Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اعلام کرد، با پیگیری‌هایی که دولت در سال‌های گذشته داشته، میزان فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان به شکل قابل توجهی افزایش یافته و این شرکت‌ها در سالی که گذشت، ۹۰ هزار میلیارد تومان فروش خدمات داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری امروز (شنبه) در همایش کار و کارآفرینی برای جوانان اظهار کرد: در حال حاضر در ایران ۴۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند که در قالب آنها ۳۵۰ هزار نفر مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت تلاش کرده با ایجاد یک رویکرد مثبت حمایت از این شرکت‌ها را در دستور کار قرار دهد و خوشبختانه در سال‌های اخیر پیشرفت این شرکت‌ها قابل توجه بوده است.

وی با بیان این که باید این تلقی در کشور شکل بگیرد که اقتصاد سنتی شکست خورده است، توضیح داد: این رویکرد که دولت باید برای اشتغال‌زایی، استخدام نیرو انجام دهد، یک رویکرد غلط است و ما باید تلاش کنیم کار را به جایی برسانیم که برای خانواده‌ها استخدام شدن فرزندانشان به معنای از دست رفتن ظرفیت و نابودی استعدادهایشان باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ادامه داد: در فضای فعلی اقتصاد جهان به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان با رویکرد استفاده از استعداد جوانان حرکت می‌کند. کشور ما از نظر تعداد دانشجو و میزان فارغ‌التحصیلان جایگاه بسیار بالایی در جهان دارد اما وقتی آمارها را بررسی می‌کنیم، می‌فهمیم که این نیروها برای حضور در اقتصاد روز جهان تربیت نشده‌اند.

ستاری با اشاره به بودجه‌ای که دولت برای گسترش پژوهش‌های دانشگاهی تزریق می‌کند، بیان کرد: سهم بودجه پژوهشی ما از تولید ناخالص داخلی بسیار بالاست و اگر می‌بینیم برخی کشورها از این درصد فراتر رفته‌اند، به دلیل مشارکت بخش خصوصی در این زمینه بوده است. نحوه تعامل دانشگاه با بازار کار و چگونگی تربیت دانشجویان بیشترین اهمیت را دارد که می‌تواند سرنوشت اقتصادی کشور در سال‌های آینده را تعیین کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سورنا ستاری اشتغالزايي دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، آرام حیدری پیش از ظهر چهارشنبه در جمع فعالان ict کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه فناوری اطلاعات در سطح کشور شاخص IBI است و مصرف دیتا در کردستان پایین است.

وی بیان کرد: پهنای باند استان ۵۷۰ گیگابایت است که مصرف روزانه استان ۲۱۰ گیگ است.

وی خاطر نشان کرد: در زیر شاخص مهارت رتبه ۲۸ داریم که در استفاده از مهارت‌های دیجیتال ارزیابی شده است.

حیدری از اجرای طرح آموزش ایران دیجیتال در کردستان خبر داد و بیان کرد: این طرح یک طرح ملی است که در استان نیز اجرا می‌شود.

وی اعلام کرد: یک‌هزار و ۲۶۰ کسب و کار فعال کردستان دارای نماد الکترونیک است و ۱۱۳ استارت آپ فعال در استان وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اذعان کرد: تعداد شرکت‌های عضو نظام صنفی رایانه‌ای استان نیز ۱۰۴ مورد است.

حیدری اذعان کرد: از ۶۲ شرکت دانش بنیان استان ۱۶ شرکت در حوزه فناوری اطلاعات مجوز فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری از ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده ۱۸ میلیارد به شرکت‌ها پرداخت کرده است.

کد خبر 6087405

دیگر خبرها

  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • آمادگی برای همکاری با سایر دستگاه‌ها جهت ترویج گفتمان علم، فناوری
  • نقش پررنگ علم و فناوری در دیپلماسی ایران
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی