش استان گفت: با عنایت به این نکته که اولین چیزی که از انسان سوال می شود نماز است، توجه به نماز در تعلیم و تربیت و اهتمام مدیران مدارس به اقامه نماز در اولویت است.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی برای برگزاری نماز و نقش آفرینی دانش آموزان در امر مکبری افزود: مدیران ارشد می توانند از این تجربه موفق و موثر در سطح وسیع استفاده کنند.

وی با تاکید به نقش مدیران ادارات و مدارس در رشد، تعالی و تکثیر استعداد های دانش آموزان، مهم ترین وظیفه مدیران را  فراهم کردن زمینه های ظهور و بروز استعدادها دانست و تاکید کرد: الزام دانش آموزان به انجام یک امر تاثیر خوبی نخواهد داشت و مدیران بهتر است زمینه ساز انجام فعالیت ها باشند.

گنابادی ‌نژاد پنج هدف و اولویت برای انجام فعالیت های اجرایی مدیران بیان کرد و افزود: فرزندان همانی می‌شوند که ما هستیم نه همانی که ما می‌خواهیم و این نقش عملی و کاربردی مدیران ادارات و مدارس را در انجام فعالیت ها پر زنگ تر می کند.

انتهای پیام/282

 

دیگر خبرها

  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان
  • پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • وجود ۵۴ هزار سفیر سلامت در گلستان
  • دانش‌آموزان سفیر سلامت ۱۶ میلیون خانواده هستند
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان