Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال جوانان (زیر ۲۱ سال) کشورمان در فینال رقابت‌های قهرمانی جهان موفق شد از سد ایتالیای پر مهره بگذرد و قهرمان جهان شود.

تیم ملی ایران در این دوره و در دور نخست با تیم‌های چک، تونس و روسیه هم گروه بود. شاگردان عطایی با برد قاطع مقابل چک و تونس و شکست نزدیک ۳ -۲ مقابل روسیه به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها در این مرحله با آرژانتین، ایتالیا و بحرین هم گروه بودند و با ۲ پیروزی قاطع مقابل آرژانیتن و بحرین و شکست ۳ -۱ مقابل ایتالیا به نیمه نهایی رفتند و حریف برزیل قدرتمند شدند.

تیم ملی ایران که در این دوره بازیکنان جوان، با انگیزه و با تجربه‌ای داشت موفق شد برزیل را ۳ - ۰ ببرد و برای نخستین بار به فینال برسد و بار دیگر حریف ایتالیا شود. ایتالیا که تا پیش از این تنها ۲ ست مقابل حریفانش باخته بود، با نتیجه ۳ -۲ باخت تا تیم خوب ایران قهرمان شود.

تیم ملی ایران در این دوره بازیکنان خوبی از جمله اسفندیار و یلی و را داشت. همچنین از نفرات این تیم پوریا یلی و حضرت پور در کنار بزرگسالان در لیگ ملت‌های والیبال هم حضور داشتند و پس از پایان دور نهایی از شیکاگو به بحرین رفتند تا به تیم جوانان کمک کنند.

شاگردان بهروز عطایی شاید هنگامی که به بحرین رفتند و قصد حضور در این مسابقات را داشتند کمتر کسی تصور می‌کرد ایران به مدال طلای جهان دست یابد. آن‌ها مدت‌ها بود تمریناتشان را در تهران پیگری می‌کردند و برای آماده سازی هرچه بهتر به اردو و تورنمنت دوستانه هم رفتند.

پیش از این والیبال ایران تنها یک مرتبه در این رده سنی موفق به کسب مدال جهانی شده بود که آن هم به سال ۲۰۰۷ و تیم مصطفی کارخانه باز می‌گشت. تیم ملی ایران در آن سال به مراکش رفت و با ارائه بازی کم نظیر و زیبا توانست به جمع ۴ تیم پایانی برسد و در پایان به مدال برنز این رقابت‌ها دست یابد. بی شک اتفاقی که در آن سال رقم خورد نقطه عطفی در والیبال ایران بود و چه بسا در سال‌های بعد برخی از نفرات همان تیم، امثال شهرام محمودی به تیم ملی بزرگسالان پیوستند و آغازی شدند بر شروع درخشش والیبال ایران در آسیا و جهان.

تیم ملی کشورمان پس از آن هیچ گاه موفق نشد در این رده مدالی بگیرد و شاید کمتر از این تیم صحبت به میان می‌آمد.

سال ۲۰۱۷ بود که تیم ملی جوانان کشورمان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان به بحرین رفت و در پایان موفق شد مدال خوش رنگ طلا را به دست بیاورد، البته این نخستین مدال طلا  در رده نوجوانان نبود و پیش از آن هم یک بار دیگر چنین مدالی به دست آورده بودیم، اما به گفته کارشناسان نفراتی که در سال ۲۰۱۷ در آن تیم حضور داشتند با برنامه ریزی درستی که از طرف فدراسیون صورت گرفت حفظ شدند و زمینه پیشرفت آن‌ها هم فراهم شد تا سرانجام تیم فعلی در رده جوانان با حضور بازیکنانی از آن تیم موفق شد برای نخستین بار در تاریخ والیبال ایران به فینال برسد و قهرمان شود.

بدون شک حالا انتظار‌ها بیشتر شده است و حفظ و پرورش بیشتر این نفرات باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، چرا که حالا این قهرمان در یک رده پائین‌تر از تیم بزرگسالان می‌تواند زمینه ساز موفقیت‌های بیشتری برای والیبال ایران در جهان باشد.

به گفته کارشناسان اگر همین روند و حتی با رفع برخی ایرادات در پرورش و رشد بازیکنان صورت بگیرد با توجه به پتانسیل موجود می‌توان در آینده‌ای نه چندان دور سرو قامتان ایرانی را روی سکو‌های المپیک و قهرمانی جهان در رده بزرگسالان دید.

البته نباید فراموش کرد که همین حالا هم تیم ملی نفرات فوق العاده‌ای را در اختیار دارد و تاکنون هم شاهد نتایج درخشانی از بزرگسالانمان بودیم.

بیشتر بخوانید:

ایران ۳ - برزیل صفر/ صعود تاریخی به فینال مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان

تیم ملی جوانان ایران ۳ - ایتالیا ۲/تکمیل نمایش اقتدار در بحرین / مدال تاریخی طلای قهرمانی جهان بر گردن سرو قامتان جوان / تسلیم لاجوردی پوشان در منامه

انتهای پیام/

گزارش عملکرد تیم ملی والیبال جوانان در مسابقات جهانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون والیبال اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۱۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق تلخ در میلان: آتش زدن پیراهن زلاتان (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، اینتر این هفته در چهارچوب رقابت‌های هفته سی و سوم سری آ ایتالیا در ورزشگاه سن سیرو روبروی میلان قرار گرفت و با پیروزی در دربی شهر میلان موفق شد قهرمانی‌اش در مسابقات این فصل لیگ ایتالیا را مسجل کند.

بازیکنان و هواداران این تیم از اینکه موفق شده بودند با پیروزی برابر حریف همشهری و قدیمی‌شان این قهرمانی را قطعی کنند بسیار خوشحال بودند و سر از پا نمی‌شناختند. خوشحالی هواداران این تیم به بیرون از ورزشگاه هم کشیده شد و تصاویر بسیاری از این جشن منتشر شد.

در یکی از تصاویری که در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته شده مشخص است که هواداران اینتر در حال آتش زدن پیراهن میلان با نام ابراهیموویچ هستند تا خشم و ناراحتی‌شان از این ستاره سوئدی سابق را نشان دهند.

این بازیکن در دوران حضورش در فوتبال ایتالیا تجربه بازی در اینتر را هم داشت اما در سال ۲۰۲۲ موفق شد جام قهرمانی سری آ را با میلان به دست آورد و اظهارات تندی را علیه اینتر مطرح کرده بود که باعث ناراحتی هواداران این تیم شده بود و آنها به این شکل این اظهارات را جبران کردند.

دیگر خبرها

  • شکست تیم ملی هاکی روی یخ ایران در قهرمانی جوانان آسیا
  • نخستین قهرمانی ستاره تیم ملی ایران با باشگاه قطری + عکس
  • نخستین قهرمانی ستاره ایران با باشگاه قطری
  • پاری سن ژرمن با آتش بازی دمبله و ام‌باپه به قهرمانی نزدیک‌تر شد
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۵ اردیبهشت
  • لیگ ملت‌ها: لیست مهمان غیرمنتظره المپیک پاریس
  • اتفاق تلخ در میلان: آتش زدن پیراهن زلاتان (عکس)
  • لیگ ملت‌ها: لیست قهرمان جهان و رقیب دوم ایران
  • مصاف جوانان ایران با میزبان در هاکی روی یخ قهرمانی آسیا