Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی معتقد است، برای آن که اقتصاد ایران بتواند خود را میان قدرت‌های برتر اقتصادی قرار داده و از ظرفیت جوانان استفاده کند، باید به سمت رسیدن به یک دولت جوان و استارتاپی حرکت کند.

محمد شریعتمداری امروز (شنبه) در همایش کار و کارآفرینی برای جوانان اظهار کرد: امروز دنیا به سمت ابتکار و خلاقیت حرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای رشد و توسعه اقتصادی باید به سمت استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و ایجاد یک ارتباط کامل میان فضای دانشگاهی و محیط‌های شغلی حرکت کرد.

به گفته وی، دولت دوازدهم تلاش کرده با استفاده از این همین رویکرد شورای عالی همکاری، فنی و حرفه‌ای کشور را راه‌اندازی کند تا در قالب آن یک ارتباط مثبت میان این محیط‌ها و فضاهای شغلی فراهم شود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان این که نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان ایران کاهش یافته اما بر تعدادشان افزوده شده است، تاکید کرد: امروز حدود یک میلیون و 400 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان، بیکار هستند که این مسأله نشان می‌دهد ما نتوانسته‌ایم بسیاری از آنها را بر اساس نیاز اقتصادی کشور جذب و تربیت کنیم. برای حل شدن این موضوع باید روابط حاکم بر بازار کار تغییر کند و با استفاده از ظرفیت‌ها شرایط برای به‌کارگیری این نیروها فراهم شود.

شریعتمداری با اشاره به ظرفیت واحدهای فنی و حرفه‌ای برای همکاری با کارآفرینان اظهار کرد: ما نیمی از این واحدها را برای ارائه خدمات ارزان‌قیمت به کارآفرینان بسیج کرده‌ایم که نتیجه آن تربیت نیروهایی مناسب با فضای روز اقتصادی و پیگیری اولویت‌ها در این حوزه است. دولت تمام تلاش خود را در این حوزه به کار می‌بندد تا از ظرفیت جوانان برای کارآفرینی و ورود به بازار کار استفاده شود.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال بیکاری بیکار محمد شریعتمداری بیکاران بیکاری در ایران قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه ظهر دوشنبه در نشست با مدیران و برخی اساتید دانشگاه‌های استان قزوین اظهار کرد: برای اینکه حکمرانی نخبگانی در کل کشور استقرار پیدا کند هیئت‌های اندیشه ورز استانی در حوزه علم و فناوری راه اندازی شده تا هر تصمیمی در کشور در این حوزه با نظر استان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه هیئت‌های اندیشه ورز در حوزه‌های علم و فناوری و همچنین سلامت باید جدی گرفته شود، افزود: استان قزوین در حوزه راه اندازی این هیئت‌ها به نسبت استان‌های دیگر پیش رو است اما این کافی نیست و باید این نشست‌ها افزایش پیدا کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یکی از مسائل جدی کشور ما فارغ‌التحصیلان فاقد دانش است، بیان کرد: متأسفانه با نگاه کمی گرایانه به دانشجویان مدارک دانشگاهی دادیم.

وی با اشاره به آمایش رشته‌های دانشگاهی عنوان کرد: آمایش تنها به معنای حذف رشته‌ها نیست بلکه باید به دنبال اضافه کردن میان رشته‌های مهارتی درآمدزا در کشور نیز باشیم.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به اهمیت راه اندازی واحدهای دانش بنیان و رشد فناور در دانشگاه‌ها عنوان کرد: اگر تعداد واحدهای دانش بنیان و فناور در دانشگاه اضافه نشده و دانشگاهی در این حوزه رشدی نداشته باشد به معنای افت آن محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: افزایش سالانه واحدهای فناور و دانش بنیان باید به یکی از شاخصه‌های اصلی ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها در کشور تبدیل شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه با افزایش ظرفیت دانشگاه‌های پزشکی بدون تأمین زیرساخت مخالف هستم، ادامه داد: کمیته سلامت شورای عالی انقلاب فرهنگی مسؤول رسیدگی به این مسئله شده و باید استدلال‌های خود را در این حوزه ارائه کند.

وی با اشاره به برنامه وزارت علوم برای دانشگاه پیام نور عنوان کرد: هر تحولی در دانشگاه پیام نور باید توسط خود اعضای این دانشگاه گرفته شود و مخالف ورود سرخود وزارت علوم هستیم.

حجت الاسلام خسروپناه یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت در کشور را مربوط به تلاش برخی اساتید و معلمان دانست و عنوان کرد: متأسفانه برخی‌ها در کشور دانش آموزان و دانشجویان نخبه کشور را که سرمایه ملی هستند به مهاجرت ترغیب کرده و یا حتی زمینه مهاجرت را برای آنان فراهم می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: استان قزوین مملو از شخصیت‌های فرهنگی، دینی و علمی برجسته است و این نشان از حاصلخیزی علم و فناوری در این سرزمین است.

کد خبر 6085768

دیگر خبرها

  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • فرماندهی فارغ‌التحصیل از دانشگاه کوچه و بازار
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان
  • کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی