Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@10:19:23 GMT

علیخانی: فقط به سکو فکر می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۸۰۶۷

به گزارش ایلنا، شبنم علیخانی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون والیبال درباره تغییر نسل انجام شده در تیم ملی بانوان و نقش بازیکنان با تجربه در شکل گیری تیم جدید، گفت: اردوهای ما از ابتدا با ترکیب بازیکنان جوان و بزرگسال شروع شد و بازیکنان از ابتدا با تصمیم کادرفنی در کنار یکدیگر حضور داشتند. بازیکنان جوان و آینده داری در ترکیب تیم داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگین شیرتری، مونا آشفته، زهرا بخشی، حانیه محتشمی پور، شبنم امینی و غیره از جمله بازیکنانی هستند که می توانند به تیم ملی کمک کنند و آینده تیم ملی را بسازند. مطمئنا حضور این بازیکنان موثر خواهد بود و ما بازیکنان با تجربه نیز باید به آنها کمک کنیم. 12 سال است که در تیم ملی حضور دارم و تجربه بیشتری نسبت به آنها دارم و به خاطر هدفی که داریم تلاش می کنیم تا به هدف بزرگ خود برسیم.

او درباره شناخت بانوان ایران از رقیبان حاضر در جام ملت های آسیا، تصریح کرد: ما تقریبا با تمام تیم های آسیایی در سال های گذشته بازی کنیم. تفاوت اصلی اما تفاوت خود ما نسبت به گذشته است. در دوسال گذشته که آقای مهرگان به عنوان مشاور فنی مسئولیت داشتند و کار خود را آغاز کردند، دو تورنمنت خیلی خوب را در مجارستان و کرواسی داشتیم که به ما کمک کرد. مدل و سبک بازی ما تغییر کرده و خود باوری به ما تزریق شده و از هیچ گروهی ترس نداریم و برای برد برابر همه تیم ها به مسابقات می رویم. امسال با میزبان یعنی کره جنوبی هم گروه شدیم که این موضوع برای همه ما یک انگیزه است تا با شکست کره جنوبی، صدرنشین صعود کنیم.

وی در ادامه درباره نقش کادرفنی جدید تیم ملی در روند پیشرفت ملی پوشان، بیان کرد: حضور کادرفنی جدید صد در صد در پیشرفت ما تاثیر گذاشته است. با احترامی که برای مربیان گذشته قائل هستم اما در زمینه خودباوری، آقای مهرگان توانستند تیم را متحول کنند. از نظر فنی و سطح و دانش سطح بسیار بالایی دارند و از نظر روانشناسی همه بازیکنان را می شناسند و به همه بچه ها کمک می کنند تا نقطه ضعف خود را برطرف کنند. این بسیار مهم است که مربی روانشناس خوبی باشد. مهرگان از جمله مربیانی است که باور دارد ما می توانیم کار بزرگ انجام دهیم. در سال های گذشته ما به مسابقات می رفتیم و به ما می گفتند برابر چین و ژاپن به عنوان بازی تدارکاتی نگاه کنید زیرا هدف ما ویتنام و چین تایپه است اما آقای مهرگان از سال اول حضور از ما خواستند که فقط برای برد به زمین برویم.

علیخانی درباره اردوی اسلوونی و تورنمنت کرواسی که با قهرمانی ایران همراه بود، خاطر نشان کرد: اسلوونی یکی از بهترین اردوها در سال های گذشته بود و کمک کرد تا خودباوری ما چند برابر شود. در این تورنمنت با تیم های آسیایی میدان کردیم که جز بهترین ها بودند. کشور چین اگر 10 تیم داشته باشد، همه در یک سطح هستند و ژاپن نیز چنین وضعی دارد. ما در اسلوونی با دو تیم از کشور چین بازی کردیم و در کرواسی موفق شدیم در مرحله گروهی برابر نماینده ژاپن به میدان برویم و پیروز از زمین خارج شدیم و نماینده چین را در نیمه نهایی شکست دادیم. شرایط برای ما به شکلی بود که برخی به ما می گفتند شما تیم خوبی هستید اما برابر چین شکست خواهید خورد و به فینال نمی روید ولی ما فقط برای برد به میدان رفتیم. بازی کردن با سبک آسیایی به ما انرژی داد زیرا نیاز داشتیم با این سبک بازی کنیم. در کرواسی با دو تیم آسیایی بازی کردیم و این موضوع در کره به ما کمک خواهد کرد.

ملی پوش والیبال ایران که عنوان ارزشمندترین بازیکن را در تورنمنت کرواسی کسب کرده بود، در این باره عنوان کرد: ما نیمی از راه خود را رفتیم و هنوز باید تلاش کنیم تا کار بزرگ خود را انجام دهیم. کسب این عنوان از این نظر برای من مهم بود که در میان بازیکنان حاضر در این مسابقات از کشور های مختلف مانند چین، ژاپن و آمریکا دریافت این عنوان برای من به عنوان یک پاسور بسیار ارزشمند است. از بازیکنان و کادرفنی تشکر می کنم که در این روند تاثیر مستقیم داشتند و واقعا خوشحال هستم.


علیخانی در پایان صحبت های خود در پیش بینی جام ملت ها، گفت: هدف ما در کره جنوبی سکو است و برای برد در هر مسابقه به این تورنمنت می رویم. مطمئن هستم امسال یک اتفاق متفاوت برای بانوان خواهد افتاد و ما فقط به سکو فکر می کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تیم ملی والیبال بانوان علیخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۸۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورد عجیب بازیکن فولاد؛ ۷ فصل و فقط ۱۶ دقیقه بازی

در کادر بازیکنان تیم فولاد خوزستان بازیکنی حضور دارند که آمار بازی‌اش در این تیم بسیار عجیب به نظر می‌رسد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ابراهیم سلجومی از سال 1395 و در دوره مربیگری سیروس پورموسوی به فولاد خوزستان پیوست، بازیکنی 31 ساله که هفت فصل متوالی در لیست باشگاه خوزستانی بوده است، اما آمار بازی بسیار کمی دارد.

رضاییان: به رحمتی پیش قرارداد داده بودیم

با اینکه معمولاً بازیکنان فولاد شناخته شده هستند، این بازیکن گمنام است. در سایت باشگاه فولاد آمار بازی این بازیکن 16 دقیقه عنوان شده و در لیگ برتر فصل 1400-1399  یک دقیقه و در جام حذفی فصل 01-1400 به مدت 15 دقیقه برای این بازیکن آمار بازی به ثبت رسیده است. در حالی که سایت باشگاه فولاد پست این بازیکن را مهاجم عنوان کرده، ولی وی در یکی از مصاحبه‌هایش پست خود را مدافع اعلام کرده است.

این موارد در حالی رخ می‌دهد که در فصل اخیر به دلیل محدود بودن لیست فولاد به ناچار چند بازیکن خود را در لیست مازاد قرار داد. در فصول گذشته بارها دیده شده است که بازیکنان بزرگ باشگاه خوزستانی به دلیل پُر بودن لیست و جایگزینی بازیکنان جدید با قلم قرمز مربیان خود روبه‌رو شدند، اما در مورد سلجوقی اوضاع متفاوت است. هنوز مشخص نیست چرا و چطور این بازیکن گمنام توانسته است در دوره حضور مربیان متوالی هفت فصل پی در پی در این تیم حضور داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شمسایی: برای شکست دادن ازبکستان آماده هستیم
  • پشت پرده حضور اورونوف در پرسپولیس؛اوسمار حقیقت را فاش کرد
  • کادویی که تیم قلعه‌نویی به پرسپولیس و اوسمار داد
  • صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود
  • نظام مسائل باید حلقه واسط در توانمندسازی بانوان باشد
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • فوتسال ژاپن؛ کشتی‌ای که غرق شد!
  • تغییر نسل موجب تحول می‌شود
  • مورد عجیب بازیکن فولاد؛ ۷ فصل و فقط ۱۶ دقیقه بازی
  • اورونوف در فیفادی چشم پرسپولیس را گرفت